• Πολιτισμός

    Τζέιν Κάμπιον ξαναχτυπά στα Όσκαρ 2022 με το Netflix να πρωτοστατεί

    Τζέιν Κάμπιον ξαναχτυπά στα Όσκαρ 2022 με το Netflix να πρωτοστατεί

    Τζέιν Κάμπιον ανάμεσα σε Κρίστεν Ντανστ και Μπένεντικτ Κάμπερμπατς


    Η Τζέιν Κάμπιον φαίνεται να διατηρεί το προβάδισμα. Με τη νέα της ταινία στο Netflix που τιτλοφορείται The Power of the Dog, διακρίνεται ως φαβορί για τα Όσκαρ 2022.

    Το Χόλυγουντ απέτυχε και φέτος να ακολουθήσει τους ιλιγγιώδεις ρυθμούς των εταιρειών στρίμινγκ. Μαζί με την Apple TV και το Amazon συγκεντρώνουν συνολικά σαράντα υποψηφιότητες σε διαφορετικές κατηγορίες.

    Το Όσκαρ γίνεται οικιακό

    Ηγείται του φαινομένου το Netflix, παρότι η μετοχή του έπεσε. Και για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Από μόνο του διεκδικεί 27 υποψηφιότητες. Οι δώδεκα από αυτές αφορούν το γουέστερν The Power of the Dog (Η εξουσία του σκύλου, 2021) της Τζέιν Κάμπιον.

    Πρόκειται για την πρώτη γυναίκα στην ιστορία του θεσμού η οποία έχει συναγωνιστεί στην κατηγορία της καλύτερης σκηνοθεσίας. Την πρώτη φορά με τα διάσημα Μαθήματα Πιάνου (1994), είχε κερδίσει.

    Το Όσκαρ καλύτερης ταινίας (το λαμβάνουν οι παραγωγοί), δεν έχει απονεμηθεί ποτέ ως τώρα σε εταιρεία στρίμινγκ. Τα χολιγουντιανά στούντιο κράτησαν γερά την πρωτοκαθεδρία του βραβείου με το μεγαλύτερο γόητρο. Το Nomadland (Searchlight Pictures) προβλήθηκε στο Hulu ως επί το πλείστον επειδή οι αίθουσες παρέμεναν κλειστές.

    Φέτος όμως κάτι έχει αλλάξει. Η οικονομία της πανδημίας σημαίνει ότι επενδύθηκαν μεγάλα ποσά από τις εταιρείστες στρίμινγκ εν όψει του αγώνα για τα Όσκαρ. Επίσης, οι σινεφίλ δέθηκαν ακόμη περισσότερο με τις οικιακές οθόνες τους, γυρίζοντας την πλάτη τους όλο και περισσότερο στην παραδοσιακή σκοτεινή αίθουσα.

    Βασικές υποψηφιότητες

    Εκτός λοιπόν από την Εξουσία του σκύλου, υποψήφια από το Netflix εμφανίζεται και η σάτιρα για την κλιματική κρίση Don’t Look Up.

    Ο γίγαντας της τεχνολογίας Apple TV εισβάλλει στον αγώνα με το ρομαντικό δράμα CODA (μαζί με υποψηφιότητα β’ ανδρικού ρόλου για τον Τρόι Κοτσούρ – Troy Kotsur).

    Η Εξουσία του σκύλου, το Don’t Look Up και το CODA συναγωνίζονται για την κατηγορία καλύτερης ταινίας με δύο χολιγουντιανές παραγωγές που προβλήθηκαν ταυτόχρονα στο HBO Max και στα σινεμά. Πρόκειται για το Dune του Ντενί Βιλνέβ και το King Richard -αμφότερα από τη Warner Bros.

    Αλλά και με τέσσερις ακόμη ταινίες που βούλιαξαν στα ταμεία. Το νοσταλγικό Belfast του Κένεθ Μπράνα, το ανόητο West Side Story του Στίβεν Σπίλμπεργκ, το ιδιοσυγκρασιακό Licorice Pizza του Πολ Τόμας Άντερσον, το Nightmare Alley του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο με τον Μπράντλεϊ Κούπερ. Στην ίδια κατηγορία φιγουράρει το εκπληκτικό γιαπωνέζικο δράμα Drive My Car. Παρότι πάτωσε στα ταμεία, θα ικανοποιήσει τους απαιτητικούς σινεφίλ αλλά και το μέσο θεατή.

    Το Dune πήρε δέκα συνολικά υποψηφιότητες, ακολουθώντας κατά πόδας την Εξουσία του σκύλου. Ωστόσο, ο Ντενί Βιλνέβ έχασε την υποψηφιότητα του καλύτερου σκηνοθέτη. Το ίδιο και ο σούπερ σταρ Τιμοτέ Σαλαμέ.

    Ύδωρ εκ πέτρας

    Το ίδιο δεν μπορεί να ειπωθεί για την Τζέιν Κάμπιον και τον πρωταγωνιστή της. Ο σεξπιρικός ηθοποιός Μπένεντικτ Κάμπερμπατς καλείται να υποδυθεί ένα ρόλο πολύ διαφορετικό από την ιδιοσύστασή του. Τον αρρενωπό, άξεστο κτηνοτρόφο Φιλ Μπούρμπανκ, στο ράντσο του ανάμεσα στα γυμνά βουνά και τις πεδιάδες της Μοντάνας (το φιλμ γυρίστηκε στη Νέα Ζηλανδία).

    Η Τζέιν Κάμπιον φημίζεται για την εντυπωσιακή εικονοποιία της, ο ανοιχτός ορίζοντας απεικονίζεται σαν tableau vivant. Αλλά και για την αιχμηρότητά της, την επιμονή της στην επίπονη λεπτομέρεια. Από εκεί αντλεί ύδωρ εκ της πέτρας. Όταν ο Φιλ ευνουχίζει τον ταύρο, η Τζέιν Κάμπιον ενδιαφέρεται εξίσου για τον ανείπωτο πόνο του Φιλ όσο και για το ζώο του οποίου οι οιμωγές πνίγουν την οθόνη.

    Πρόκειται για το έτος 1925. Ο Φιλ μαζί με τον αδελφό του Τζορτζ διατηρούν την οικογενειακή κληρονομιά. Ο τραχύς πρωταγωνιστής της σπανίως πλένεται, αλλά το βράδυ παίζει σκάκι με τον αδελφό του στο μεγάλο τους σπίτι.

    Απρόσμενος επισκέπτης

    Όταν ο Τζορτζ παντρεύεται την Ρόουζ (Κρίστεν Ντανστ) που έρχεται πακέτο με τον γιο της Πίτερ να πάρει θέση στο ράντσο, θηλυκός αέρας εισβάλει στον ανδροκρατούμενο κόσμο τους.

    Ο Φιλ διαταράσσεται. Κλείνεται αμυντικά στο απροσπέλαστο καβούκι του. Σαν τα γοτθικά Ανεμοδαρμένα ύψη της Έμιλι Μπροντέ, ο φόβος συνυπάρχει με το πάθος και την αμαρτία.

    Η Τζέιν Κάμπιον ανιχνεύει τους πλαταγισμούς στην ψυχή του ήρωά της που στην προσπάθεια να φανεί χαλκέντερος, έχασε τον εαυτό του. Η Τζέιν Κάμπιον μοιάζει βατή, μέχρι που βουτάει στο ανοίκειο και το παράδοξο. Στα βαθιά ερμάρια της ανθρώπινης ύπαρξης.

    ‘Ετσι όμως έχει καταφέρει να ικανοποιεί τόσο το γενικό κοινό όσο και εκείνους που αναζητούν την τέρψη και την κάθαρση από την τέχνη.

    Πληροφορίες

    Το κόκκινο χαλί θα διαβούν οι αστέρες στις 27 Μαρτίου. Η 94η τελετή θα προβληθεί από το ABC.

    Διαβάστε επίσης

    Κλόε Ζάο: Πώς οι μπίζνες της τέχνης οξύνουν τον πόλεμο Κίνας με ΗΠΑ



    ΣΧΟΛΙΑ