Την έντονη αντίθεση του στην απόφαση του Δημάρχου Αθηναίων και της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου να επαναφέρουν την κυκλοφορία των ΙΧ στη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας, ανατρέποντας το σχέδιο πεζοδρόμησης που προβλέπεται από το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας και τη Μελέτη Ενοποίησης των Αρχαιολογικών Χώρων, γνωστοποίησε ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου (ΣΦΣ).

Σύμφωνα με τον ΣΦΣ, η απόφαση αυτή υπονομεύει τη λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), αφού επηρεάζει τις λωρίδες του τραμ και των τρόλεϊ, ενώ αναμένεται να προκαλέσει συμφόρηση και καθυστερήσεις.

1

Διακοπή της Επέκτασης του Τραμ

Ο ΣΦΣ υπογραμμίζει ότι η επαναφορά των ΙΧ στη Βασιλίσσης Όλγας μπορεί να οδηγήσει σε κορεσμό της κυκλοφορίας και να μειώσει την ελκυστικότητα των δημόσιων συγκοινωνιών, όπως το τραμ και τα τρόλεϊ, καθώς η κίνηση τους θα εμποδίζεται σε «μποτιλιαρισμένες» λωρίδες κυκλοφορίας. Ο καθηγητής του ΕΜΠ, Γιώργος Γιαννής, επιβεβαιώνει ότι αυτή η απόφαση θα προκαλέσει σημαντικές καθυστερήσεις στις δημόσιες συγκοινωνίες.

Η απόφαση αυτή ανατρέπει τις μελέτες που προβλέπουν την επέκταση του τραμ σε κεντρικές οδούς όπως οι Πατησίων και Πανεπιστημίου, ενώ η διακοπή της γραμμής του τραμ στον Νέο Κόσμο θέτει εμπόδια στην ανάπτυξη του δικτύου.

Ανθρωποκεντρική Πολιτική

Ο ΣΦΣ επισημαίνει ότι η πεζοδρόμηση κεντρικών οδών και η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας (δημόσια συγκοινωνία, πεζοί, ποδήλατα) είναι η διεθνής πρακτική σε μεγάλες πόλεις και έχει θετικά αποτελέσματα για την ποιότητα ζωής των πολιτών. Αντίθετα, η απόφαση αυτή, που επαναφέρει τα ΙΧ σε περιοχές του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις σύγχρονες τάσεις βιώσιμης κινητικότητας και ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού.

Ο Σύλλογος καλεί τον ΟΑΣΑ και τα συναρμόδια Υπουργεία (Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Πολιτισμού) να προστατεύσουν τις παρεμβάσεις υπέρ της βιώσιμης κινητικότητας και να ενισχύσουν τις δημόσιες συγκοινωνίες με μέτρα όπως το “πράσινο κύμα” στη διαδρομή του τραμ, προκειμένου να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα και η ελκυστικότητά τους.

Η πολιτική της μετατροπής της Βασιλίσσης Όλγας σε ζώνη αποκλειστικής εξυπηρέτησης βιώσιμων μέσων μετακίνησης είναι απαραίτητη για την αναζωογόνηση της πόλης και τη διατήρηση του δημόσιου χώρου προς όφελος των πολιτών και της ποιότητας ζωής στην πρωτεύουσα. Αντίθετα, η επαναφορά των ΙΧ αποτελεί μια εμμονική προσέγγιση που υπονομεύει τις προσπάθειες για μια βιώσιμη, οικολογική και ανθρωποκεντρική Αθήνα.

 

Διαβάστε επίσης 

Χρυσοχοΐδης: Μηνύει τον 42χρονο μαστροπό που συνέλαβε το ελληνικό FBI – Απειλούσε τα θύματά του με το όνομα του

Ζαχαράκη: Το πρόβλημα με τα κενά στα σχολεία είναι δομικό

Επίδομα 150 ευρώ για σχολικά είδη σε μαθητές από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας – Ποιοι μαθητές το δικαιούνται