• Πολιτισμός

    Πάθος για την… τέχνη δηλώνει ο ελαιοχρωματιστής κλέφτης του Πικάσο


    Οικοδόμος και ελαιοχρωματιστής με πάθος για την τέχνη είναι ο 49χρονος δράστης της κλοπής του Πικάσο και του Μοντριάν από την Εθνική Πινακοθήκη.

    Αυτό είναι το προφίλ του άνδρα από τον Πόρτο Ράφτη, που, όπως λέει, ενήργησε μόνος του, ενώ φέρεται να ισχυρίζεται επίσης ότι δεν είχε σκοπό να πουλήσει τα έργα.

    Παρά τα ερωτηματικά όμως, που μένουν ακόμη αναπάντητα, το ευτυχές γεγονός είναι ότι οι δύο πίνακες, το «Γυναικείο κεφάλι» του Πικάσο και ο «Ανεμόμυλος Στάμμερ» του Μοντριάν, παρουσιάσθηκαν πριν από λίγο στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη σε κοινή συνέντευξη Τύπου από τους υπουργούς κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και Λίνα Μενδώνη και αναμένεται να επιστρέψουν στην Εθνική Πινακοθήκη.

    Σε κοινές δηλώσεις στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προέβησαν οι υπουργοί Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη για την ανάκτηση των κλεμμένων πινάκων “Γυναικείο κεφάλι” του Πικάσο και ο «Ανεμόμυλος Στάμμερ» του Πιτ Μοντριάν από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ

    Δεν επέλεξε τους πίνακες ισχυρίζεται ο δράστης

    Όπως είπε ο δράστης, παρακολουθούσε επί ένα εξάμηνο την Εθνική Πινακοθήκη, την οποία και επισκέφθηκε πολλές φορές, ενώ κατόρθωσε να διευκρινίσει τα δρομολόγια των φυλάκων, ακόμη και πότε έκαναν ένα μικρό διάλειμμα για τσιγάρο. Όπως ισχυρίσθηκε εξάλλου δεν επέλεξε τους πίνακες αλλά πήρε ό,τι βρήκε μπροστά του! Και συμπτωματικώς βέβαια μπροστά του είχε τον μοναδικό Πικάσο!

    Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, ο ίδιος κρατούσε στο σπίτι του τους πίνακες, αλλά μετά τον Ιανουάριο του 2021, όταν πληροφορήθηκε ότι οι έρευνες της Αστυνομίας είχαν ενταθεί, αποφάσισε να τους μεταφέρει στο δάσος του Κουβαρά, σε μία ρεματιά. Πράγματι τα έργα βρέθηκαν στη ρεματιά Κουλανδρίκου σε ένα κούφωμα του εδάφους. Ήταν σε έναν δερμάτινο χαρτοφύλακα, τυλιγμένο με πολλές στρώσεις πλαστικού για να μην καταστραφούν. Ο τρίτος πίνακας ωστόσο, ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης του Ιταλού Γουλιέλμο Κάτσια, είχε καταστραφεί αμέσως, σύμφωνα με τα λεγόμενα του δράστη, Κι αυτό, γιατί όταν τον αφαίρεσε από την κορνίζα και προσπάθησε να τον τυλίξει, τσαλακώθηκε τόσο πολύ που όταν έφτασε στο σπίτι του, τον κατέστρεψε ακόμη περισσότερο και τον πέταξε στην τουαλέτα!

    Η αφιέρωση του Πικάσο στον πίνακα “Γυναικείο κεφάλι” , Τρίτη 29 Ιουνίου 2021. Tο «Γυναικείο Κεφάλι» φιλοτεχνήθηκε από τον Πάμπλο Πικάσο το 1939 και είναι πορτρέτο της συντρόφου του, Ντόρα Μάαρ. O Πικάσο πρόσφερε το συγκεκριμένο έργο στον ελληνικό λαό για τη συμβολή του στην αντίσταση κατά τη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής.

    ΕΛΑΣ: Όλα έγιναν βάσει σχεδίου

    Αντίθετα ωστόσο η εκτίμηση από πλευράς της Αστυνομίας είναι ότι όλα έγιναν βάσει σχεδίου και ότι ο δράστης περίμενε να φθάσει το πλήρωμα του χρόνου για να πουλήσει τους πίνακες. Υπήρχαν μάλιστα πληροφορίες ότι είχε έρθει σε επαφή με ανθρώπους από το εξωτερικό που ασχολούνται με τέτοια ζητήματα αγοραπωλησίας παράνομων έργων τέχνη. Σύμφωνα με πληροφορίες εξάλλου ο δράστης θα έφευγε αυτές τις μέρες για την Ολλανδία κάτι που επίσπευσε τη σύλληψή του, για να μην εξαφανιστεί.

    «Η Εθνική Πινακοθήκη επουλώνει σήμερα το μέγιστο τραύμα της και τα κλεμμένα έργα θα επιστρέψουν σε ένα νέο κτήριο που της αξίζει και δεν έχει σε τίποτε να ζηλέψει με τα αντίστοιχα μεγάλα μουσεία του κόσμου», όπως είπε η υπουργός Πολιτισμού συνέντευξη. Θυμίζοντας επίσης ότι λίγο μετά την κλοπή η Εθνική Πινακοθήκη είχε κλείσει για το κοινό, προκειμένου να αρχίσει η διαδικασία της μεταφοράς των έργων της και των υπηρεσιών της, ώστε να ξεκινήσουν και οι εργασίες για την επέκταση και ανακαίνισή της.

    «Γιορτάζουμε τα 200 χρόνια της Επανάστασης του 1821. Ο πίνακας του Πικάσο φέρει ιδιαίτερη βαρύτητα και αξία για τον ελληνικό λαό καθώς ο Πικάσο το αφιέρωσε στον αγώνα του ελληνικού λαού εναντίον του φασιστικού άξονα και φέρει την ιδιόχειρη υπογραφή του ζωγράφου. Γι’ αυτό και άλλωστε ο πίνακας είναι αδύνατο να πωληθεί αλλά και να εκτεθεί, καθώς είναι απολύτως ταυτοποιημένος ως προϊόν κλοπής από την Εθνική Πινακοθήκη. Η Εθνική Πινακοθήκη άνοιξε τον Μάρτιο του 2021 για λίγες μέρες, προκειμένου να τιμήσει τον αγώνα ανεξαρτησίας και αυτοδιάθεσης του ελληνικού λαού. Ο συσχετισμός είναι προφανής», πρόσθεσε η υπουργός. «Το 2021 είναι η χρονιά της Πινακοθήκης» κατέληξε, εκφράζοντας ευχαριστίες στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη και τους συνεργάτες του για την αδιάλειπτη έρευνα και την ανάκτηση των έργων.

    Οι υπουργοί Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη μαζί με τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη Ελευθέριο Οικονόμου , τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας Μιχάλη Καραμαλάκη και υπηρεσιακούς παράγοντες παρουσιάζουν στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη την υποθεση ανάκτησης των πινάκων “Γυναικείο κεφάλι” του Πικάσο και ο «Ανεμόμυλος Στάμμερ» του Πιτ Μοντριάν, Τρίτη 29 Ιουνίου 2021. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ

    Τα συγχαρητήρια του εξάλλου προς τους άνδρες της Αστυνομίας, που ήταν και παρόντες και που κατόρθωσαν να φέρουν σε αίσιο πέρας μία υπόθεση εννέα ετών, που αποτελούσε ένα όνειδος για τη χώρα έδωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Χρυσοχοΐδης. « Έλληνας τους έκλεψε, Έλληνες τους έφεραν πίσω», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Χρυσοχοΐδης .

    Οι υπουργοί Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη μαζί με τον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας Μιχάλη Καραμαλάκη στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη , Τρίτη 29 Ιουνίου 2021. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ

    Να σημειωθεί ότι ο δράστης συνοδευόμενος από τον δικηγόρο του, κ. Σάκη Κεχαγιόγλου, θα μεταβεί στον εισαγγελέα για να λάβει προθεσμία, ώσπου για να απολογηθεί. Όπως δήλωσε ο κ. Κεχαγιόγλου, ο εντολέας του επέδειξε έμπρακτη μεταμέλεια με την συνεργασία του με τις διωκτικές αρχές.

    Άγνωστο ωστόσο ακόμη πότε θα γίνει δυνατόν να εκτεθούν οι πίνακες και πάλι στην Πινακοθήκη, καθώς θα πρέπει να προηγηθεί η συντήρησή τους. Όπως είναι γνωστό άλλωστε ο δράστης είχε αφαιρέσει τον καμβά από την κορνίζα κόβοντάς τον με μαχαίρι.

    Διαβάστε επίσης:

    Βρέθηκαν οι κλεμμένοι Πικάσο και Μοντριάν της Εθνικής Πινακοθήκης

    Η ληστεία του αιώνα: Ο κλεμμένος Πικάσο επιστρέφει στην Πινακοθήκη



    ΣΧΟΛΙΑ