• Real Estate

    «Εορταστικά» σφυριά: Ο Κουρής, το πλοίο με το αμφιλεγόμενο αξιόπλοο κι ένα φιλέτο στη Γλυφάδα

    • NewsRoom


    Αγροτική έκταση άνω των 8 στρεμμάτων είναι το επόμενο περιουσιακό στοιχείο της εκδοτικής εταιρείας της οικογένειας Κουρή που βγαίνει σε πλειστηριασμό το 2023.

    Στις 22 Φεβρουαρίου εκποιείται με επισπεύδουσα την Como Issuer έκταση πρώην ιδιοκτησίας της Πρες Ελλάς στην Ανθούσα, αντί τιμήματος 1,17 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ακίνητο επιφάνειας 8.780 τ.μ., το οποίο προέρχεται από την συνένωση τριών όμορων οικοπέδων, έναν αγρό που έχει εμβαδόν 390 τ.μ., έναν αγρό που έχει εμβαδόν 2.102 τ.μ. κι από ένα αγρό που βρίσκεται επί της Λεωφόρου Ανθούσας κι έχει έκταση 6.408 τ.μ.. Τα ακίνητα έχουν συνενωθεί επειδή είναι όμορα και λόγω γειτνίασης και μοναδικού ιδιοκτήτη, όλα μαζί σε ένα ενιαίο αγροτεμάχιο. Το αγροτεμάχιο αυτό έχει πρόσοψη τόσο στη Λεωφόρο Ανθούσας, όσο και στην οδό Ιάσωνος. Εντός αυτού δεν υπάρχει κανένα κτίσμα, ενώ θα είναι άρτιο και οικοδομήσιμο μετά από την κύρωση της πράξης εφαρμογής.

    Εκταση άνω των 8 στρεμμάτων του μιντιακού ομίλου Κουρή
    Εκταση άνω των 8 στρεμμάτων του μιντιακού ομίλου Κουρή

    Όπως αναφέρουν οι εκτιμητές, σε πολύ κοντινή απόσταση βρίσκεται στάση του Ο.Α.Σ.Α. για δύο λεωφορειακές γραμμές, ενώ απέναντι από την πλευρά που έχει πρόσωπο επί της Λεωφόρου Ανθούσας, υπάρχουν αθλητικές εγκαταστάσεις. Οι αποστάσεις του αγροτεμαχίου από

    τους χώρους εκπαίδευσης, είναι 1.300 μέτρα από το Δημοτικό Σχολείο – Νηπιαγωγείο και 1.700 μέτρα από το Γυμνάσιο. Στα μειονεκτήματά του, εκκρεμεί πράξη εφαρμογής, ενώ πρόκειται για μη εμπορεύσιμη επιφάνεια. Επίσης, το ακίνητο βρίσκεται διαθέσιμο προς πώληση για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα καθώς έχουν προηγηθεί τρεις άγονοι πλειστηριασμοί, χωρίς να μπορεί να ρευστοποιηθεί με αποτέλεσμα να μειώνεται περεταίρω η εμπορική του αξία.

    Από την ίδια επισπεύδουσα εκποιείται στις αρχές του χρόνου, το ακίνητο που στέγασε επιχειρήσεις του μιντιακού ομίλου στον Ταύρο. Η ακίνητη περιουσία του ομίλου Κουρή έχει αρχίσει να… κάνει φτερά, σχεδόν μία δεκαετία αφότου έκλεισε ο Φίλαθλος και ξεκίνησε η ύφεση για το Alter και την Αυριανή. Η εταιρεία που εμφανίζεται ως οφειλέτιδα στέγασε τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς των αδελφών Γιώργου και Μάκη Κουρή της Kouris Media Group, γνωστή και για το Κόντρα, το Κανάλι 29 και τη συμμετοχή της στη Real Group.

    Κτίριο γραφείων στη Γλυφάδα

    Μεγαλύτερης εμπορικής αξίας είναι το ακίνητο που αναρτήθηκε την ίδια μέρα στην πλατφόρμα των πλειστηριασμών. Πρόκειται για μισθωμένο κτίριο γραφείων στη Γλυφάδα, το οποίο ανήκε σε τεχνική εταιρεία εκμετάλλευσης ακινήτων με την επωνυμία «Μάριος Παπαθάνος», που κατασχέθηκε για οφειλή 600.000 ευρώ. Επισπεύδουσα της διαδικασίας που θα λάβει χώρα την 26η Ιανουαρίου είναι η Τράπεζα Πειραιώς, ενώ ως τιμή εκκίνησης έχει οριστεί το ποσό των 4,5 εκατ. ευρώ.

    Το κτίριο γραφείων στη Γλυφάδα

    Στο ακίνητο εμφανίζεται να εδρεύει η ασφαλιστική Fenchurch Faris, ωστόσο δεν προσκομίστηκε κατά την αυτοψία έγγραφο μίσθωσης. Το υπόγειο χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων, το ισόγειο αποτελείται από έναν χώρο εστίασης των εργαζομένων της μισθώτριας εταιρείας (staff lounge), κουζίνα, w.c και server room, ο πρώτος, ο δεύτερος όροφος, ο τρίτος όροφος και ο τέταρτος όροφος, είναι χώροι γραφείων, στους οποίους λειτουργούν τα τμήματα εργαζομένων της εταιρείας, λόγου χάρη: it department (τμήμα μηχανογράφησης), property department (τμήμα περιουσίας), engineering, marine – aviation department (τμήμα μηχανολόγων, ναυπηγίας, αεροναυπηγίας), reception (υποδοχή), management department (τμήμα διοίκησης), boardroom (αίθουσα συνεδριάσεων). Τέλος, το δώμα που βρίσκεται στον πέμπτο όροφο, βρέθηκε κλειστό αλλά καταγράφηκε ως αποθηκευτικός χώρος. Σημειώνεται ότι η πρόσβαση στους ορόφους γίνεται τόσο από το κεντρικό κλιμακοστάσιο του κτιρίου, όσο και από δύο γυάλινους ανελκυστήρες. Η συνολική επιφάνεια της οικοδομής ανέρχεται σε 2.346 τ.μ..

    Το επιβατηγό Olympus

    Εκτός των ακινήτων, το σφυρί θα «χτυπήσει» στις 11 Ιανουαρίου για το επιβατηγό πλοίο Olympus της Sea Speed Lines, εταιρείας που συστάθηκε με επικεφαλής τον Θεμιστοκλή Καραμπέκο. Η εταιρεία είχε συμμετάσχει σε διαγωνισμό, μεταξύ άλλων, για τις άγονες γραμμές Θήρα – Σητεία- Κάσος – Πηγάδια Καρπάθου – Διαφάνι – Χάλκη – Ρόδος, ωστόσο μετά την άσκηση προσφυγών, η υπόθεση συζητήθηκε στο ΣτΕ. Με τα πολλά, το υπουργείο Ναυτιλίας κατέληξε να ελέγξει το αξιόπλοο του Olympus, διαπιστώνοντας σημαντικό αριθμό παρατηρήσεων-ελλείψεων του πλοίου σε διάφορους τομείς ασφάλειας και επιβάλοντας απαγόρευση απόπλου έως ότου αποκατασταθούν.

    Βέβαια προκειμένου να αυξηθεί η τιμή πρώτης προσφοράς του πλοίου, η Sea Speed Lines προσέφυγε στο Πρωτοδικείο Πειραιά, υποστηρίζοντας πως «ήταν ενεργό και λειτουργικό μέχρι πρόσφατα πριν από ατύχημα που υπέστη, σύμφωνα με την ένορκη κατάθεση του μάρτυρα αποδείξεως […] και της απέφερε σημαντικά εισοδήματα από την εμπορική αξιοποίησή του, καθώς αναλάμβανε δρομολόγια στις ακτοπλοϊκές γραμμές κατόπιν σχετικής προκήρυξης από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής».

    Το επιβατηγό Olympus

    Στον τελευταίο διαγωνισμό ανέλαβε ως τελικός μειοδότης δρομολόγιο γραμμής με διετή σύμβαση και με επιδότηση 6,5 εκατ. ευρώ. «Πρόκειται δε για ένα πλοίο, το οποίο καίτοι κάποιας ηλικίας (46 ετών), παραμένει αξιόπλοο και εξοπλισμένο, πιστοποιημένο και ασφαλές με βάση τα σχετικά κριτήρια, κατόπιν και της πρόσφατης ανακαίνισης και ανακατασκευής του, σύμφωνα και με την καλή εικόνα που εμφανίζει από τις προσκομιζόμενες φωτογραφίες και από το εσωτερικό του, ενώ και οι παλαιότερες υλικές ζημίες και πλημμέλειές του από ατυχήματα που υπέστη τον Αύγουστο του 2019 και τον Μάιο του 2020 φαίνεται ότι έχουν αποκατασταθεί κατόπιν των εκτεταμένων εργασιών ανακαίνισης και κατασκευής του σε μεταγενέστερο χρόνο, αλλά και τις πλέον πρόσφατες μετά τις υποδείξεις της επιθεώρησής του τον Ιούλιο του 2022», αναφέρεται από την εταιρεία.

    Κατόπιν, με δικαστική απόφαση ορίστηκε η αξία του Olympus στα 4 εκατ. δολάρια και η τιμή πρώτης προσφοράς στα 2,7 εκατ. δολάρια. Η επισπεύδουσα Sekavin επανήλθε και τελικά το τίμημα κατέληξε να οριστεί στα 2,1 εκατομμύρια, με νέα δικαστική απόφαση.



    ΣΧΟΛΙΑ