Κοινωνία

Ποιος πραγματικά ευθύνεται για το χάλι του προαστιακού;

  • Νίκη Καξερή
Προαστιακός


Σε άθλια κατάσταση παραμένει ο προαστιακός σιδηρόδρομος με συνεχή προβλήματα σε όλο το δίκτυο που επηρεάζουν άμεσα το επιβατικό κοινό, το οποίο επιλέγει το συγκεκριμένο μέσο για τις καθημερινές του μετακινήσεις, αλλά και τα πιο μακρινά ταξίδια. Πέρα από την έλλειψη καθαριότητας, οι καθυστερήσεις, οι ξαφνικές ακυρώσεις δρομολογίων, αλλά και οι συχνές βλάβες έχουν μετατρέψει τον προαστιακό σε ένα άκρως αναξιόπιστο και μη ασφαλές μεταφορικό μέσο, ενώ η παντελής έλλειψη ενημέρωσης τόσο των επιβατών, όσο και του ίδιου του προσωπικού σε κάθε σταθμό προκαλεί την αγανάκτηση και την οργή όσων ρισκάρουν να επιλέξουν τον προαστιακό για την μετακίνησή τους.

Μετά το πιο πρόσφατο περιστατικό που έγινε σε ώρα αιχμής, το πρωί της Δευτέρας 10 Δεκεμβρίου, στο δρομολόγιο Πειραιά – Αεροδρόμιο, όπου περίπου 100 επιβάτες έμειναν κυριολεκτικά στη μέση του πουθενά για δύο ώρες χωρίς καμία απολύτως ενημέρωση, καθώς ο προαστιακός ξαφνικά σταμάτησε λόγω βλάβης κοντά στο σταθμό Κορωπί, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ με ανακοίνωσή της επιρρίπτει τις ευθύνες αποκλειστικά στον ΟΣΕ. Το γεγονός αυτό, βέβαια, δεν επιλύει τα προβλήματα που υπήρχαν και εξακολουθούν να υπάρχουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας με αποτέλεσμα η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού να μην έχει τελειωμό.

Σε σημερινή ανακοίνωσή της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που ελέγχεται από την ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), δηλώνει πως:

«Το τελευταίο διάστημα εμφανίζονται δημοσιεύματα που αναδεικνύουν την τραγική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι σταθμοί του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, αλλά και του κύριου σιδηροδρομικού δικτύου.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είναι ενήμερη για την κατάσταση αυτή -τόσο από αυτοψίες που η ίδια συστηματικά διενεργεί, όσο και από παράπονα των επιβατών της- και έχει επανειλημμένα απευθυνθεί στα αρμόδια όργανα του ΟΣΕ, που είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση και ασφάλεια των σταθμών, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες. Δυστυχώς μέχρι σήμερα, ουδεμία μέριμνα έχει ληφθεί για τη βελτίωση των υποδομών αυτών.

Η κατάσταση αυτή έχει ως συνέπεια, την ταλαιπωρία των επιβατών που επιλέγουν να μετακινηθούν με το τραίνο, ταυτόχρονα όμως πλήττεται και η εικόνα του σιδηροδρόμου, μια εικόνα που δεν βελτιώνεται μόνο με γρήγορα τραίνα, αλλά απαιτεί και την αξιοπρεπή και ασφαλή πρόσβαση σε αυτά.»

Βέβαια, τα προβλήματα στον προαστιακό, δεν αποτελούν είδηση, καθώς υφίστανται συνεχώς εδώ και χρόνια. Παρ’ όλα αυτά, ακόμη, δεν έχει επέμβει κανείς υπεύθυνος προκειμένου να διορθωθούν και να βελτιωθεί η κατάσταση που ταλαιπωρεί τους χιλιάδες επιβάτες σε καθημερινή βάση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Frigoglass: Ολοκληρώθηκε η πώληση της θυγατρικής της στην ATG Investments

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Στα 48 εκ. ευρώ επεκτείνεται το επενδυτικό της πλάνο

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ο Μητσοτάκης ενημέρωσε την Κομισιόν για το απαράδεκτο σχέδιο της αλβανικής κυβέρνησης για την Χειμάρρα


ΣΧΟΛΙΑ