• Πολιτική

    Βουλή – Νομοσχέδιο για την Αναδιάρθρωση της Πολιτικής Προστασίας: Οι τοποθετήσεις των εισηγητών και αγορητών των κομμάτων

    • NewsRoom
    Βουλή


    Με τις τοποθετήσεις των εισηγητών και ειδικών αγορητών των κομμάτων άρχισε στην Ολομέλεια η συζήτηση και ψήφιση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για την «Αναδιάρθρωση Πολιτικής Προστασίας – Εθνικός Μηχανισμός Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών και άλλες επείγουσες διατάξεις».

    Υπέρ του νομοσχεδίου, επί της Αρχής, τάχθηκε ο εισηγητής της ΝΔ ενώ «κατά» τάχθηκαν ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ και οι ειδικοί αγορητές των υπόλοιπων κομμάτων της Αντιπολίτευσης.

    Ειδικότερα:

    Ο εισηγητής της ΝΔ Στέφανος Γκίκας, ζήτησε την υπερψήφιση του νομοσχεδίου από όλες τις πτέρυγες της Βουλής καθώς, όπως τόνισε, «στην Πολιτική Προστασίας της χώρας μας, την εποχή της Κλιματικής Κρίσης δεν χωρούν κομματικές αντιπαραθέσεις». Συνοψίζοντας τις αναφορές του στις διατάξεις του σχεδίου νόμου ο κ. Γκίκας είπε πως «πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που εστιάζει στην πρόληψη των επικίνδυνων φαινομένων, στη συντονισμένη και αποτελεσματικότερη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και τελικά στην καλύτερη αντιμετώπιση των κρίσεων της Πολιτικής Προστασίας, με στόχο τη διασφάλιση της ανθρώπινης ζωής και των περιουσιών. Υπογραμμίζοντας τις συνέπειες των ακραίων καιρικών φαινομένων σε απώλεια ανθρώπινων ζωών, ζωικού κεφαλαίου, καλλιεργειών και περιουσιών, ανέφερε πως «ως χώρα και ως κυβέρνηση καλούμαστε να επαναπροσδιορίσουμε την εθνική μας στρατηγική, με στόχο την προσαρμογή στις νέες συνθήκες και ανάγκες».

    Επισήμανε, πως το νομοσχέδιο, «δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην πρόληψη του κινδύνου, στην επιστημονική τεκμηρίωση, στην αποτελεσματική συνεργασία και λειτουργία όλων των Φορέων, εμπλουτίζοντας τον ήδη υπάρχοντα Εθνικό Μηχανισμό, με τις δυνατότητες και τα εργαλεία που θα προστατεύσουν αποτελεσματικότερα την ανθρώπινη ζωή και τις περιουσίες των Ελλήνων πολιτών». Αναφερόμενος σε επιμέρους διατάξεις του νομοσχεδίου, ο εισηγητής της πλειοψηφίας, είπε πως με τις διατάξεις για το 112 «οι κινητοποιήσεις και ενημερώσεις θα γίνονται πιο άμεσες». Σημαντική θα είναι η σύσταση 5μελούς Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνου όπου με τρεις επιστήμονες εγνωσμένου κύρους θα διατυπώνει γνώμη για τη Διαβάθμιση της Κατάστασης Ετοιμότητας του κρατικού μηχανισμού. Ενισχύεται ο ρόλος των Περιφερειών και των Δήμων, με τη δημιουργία Αυτοτελών Διευθύνσεων και Τμημάτων Πολιτικής Προστασίας, οι οποίες βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία με το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων και στελεχώνονται με μόνιμο προσωπικό. Σχετικά με την υπαγωγή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και της ΕΜΥ στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Προστασίας, που έχει αποτελέσει σημείο διαφωνίας με την Αντιπολίτευση, ο κ. Γκίκας είπε ότι «όπως έχει διαβεβαιώσει και ο υπουργός, αυτό γίνεται για να υπάρξει καλύτερος συντονισμός της επιστημονικής κοινότητας απέναντι στους επαπειλούμενους κινδύνους και όχι για να αλλάξει το κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τις υπηρεσίες ή τα δικαιώματά τους».

    Κρίσιμη και καθοριστική χαρακτήρισε τη διάταξη που παρέχει τη δυνατότητα διενέργειας ελέγχων εκ μέρους του υπουργείου στους ΟΤΑ, ως προς την τήρηση των προληπτικών μέτρων που αφορούν στην αντιπυρική προστασία, στους καθαρισμούς ποταμών και ρεμάτων και στην υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων. Επίσης τη δημιουργία του Εθνικού Μητρώου Τήρησης Μέτρων Προληπτικής Πυροπροστασίας Ιδιοκτησιών, που θα καταγράφει τις υποχρεώσεις των πολιτών κατά την αντιπυρική περίοδο. Την ευθύνη του ΑΔΜΗΕ και του ΔΕΔΔΗΕ, ώστε να δημιουργούν ικανές αντιπυρικές ζώνες εκατέρωθεν των ηλεκτρικών γραμμών. Ο εισηγητής της ΝΔ χαρακτήρισε σημαντική και την υπουργική τροπολογία για τη δημιουργία των δέκα Ειδικών Μονάδων Δασικών Επιχειρήσεων, φθάνοντας τις 16 στη χώρα. Σχετικά με το Κεφάλαιο του νομοσχεδίου για τον Εθνικό Μηχανισμό Αρεοδιακομιδών, ο κ. Γκίκας μεταξύ άλλων είπε πως ενισχύεται σημαντικά και ο ρόλος του ΕΚΑΒ. Δημιουργούνται έξι Βάσεις Επιφυλακής – Ετοιμότητας, στις οποίες θα βρίσκονται ειδικά ελικόπτερα με ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό (διασώστες, γιατροί, πιλότοι, χειριστές οργάνων κ.λπ.) για διασώσεις στον χερσαίο χώρο και θα είναι σε ετοιμότητα 24 ώρες το 24ωρο ενώ προβλέπεται και η συμμετοχή σε αυτές και επιπλέον επιχειρησιακών ομάδων συναφούς αντικειμένου ανάλογα με την περίπτωση επέμβασης.

    Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Συμεών Κεδίκογλου, χαρακτήρισε «απογοητευτικό το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωσης Πολιτικής Προστασίας». Ανέφερε πως «πατάει στον ανεφάρμοστο νόμο Χαρδαλιά, προσθέτει νέες δομές, γραφειοκρατία και τελικά δεν αντιμετωπίζει τις κακοδαιμονίες της ελληνικής διοίκησης». Φοβούμαστε, είπε «ότι του χρόνου θα κάνουμε την ίδια συζήτηση». Επέκρινε το σχέδιο νόμου ότι δεν δίνει «καμία έμφαση στην πρόληψη, στον καταλογισμό ευθυνών, στον εθελοντισμό, στην εξειδίκευση και στην υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών στη δασοπυρόσβεση. Αντί όλων αυτών, ξεχωρίζει εμβληματικά η προσπάθεια της κυβέρνησης μετά τις Ανεξάρτητες Αρχές να ποδηγετήσει και ελέγξει και την έρευνα στη χώρα μας». Ο κ. Κεδίκογλου τόνισε «την καθολική αντίδραση σε Ελλάδα και εξωτερικό στην υπαγωγή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και της ΕΜΥ στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας λέγοντας πως ο στόχος ειδικά για το Εθνικό Αστεροσκοπείο είναι «η διοίκησή του να ορίζεται από αυτή και τελικά να σταματήσουν να ακούγονται ενοχλητικές αλήθειες που έκαναν καταφανείς τις ευθύνες της (κυβέρνησης) ανατρέποντας το κυβερνητικό αφήγημα ότι για όλα φταίει ο κακός μας ο καιρός». Πρόκειται, είπε, «για μια πολύ κακή αρχή για τα ερευνητικά ιδρύματα» ζητώντας να αποσυρθούν οι δύο διατάξεις.

    Ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ Ανδρέας Πουλάς, ανέφερε πως «δεν μπορούμε να ψηφίσουμε το παρόν νομοσχέδιο» καθώς πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που συνεχίζει την κυβερνητική πολιτική και το οποίο «είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της κυβέρνησης, του δόγματος της ατομικής ευθύνης, της διάχυσης των ευθυνών, υπέρ της καταστολής και όχι της πρόληψης». Φέρνετε είπε ο βουλευτής, «ένα νομοσχέδιο που δεν αποτελεί μία νέα πρόταση, μία ουσιαστική τροποποίηση του μηχανισμού πολιτικής προστασίας, αλλά μία επιλεκτική τροποποίηση κάποιων άρθρων του, στην ίδια και απαράλλακτη λανθασμένη φιλοσοφία επί της οποίας δομήθηκε». Είπε ότι το πιο «αδύναμο σημείο» του νομοσχεδίου είναι ότι «μόνο κατ’ επίφαση περιλαμβάνει την πρόληψη» σημειώνοντας ότι «πρόληψη στο στάδιο της ετοιμότητας δε νοείται». Παίζετε, είπε ο κ. Πουλάς «με τις λέξεις και προσπαθείτε να δημιουργήσετε εντυπώσεις περί δήθεν ενίσχυσης της πρόληψης καθώς αυτό δεν προκύπτει από καμία διάταξή του».

    Καταλόγισε προθέσεις «ποδηγέτησης, χειραγώγησης και τιμωρητικής διάθεσης προς την επιστημονική κοινότητα για να δικαιολογείτε την ανεπάρκειά σας». Διαφώνησε κάθετα στην μεταφορά του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης λέγοντας ότι «προκαλεί σωρεία ερωτημάτων. Πρόχειρη και βεβιασμένη χαρακτήρισε τη μεταφορά της ΕΜΥ στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης με σοβαρούς κινδύνους για την υπηρεσία αλλά και την αεροναυτιλία. Για τον Εθνικό Μηχανισμό Εναέριας Διάσωσης με τις αεροδιακομιδές ανέφερε πως «ουδεμία αντίρρηση μπορεί να εκφραστεί αναφορικά με τη ανάγκη δημιουργίας μίας δημόσιας δομής, ενός κρατικού μηχανισμού εναέριας διάσωσης, όμοιου με αντίστοιχους που λειτουργούν στις άλλες χώρες της Ευρώπης εδώ και πολλές δεκαετίες» αλλά «αυτά τα 4,5 τελευταία χρόνια που είσαστε κυβέρνηση δεν κάνατε τίποτα σε αυτόν τον τομέα». Αντίθετα, τώρα «ανοίγετε την πόρτα στους ιδιώτες επιτρέποντας τη σύναψη συμβάσεων για την παροχή υπηρεσιών διάσωσης με ιδιώτες παρόχους που θα προσφέρουν εναέρια ιδιωτικά μέσα και προσωπικό». Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ είπε πως «οι πολίτες δεν μπορούν να είναι καθησυχασμένοι ότι αυτό το νομοθετικό πόνημα θα έχει τον οποιοδήποτε θετικό αντίκτυπο στη διαφύλαξη των ζωών και των περιουσιών τους σε περίπτωση πραγματικής κρίσης».

    Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής δήλωσε την καταψήφιση επί της Αρχής του νομοσχεδίου, καθώς, όπως είπε, «η κυβέρνηση με το σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση της πολιτικής προστασίας, θέλει να θεσμοθετήσει και να παγιώσει την υποστελέχωση των δομών πολιτικής προστασίας, να εντείνει την καταστολή του κράτους απέναντι στον λαό και να εμπεδώσει τη λογική της ατομικής ευθύνης και της μετάθεσης των ευθυνών στον ίδιο τον λαό για ζητήματα που αποτελούν αντικειμενικά ευθύνη του κράτους». Το πολυδιαφημισμένο σας μοντέλο, είπε ο βουλευτής «για την πολιτική προστασία κάηκε στην Δαδιά, την Εύβοια, την Ρόδο και την Πάρνηθα αλλά και στις λάσπες της Θεσσαλίας». Εκεί, είπε, έγινε «ολοφάνερη η αποτυχία της υφιστάμενης πολιτικής προστασίας αλλά και της επικίνδυνης αντίληψης της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων περί κόστους – οφέλους στα αναγκαία έργα πρόληψης». Υπογράμμισε πως η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο προσανατολίζεται στην καταστολή και στη διαχείριση της καταστροφής και όχι στην πρόληψη γιατί την τελευταία την αντιμετωπίζει ως κόστος, στο πλαίσιο της πολιτικής της ΕΕ. Επισήμανε ότι η καπιταλιστική ανάπτυξη και η εμπορευματοποίηση των δασών, της γης και του νερού πολλαπλασιάζουν τις πιθανότητες φυσικών καταστροφών με τραγικές συνέπειες για τον λαό και το περιβάλλον. Υποστήριξε ότι με τις διατάξεις του νομοσχεδίου γιγαντώνεται ο μηχανισμός των επιτροπών και οργάνων με την κυβέρνηση να επιχειρεί τον πιο ασφυκτικό τους έλεγχο, ενισχύεται η διάχυση των ευθυνών, ώστε να αποφεύγεται τελικά το πολιτικό κόστος. Χαρακτήρισε «απαράδεκτη και αντιεπιστημονική την μεταφορά του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών στο υπ. Κλιματικής Κρίσης και την ΕΜΥ λέγοντας πως έτσι «συρρικνώνεται και τελικά χειραγωγείται το επιστημονικό του έργο» και τονίζοντας πως «είναι απροκάλυπτη η απόπειρα της κυβέρνησης να επιβάλει μια σιωπή νεκροταφείου, για να μην υπάρχει πολιτικό κόστος από την πολιτική της στον τομέα της Πολιτικής Προστασίας».

    Η ειδική αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης Μαρία Αθανασίου, από την πλευρά της ανέφερε πως «βρισκόμαστε σε δίλημμα, μελετώντας το νομοσχέδιο, το οποίο πραγματεύεται ένα τόσο σημαντικό και ευαίσθητο ζήτημα με τρόπο όμως επιφανειακό και αποσπασματικό, φανερώνοντας για άλλη μια φορά το γεγονός ότι η κυβέρνηση προσεγγίζει τα ευαίσθητα και σημαντικά ζητήματα με επιφανειακότητα και χωρίς προηγούμενη βαθιά μελέτη». Αποφασίσαμε «να υπερψηφίσουμε το Τρίτο Μέρος του παρόντος, το οποίο αφορά στον Εθνικό Μηχανισμό Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών» παρότι διατηρούμε σοβαρές επιφυλάξεις αφενός για την επαρκή προετοιμασία και μελέτη των αναγκαίων προϋποθέσεων και αφετέρου για την τήρηση των απαιτουμένων προδιαγραφών από πλευράς της κυβέρνησης».

    Η βουλευτής αναφερόμενη στις διατάξεις για τις Δράσεις του Εθνικού Μηχανισμού είπε πως απουσιάζει «ο όρος πρόληψη και επικεντρώνεται στη θεραπεία και σε αυτό διαφωνούμε». Για τα Πλαίσια Διαχείρισης Εκτάκτων Αναγκών είπε ότι «για να δουλέψουν αυτά χρειάζονται κονδύλια που δεν διαθέτει η κυβέρνηση» και μίλησε για «σχέδια επί χάρτου». Για τις διατάξεις που αφορούν τις υποστηρικτικές υπηρεσίες Εθνικού Μηχανισμού ανέφερε ότι αυτές χρειάζονται απλούστευση των διαδικασιών και κατανομή με σαφή τρόπο αρμοδιοτήτων και επαρκή στελέχωση. Για την υπαγωγή του Εθνικού Αστεροσκοπίου Αθηνών και της ΕΜΥ στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, η κ. Αθανασίου ανέφερε ότι «δεν κατανοούμε το σκοπό και τη χρησιμότητα αυτής της αλλαγής» καθώς «η όποια σχέση έχουν οι φορείς αυτοί με το εν λόγω υπουργείο είναι το ένα δέκατο σχεδόν των συνολικών υπηρεσιών τις οποίες προσφέρουν». Ενστάσεις κατέγραψε και στις διατάξεις για τις μετακινήσεις προσωπικού για την αντιμετώπιση κατάστασης έκτακτης ανάγκης περιφερειακής, διαπεριφερειακής ή εθνικής εμβέλειας. Επίσης προβληματισμούς εξέφρασε και για τη διεύρυνση του «112».

    Ο ειδικός αγορητής των «Σπαρτιατών» Γιάννης Δημητροκάλλης διαφώνησε με το νομοσχέδιο υποστηρίζοντας πως αυτό «κρύβει σκοπιμότητες». Ο βουλευτής είπε πως με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου «γίνεται ένα πισωγύρισμα» και ότι οι μεταρυθμίσεις δεν γίνονται «με την αύξηση της πολυπλοκότητας, δημιουργώντας όργανα με τους ίδιους διορισμένους κρατικούς φορείς χωρίς ξεκάθαρες αρμοδιότητες». Διαφώνησε με τη μεταφορά στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης του Εθνικού Αστεροσκοπείου και της ΕΜΥ καταλογίζοντας «μίσος απέναντι σε ανεξάρτητους επιστημονικούς φορείς επειδή δεν ακολουθούν τα αφηγήματα της κυβέρνησης». Θέλετε, είπε, «να τους κάνετε όλους συνένοχούς σας στην αποκάλυψη της ανικανότητάς σας κάθε φορά που θα συμβαίνει κάτι στη χώρα». Αναρωτήθηκε εάν η μεταφορά του Αστεροσκοπείου γίνεται «γιατί μυριστήκατε τα εκατομμύρια που θα πάνε εκεί από το Ταμείο Ανάκαμψης». Κριτική στάση είχε ο βουλευτής και στα υπόλοιπα άρθρα του νομοσχεδίου εκτιμώντας ότι « σε ένα- δύο χρόνια θα χρειαστεί να έχουμε νέα νομοθετική πρωτοβουλία για να διορθώσουμε αυτά που σήμερα εισάγονται για ψήφιση».

    Η ειδική αγορήτρια της Νέας Αριστεράς Θεοπίστη (Πέτη) Πέρκα δήλωσε πως «θα καταψηφίσουμε το νομοσχέδιο». Καταλόγισε «την ίδια ατελέσφορη και αντιεπιστημονική πολιτική». Σημείωσε ότι υπήρξε μια «τυπική διαβούλευση» και χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου «ως ένα πρόχειρο νομοθετικό εγχείρημα, με μεμονωμένες, αποσπασματικές ρυθμίσεις, που αδυνατούμε να καταλάβουμε πώς θα συμβάλουν στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της Πολιτικής Προστασίας». Το μεγαλύτερο μέρος του ν/σ είπε «αφορά σε τροποποιήσεις του Ν4662/2020, ο οποίος αναθεωρείται, ενώ ακόμα δεν έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία». Ουσιαστικά είπε η κ. Πέρκα «ομολογείτε την αποτυχία σας». Προστείθετε, είπε, «περαιτέρω γραφειοκρατία με το παρόν νομοσχέδιο με πλήθος δημιουργίας Επιτροπών στις οποίες δε συναντάται η απαραίτητη τεχνογνωσία».

    Χαρακτήρισε τον Εθνικό Μηχανισμό Πολιτικής Προστασίας ότι γίνεται ακόμα πιο δυσκίνητος και δυσλειτουργικός. Στόχος σας είπε «είναι να μετατοπίζονται οι ευθύνες της κυβέρνησης. Εξέφρασε αμφιβολίες πως οι δήμοι και οι περιφέρειες θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες για πρόληψη των δασικών πυρκαγιών, όντας σ’ αυτή την απογοητευτική κατάσταση όπου βρίσκονται. Σε ό,τι αφορά στον Εθνικό Μηχανισμό Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών παρατήρησε η βουλευτής «πως θα χρειαστούν περίπου 5 χρόνια για την υλοποίησή του». Διαφώνησε στη μεταφορά του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και της ΕΜΥ στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και είπε πως η απόφαση αυτή δεν έχει επιστημονικά κίνητρα, αλλά πολιτικά. Μοναδικός στόχος της κυβέρνησης είναι να φέρει το ΕΑΑ και την ΕΜΥ υπό τον έλεγχό της, προσθέτοντας πως «τα Εθνικά Ερευνητικά Κέντρα δεν είναι απλές δημόσιες υπηρεσίες που μπορούν να μεταφέρονται από το ένα υπουργείο στο άλλο και ειδικά όταν φέρνουν ριζικές αλλαγές στη δομή τους».

    Ο ειδικός αγορητής της «Νίκης» Νίκος Βρεττός ανέφερε πως θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο καθώς, όπως υποστήριξε, «επενδύει την διαχείριση της αναποτελεσματικότητας του κράτους που δημιουργείτε για να αντιμετωπίσει τις συνέπειες καιρικών φαινομένων μεγάλης έντασης». Καταλόγισε προθέσεις «ελέγχου της πληροφορίας και της στεγανοποίησης των εισηγήσεων της γνωμοδοτικής Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνου» και «μετάκλησης ευθυνών χωρίς υποστήριξη των δήμων και Περιφερειών παρέχοντας μηχανήματα χωρίς στελέχωση και μονάδων συντήρησης». Διαφώνησε με την ένταξη της ΕΜΥ και του Αστεροσκοπείου στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης λέγοντας ότι γίνονται αυτές οι εντάξεις «πρόχειρα, χωρίς σχεδιασμό και με απαξία σε αυτές τις δύο εθνικές επιστημονικές υπηρεσίες με πραγματικά εθνικό έργο προσφοράς». Θέλετε είπε «την οσφυοκαμψία τους» και το «πώς θα ξεκοκαλιστούν τα κονδύλια του Ταμείου Ανάπτυξης». Υπάρχουν είπε «σκόπιμα πολλές δαιδαλώδεις αρμοδιότητες για να μπορεί να σπιλώνονται οι ΟΤΑ» και για την κομματική εξυπηρέτηση μέσα από γραφειοκρατικές επιτροπές που βιαστικά και πρόχειρα έρχονται για ψήφιση. Για το Κέντρο Αεροδιακομιδών είπε ότι αυτό θα κριθεί σε βάθος χρόνου και δεν καλύπτει όλη την επικράτεια, γι’ αυτό και δεν συναινούμε καθώς δεν φέρνετε κανένα συνοδευτικό χρονοδιάγραμμα». Υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο είναι «υπουργοκεντρικό».

    Η ειδική αγορήτρια της Πλεύσης Ελευθερίας Γεωργία Κεφαλά ανέφερε πως η κοινοβουλευτική της ομάδα θα ταχθεί με το «παρών» επί της Αρχής του σχεδίου νόμου. Ζήτησε σοβαρότητα και υπευθυνότητας από κυβέρνηση και κόμματα της Αντιπολίτευσης. Διαφώνησε με τη διατάραξη που επιφέρει σε Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και ΕΜΥ η υπαγωγή τους στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης λέγοντας πως η συνεργασία που επιδιώκεται μπορεί να επιτευχθεί και με ένα απλό μνημόνιο συνεργασίας. Αναρωτήθηκε «γιατί θα πρέπει να κάθονται στο ίδιο τραπέζι όπως μας λέτε;» και αναρωτήθηκε «μήπως αυτό γίνεται για να υπάρξει έλεγχος στα πορίσματα του Αστεροσκοπείου για να μην είστε υπόλογοι και να έχουμε μια νέα συγκάλυψη σε μια μελλοντική καταστροφή;». Θα έπρεπε είπε «το υπουργείο να είχε διαβουλευτεί περισσότερο και να είχε μελετήσει καλύτερα τα προβλήματα». Μεταξύ άλλων εξέφρασε φόβο ότι θα εγκλωβιστούν μάχιμοι πυροσβέστες σε γραφεία. Πώς υποτιμούνται φορείς και υπηρεσίες από εξειδικευμένους φορείς για το Περιβάλλον. Χρειάζεται είπε ορθολογικός σχεδιασμός. Παρατήρησε πως είναι δύσκολο να εποπτευθεί ο καθαρισμός οικοπέδων από τους ιδιοκτήτες που μπορεί να μην έχουν τα χρήματα ή τον χρόνο γι’ αυτό. Δεν υπάρχουν εξειδικεύσεις στη φόρμα του Μητρώου καθώς και για δικαιολογημένες εξαιρέσεις που θα πρέπει να υπάρξουν. Αναφέρθηκε σε ανεπάρκειες που υπάρχουν σε δήμους και ειδικά στα νησιά. Χρειαζόμαστε, είπε, και δεν έχουμε πρωτογενή αεροδιακομιδή και ζήτησε υιοθέτηση συστημάτων από χώρες που έχουν. Ο νόμος του ΕΚΑΒ θα πρέπει να γίνει ευέλικτος και σύγχρονος. Η βουλευτής είπε ότι «είχαμε τόσο χρόνο για να νομοθετήσουμε και τελικά φτιάχτηκε κάτι στο πόδι».

    Διαβάστε επίσης:
    Δόμνα Μιχαηλίδου για ψυχολόγους στα σχολεία: «Ακούμε κάθε παιδί»

    Eurogroup – ECOFIN: Εύσημα για προϋπολογισμό, έγκριση της αναθεώρησης του Ταμείου Ανάκαμψης και εξαίρεση των αμυντικών δαπανών από το υπερβολικό έλλειμμα

    Πιερρακάκης: Μέχρι και η Βόρεια Κορέα έχει ιδιωτικό πανεπιστήμιο – Να πατήσουμε γκάζι, όχι φρένο



    ΣΧΟΛΙΑ