ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την αθώωση λόγω αμφιβολιών του Πέτρου Φιλιππίδη για τον βιασμό κατ’ εξακολούθηση της πρώτης μηνύτριάς του πρότεινε πριν από λίγο η εισαγγελέας Στέλλα Στόγια στους δικαστές του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου.
«Έχω αμφιβολίες. Μπορεί να συνέβησαν τα γεγονότα όπως τα λέει η καταγγέλλουσα στο δικαστήριο, αλλά το δικαστήριο δεν μπορεί να καταδικάσει με ”ίσως” και ”μπορεί”. Οι διαφοροποιήσεις στις καταθέσεις της πρώτης καταγγέλλουσας δεν είναι λεπτομέρειες. Υπάρχουν αμφιβολίες για το τι ακριβώς συνέβη. Δεν φαίνεται ότι δεν λέει αλήθεια. Αλλά ποια είναι η αλήθεια; Αυτή που είπε στο ΣΕΗ; Στον εισαγγελέα; Στην ανακρίτρια ή στο δικαστήριο; Οι διαφοροποιήσεις οδηγούν σε διαφορετικό αδίκημα. Για τον κατ’ εξακολούθηση βιασμό θα προτείνω ο κατηγορούμενος να κηρυχθεί αθώος».
Αναλυτικά η πρόταση της εισαγγελέως:
«Οφείλουμε να ελέγξουμε την αξιοπιστία της μαρτυρίας όταν είναι το μόνο αποδεικτικό μέσο που υπάρχει. Για τον πρώτο καταγγελλόμενο βιασμό, η καταγγέλλουσα είχε καταθέσει ότι υπήρχε χειραγώγηση. ”Υπήρχαν πράγματα που έλεγες για τον κατηγορούμενο… απλώς με συμπαθεί πολύ. Ήταν στο όριο”, είχε καταθέσει η καταγγέλλουσα», είπε η εισαγγελέας σημειώνοντας στη συνέχεια ότι του δήλωσε πως θέλει φύγει αλλά και πως δεν αντιλήφθηκε ότι η πράξη που έγινε σε βάρος της συνιστούσε βιασμό.
Η εισαγγελική λειτουργός, αναφερόμενη στο δεύτερο περιστατικό βιασμού, είπε: «Η καταγγέλλουσα είπε πως πήγε με βαριά καρδιά θεωρώντας πως θέλει να επανορθώσει ο κατηγορούμενος. (Η εισαγγελέας αναφέρθηκε σε αποσπάσματα της κατάθεσης της καταγγέλλουσας για το δεύτερο βιασμό). Η καταγγέλλουσα στην ανακρίτρια είχε καταθέσει ότι ενθουσιάστηκε ασχέτως με ό,τι είχε γίνει, ενθουσιασμό που επιβεβαίωσε και η μητέρα της. Γεννώνται ερωτηματικά. Βεβαίως ήταν χαρούμενη στην προοπτική επαγγελματικής αποκατάστασης. Όμως μια γυναίκα που έχει υποστεί τέτοια πράξη επουδενί δεν πηγαίνει χαρούμενη στο βιαστή της. Είπε ότι «έτσι έχουμε γαλουχηθεί στο θέατρο». Μέχρι ποια συμπεριφορά; Μέχρι τη διάπραξη κακουργήματος και μάλιστα από αυτά με την μεγαλύτερη απαξία; Κατά την άποψη της ομιλούσας, όχι».
Η εισαγγελική λειτουργός επεσήμανε ότι στις καταθέσεις της πρώτης καταγγέλλουσας υπάρχουν αντιφάσεις, τις οποίες ανέφερε αναλυτικά, υπογραμμίζοντας ότι το δεύτερο περιστατικό βιασμού της υπενθυμίστηκε από φίλο της και αναφέρθηκε στο στάδιο της ανάκρισης. «Σε ερωτήσεις προς την καταγγέλλουσα για τις διαφοροποιήσεις που υπάρχουν στις καταθέσεις της, εκείνη υποστήριξε: ”Ήταν όλα σε ένα σκοτεινό δωμάτιο. Όταν μου τα θύμισε ο Παναγιώτης (φίλος της), ήταν σαν να άνοιξε αυτή την πόρτα”. Η καταγγέλλουσα σε τρία διαφορετικά όργανα κατέθεσε διαφορετική αποτύπωση των γεγονότων. Αλλά στο ΣΕΗ, αλλά στον εισαγγελέα, αλλά στην ανάκριση. Γιατί δεν είπε στον εισαγγελέα όσα είπε στον ανακριτή. Η καταγγέλλουσα προσήλθε στον εισαγγελέα για να καταγγείλει όσα υπέστη, όχι να τα χαρακτηρίσει νομικά. Το τόσο σοβαρό γεγονός το καταθέτει πρώτη φορά στην ανακρίτρια. Αν το είχε καταθέσει στον εισαγγελέα, θα είχα διαφορετική τοποθέτηση, δεχόμενη ότι στο ΣΕΗ ήθελε να καταγράψει μια καταγγελία. Ανακάλυπτε όμως κάτι νέο σε κάθε επόμενο στάδιο».
Αυτές οι διαφοροποιήσεις δημιούργησαν ερωτηματικά στην εισαγγελέα της έδρας. «Ήταν ένα περιστατικό που της είχε ξανασυμβεί; Ήταν το συνήθως συμβαίνον; Η πρώτη καταγγέλλουσα υποβάθμισε τα γεγονότα λέγοντας ότι αυτά συμβαίνουν στο θέατρο. Αν ήταν έτσι για ποιο λόγο το απώθησε ως γεγονός;» αναρωτήθηκε και συμπλήρωσε ότι όλοι οι επιστήμονες που εξετάσθηκαν συμφώνησαν σε ένα πράγμα, ότι «το βίωμα του βιασμού δεν μπορεί να σβήσει από τη μνήμη του θύματος».
Η πρώτη καταγγέλλουσα είναι ηθοποιός και γνωρίζει τους κανόνες της υποκριτικής, επεσήμανε η εισαγγελέας και ανάφερε φράσεις της όπως «στο θέατρο ματώνουμε». «Σε κανένα επαγγελματικό χώρο δεν μαθαίνουν οι δάσκαλοι στους νέους καλλιτέχνες να ανέχονται εγκλήματα. Συμπεριφορές ναι, πίεση ναι, αλλά όχι κακουργήματα ή κακοποιητικές συμπεριφορές» είπε χαρακτηριστικά.
Μου προκάλεσε εντύπωση ότι σε αίτημα για αναπαράσταση η πρώτη καταγγέλλουσα είπε: «Θα δεχτώ να γίνει αναπαράσταση αν το κάνει ο ίδιος. Μπορεί;». Στη συνέχεια είπε ότι ήταν χιούμορ και ειρωνεία και πως το θεωρεί αναχρονιστικό. Επιτρέψτε μου όμως ότι με το βιαστή σου δεν μπορείς να κανείς χιούμορ. Θα εκτιμηθεί και η συμπεριφορά του θύματος. Το θύμα δεν απολογείται για τη συμπεριφορά του, αλλά αξιολογείται η κατάθεσή του».
Καταλυτική χαρακτήρισε η εισαγγελέας την κατάθεση της Θάλειας Ματίκα, της Ζέτας Μακρυπούλια και των ηθοποιών που κλήθηκαν να καταθέσουν. «Δεν επιβεβαίωσε τη σύζυγο του κατηγορουμένου για το περιστατικό της βάπτισης. Δεν αναγνώρισε καν την καταγγέλλουσα στο δικαστήριο. Αν είχε ειπωθεί κάτι τέτοιο θα το θυμόταν εξαιτίας και της στενής σχέσης που είχε τότε με την κα. Νίνου. Αντίστοιχα η κα. Κωτσοβούλου δεν επιβεβαίωσε ότι την κάλεσε στο θέατρο για να αναλάβει ρόλο στην παράσταση, ισχυρισμό που επιβεβαίωσε και η Ζέτα Μακρυπούλια».
Την ενοχή του Πέτρου Φιλιππίδη για δύο απόπειρες βιασμού πρότεινε η εισαγγελέας
«Θεωρώ ότι οι μαρτυρίες τους είναι πειστικές. Είπαν τα ίδια σε όλες τις καταθέσεις τους», είπε η εισαγγελέας, τονίζοντας για τη δεύτερη μηνύτρια:
«Η κοπέλα τότε δεν είχε τη διαύγεια να σκεφτεί λογικά… Σήμερα δεν θα ένιωθε φοβισμένη και εγκαλουμένη. Τότε η ψυχολογία ήταν εύθραυστη. Φοβήθηκε, ένιωσε ότι απειλήθηκε από τον κατηγορούμενο και γι’ αυτό απαντούσε στα μηνύματα. Βρισκόταν σε ψυχική ομηρεία. Είχε γιγαντωθεί στο μυαλό της η ιδέα της απειλής.
O παντοδύναμος βιαστής τη φοβίζει και την εξουσιάζει.
Η κοπέλα εδώ έτρεμε και έκλαιγε ο κατηγορούμενος την άκουγε συνοδευόμενος και αμήχανος», συνέχισε σε μια αποστροφή της αγόρευσης της.
Και πρόσθεσε πως: «Τότε ένιωσε πως αν το κατήγγειλε δεν θα την πίστευε κανένας, αλλά θα πίστευαν τον κραταιό Φιλιππίδη, ο οποίος θα έλεγε ότι το έκανε αυτό για γίνει γνωστή επαγγελματικά. Το έκανε τώρα για να αποκατασταθεί η τάξη».
Για την τρίτη μηνύτρια η εισαγγελέας είπε:
«Η καταγγέλλουσα κατά την κατάθεσή της είχε πάθει κρίση εκείνη τη στιγμή. Έκανε σαν αγρίμι και προσπαθούσε να αποτρέψει τον κατηγορούμενο από το εγκληματικό σχέδιό του, που ήταν να του κάνει πεολειχία. Μέσα στον πανικό της, της είχε μείνει η εντύπωση πως ήταν κλειδωμένη η πόρτα.
«Είναι εκείνη η στιγμή που λες “πώς δεν το έκανα”! Γιατί δεν δοκίμασα να ανοίξω; Και τα βάζεις με τον εαυτό σου» μας κατέθεσε εδώ στο δικαστήριο.
Η θέση του κατηγορουμένου απέναντι στην κατηγορία είναι πως υπήρχε ερωτική διάθεση. Αν η συναίνεση έχει γίνει συναινετικά γιατί δεν τον αναζήτησε αργότερα; Γιατί δεν επιδιώκει να τον συναντήσει ξανά;
Έγινε λόγος για το ημερολόγιο της. Πώς είναι δυνατόν είπε η υπεράσπιση για αυτό που της συνέβη να μη γράψει κάτι; Και γιατί να γράψει; Γιατί να καταγράψει κάτι φρικτό που της συνέβη; Οι σελίδες εκείνες τις ημέρες είναι κενές. Είναι ενδεικτικό κι αυτό».
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γιατί ξαφνικά όλοι θέλουν ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τα λονδρέζικα σαλόνια της Metlen, ο Λαβράνος και τα πρόστιμα των 25 εκατ., ο τραπεζίτης και το ΥΠΟΙΚ, ποιος εφοπλιστής έδωσε 11 εκατ. ευρώ για ένα διαμέρισμα, το κάλεσμα των Coustas και o καβγάς του πολιτικού με την πλατινομαλλούσα
- Polembros: Φεύγει ο Γιώργος Βακιρτζής, ο Λεωνίδας Σπ. Πολέμης αναλαμβάνει
- Αποθήκευση ενέργειας: Γιατί ακυρώθηκε ο τρίτος διαγωνισμός
- Αυτές είναι οι startups που «σήκωσαν» τις μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις το 2024