• Κοινωνία

    Ανοίγει η πλατφόρμα για τη ρύθμιση οφειλών προς τα ασφαλιστικά ταμεία

    • Αργυρώ Μαυρούλη
    εφκα


    Ανοίγει γύρω στις 12 στην ιστοσελίδα του efka.gov.gr η πλατφόρμα για την νέα ρύθμιση οφειλών των 120 δόσεων προς τα ασφαλιστικά ταμεία.

    Όπως υπογράμμισε η υπουργός Εργασίας, Έφη Αχτσιόγλου, πρόκειται για μια ρύθμιση που απευθύνεται σε όλους και μπορούν να ρυθμίσουν τα χρέη τους με κούρεμα οφειλής.

    Ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Τάσος Πετρόπουλος, τόνισε ότι μετά τα όσα άκουσε ο ΕΦΚΑ για περί κατάρρευσης τελικά προχώρα σε νέες ρυθμίσεις και σε στήριξη παροχών προς τους χαμηλοσυνταξιουχους.

    Η πλατφόρμα περιλαμβάνει ενημερωτικό υλικό για κάθε οφειλέτη ενώ δεν συμπεριλαμβάνονται οι εργοδοτικές οφειλές καθώς θα πρέπει να απευθύνονται στο ΚΕΑΟ.

    Πώς θα ρυθμίσετε τις οφειλές

    Αυτόματα και χωρίς την προσκόμιση δικαιολογητικών θα γίνεται ο επανυπολογισμός των οφειλών για τα έτη 2002 -2016 στην ηλεκτρονική πλατφόρμα των 120 δόσεων για όσους ασφαλισμένους έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές στον πρώην ΟΑΕΕ. Η υποβολή της αίτησης και ο υπολογισμός της νέας οφειλής θα γίνεται ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα που θα τεθεί σε εφαρμογή την επόμενη μέρα κιόλας από την έκδοση του σχετικού  ΦΕΚ.

    Η ηλεκτρονική αίτηση γίνεται αρχικά στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης για τους μη μισθωτούς (ΟΑΕΕ, ΟΓΑ, ΕΤΑΑ), ακολουθεί ο επανυπολογισμός σε περίπτωση που το επιθυμεί ο οφειλέτης και στη συνέχεια η διαδικασία συνεχίζεται ηλεκτρονικά μέσω του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών για την επιλογή των δόσεων αποπληρωμής.

    Οι εργοδότες (ΙΚΑ) και όσοι οφείλουν αχρεωστήτως καταβληθείσες παροχές μπορούν να μπουν κατευθείαν στην πλατφόρμα του ΚΕΑΟ και να ρυθμίσουν. Με την επιλογή της οριστικοποίησης της αίτησης οποιεσδήποτε υπάρχουσες ρυθμίσεις μεταπίπτουν αυτόματα από το ΚΕΑΟ στην νέα ρύθμιση.

     Τα βήματα που θα ακολουθήσετε για να μπείτε στη ρύθμιση οφειλών:

    – Στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr) θα προστεθεί η επιλογή «Ρύθμιση οφειλών βάσει του νόμου 4611/2019» και στις τρεις υπάρχουσες κατηγορίες «Ασφαλισμένοι», «Εργοδότες», «Συνταξιούχοι». Από την εν λόγω επιλογή θα εισέρχονται όλοι στο ψηφιακό «μενού» της νέας ρύθμισης.

    – Στη συνέχεια θα εμφανίζεται ενημερωτικό με αναλυτικές οδηγίες για την διαδικασία και ο οφειλέτης θα πιστοποιείται  με τους κωδικούς Taxisnet, το ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ.

    – Θα ακολουθεί το εξειδικευμένο ενημερωτικό για τους όρους της ρύθμισης, τα στοιχεία ταυτότητας του οφειλέτη από το μητρώο, καθώς και διεύθυνση, τηλέφωνο και email.

    – Αφού ο οφειλέτης επιλέγει την αποδοχή των όρων της ρύθμισης θα ακολουθούν ορισμένα ερωτήματα όπως : αν έχει αναστολή οφειλών, αν έχει ενταχθεί στο νόμο 3869/2010 (νόμος Κατσέλη) ή αν έχει υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης. Αν εμπίπτει σε μια από αυτές τις τρεις περιπτώσεις η εφαρμογή δεν προχωράει διότι απαιτείται ενημέρωση από το περιφερειακό κατάστημα του ΕΦΚΑ (π.χ. ως πότε έχει αναστολή κλπ.).

    – Στη συνέχεια ο οφειλέτης θα επιλέγει πρώην Ταμείο (ΟΑΕΕ, ΟΓΑ κλπ) κι εφόσον είναι ασφαλισμένος του πρώην ΟΑΕΕ ή του πρώην ΟΓΑ αυτόματα θα του εμφανίζεται το ποσό της παλαιάς οφειλής έως και το 2016 διαιρεμένο σε «Κεφάλαιο», «Προσαυξήσεις» και «Τέλη καθυστέρησης» καθώς και οι μήνες ασφάλισης που αντιστοιχούν στην οφειλή.

    Οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ θα βλέπουν αυτόματα και το ποσό της νέας οφειλής τους, είτε με επανυπολογισμό για τα έτη ασφάλισης που αντιστοιχούν στην 15ετία 2002-2016 είτε χωρίς επανυπολογισμό. Και στις δυο περιπτώσεις θα εφαρμόζεται και θα εμφανίζεται κούρεμα προσαυξήσεων 85%.

    – Θα ακολουθεί η επιλογή «Θέλετε επανυπολογισμό;» όπου ο ασφαλισμένος ΟΑΕΕ απαντά με ναι ή όχι. Οι αγρότες του ΟΓΑ θα βλέπουν αυτόματα το κούρεμα προσαυξήσεων 100%.

    – Αν ο οφειλέτης είναι σε άλλο φορέα (π.χ. ΕΤΑΑ, ΕΤΑΠ – ΜΜΕ) μετά το «αίτημα ενημέρωσης» εμφανίζεται μήνυμα για αναμονή στοιχείων και ενημέρωση με νέο μήνυμα μόλις είναι τα στοιχεία διαθέσιμα.

    Για τα χρέη του 2017 και του 2018 υπάρχει ξεχωριστή επιλογή την οποία οι ασφαλισμένοι θα επιλέγουν εφόσον έχουν χρέη την εν λόγω 2ετία. Ο οφειλέτης επιλέγει ακολούθως αν θέλει να προχωρήσει στην ρύθμιση με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα ή να σταματήσει αποθηκεύοντας όσα έχει κάνει και να αναμένει να εμφανιστεί το σύνολο των οφειλών του.

    Εφόσον ο οφειλέτης επιβεβαιώνει την οριστική υποβολή, παίρνει αριθμό πρωτοκόλλου και το νέο του χρέος διαβιβάζεται στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ). Εντός τριών ημερών ο οφειλέτης πρέπει να πιστοποιηθεί – αν δεν είναι ήδη πιστοποιημένος – στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΚΕΑΟ. Η διαδικασία συνεχίζεται από εκεί χρησιμοποιώντας τους κωδικούς Τaxisnet. Αφού η νέα οφειλή βεβαιωθεί και ο χρήστης πιστοποιηθεί, εισέρχεται στην πλατφόρμα του ΚΕΑΟ και ρυθμίζει την νέα οφειλή του επιλέγοντας τις δόσεις που επιθυμεί έως 120 με μοναδικό κριτήριο το ελάχιστο ποσό των 50 ευρώ (30 ευρώ για τους αγρότες) ανά δόση. Οι εργοδότες θα έχουν δικαίωμα να επιλέξουν εφάπαξ αποπληρωμή. Με την επιλογή της οριστικοποίησης της αίτησης οποιεσδήποτε υπάρχουσες ρυθμίσεις μεταπίπτουν αυτόματα από το ΚΕΑΟ στην νέα ρύθμιση.



    ΣΧΟΛΙΑ