Σε τροχιά ολοκλήρωσης κινείται το έργο της πολυαναμενόμενης ανάπλασης της Βασιλίσσης Όλγας, με την Ανάπλαση Δημοσίων Χώρων ΑΕ να δίνει νέα ημερομηνία παράδοσης περί τα τέλη Οκτωβρίου με τις αρχές Νοεμβρίου του 2025. Την ίδια ώρα, στο προσεχές δημοτικό συμβούλιο του δήμου Αθηναίων, θα τεθεί προς ψήφιση η έγκριση της μελέτης ολοκληρωμένων κυκλοφοριακών παρεμβάσεων και επιπτώσεων από την επαναλειτουργία της λεωφόρου.

Νωρίτερα τη Δευτέρα 25 Αυγούστου 2025, ο δήμαρχος της Αθήνας Χάρης Δούκας παρευρέθηκε στις εργασίες που εκτελούνταν στη λεωφόρο και συζήτησε με τον Διευθυντή της Τροχαίας για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

1

Ο Χάρης Δούκας κατά την επίσκεψή του στο χώρο των εργασιών τη Δευτέρα 25 Αυγούστου 2025
Ο δήμαρχος της Αθήνας Χάρης Δούκας κατά την επίσκεψή του στο χώρο των εργασιών τη Δευτέρα 25 Αυγούστου 2025

Να σημειωθεί ότι σε πρόσφατη συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN, o κ. Δούκας δήλωσε μεταξύ άλλων δήλωσε ότι το άνοιγμα της Βασιλίσσης Όλγας θα μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση κατά 25%. «Είναι μία ιστορία που τραβάει από το 2020. Η μελέτη, την οποία περνάμε αυτή την Τετάρτη στο Δημοτικό μας Συμβούλιο, μιλάει για δύο βασικές παρεμβάσεις για τη Βασιλίσσης Όλγας, δύο δρόμους ήπιας κυκλοφορίας που θα μειώσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση στην ευρύτερη περιοχή κατά 25% και τα ακινητοποιημένα οχήματα κατά 30%, ενώ θα υπάρξει και πολύ σημαντική μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος…», ανέφερε και πρόσθεσε στη συνέχεια:

«…Η Βασιλίσσης Όλγας, υπό την προηγούμενη δημοτική αρχή, απλώς βαφόταν με διάφορα χρώματα και δε γινόταν τίποτα άλλο. Εμείς θέλουμε να γίνει τοπόσημο. Έχει τις δύο διαδρομές ήπιας κυκλοφορίας, έναν πολύ ωραίο πεζόδρομο, πολύ ωραίο φωτισμό, πάρα πολύ πράσινο, ψυχρά υλικά για να αντανακλάται η ακτινοβολία. Θα είναι ένα έργο, το οποίο θα καταγραφεί με ένα πολύ θετικό πρόσημο. Σκοπός είναι να επαναλειτουργήσουμε και το Κολυμβητήριο, που βρίσκεται απέναντι, έτσι ώστε συνολικά η περιοχή, που είναι εμβληματική, να αποκτήσει έναν άλλο χαρακτήρα».

Βίντεο από τις εργασίες τη Δευτέρα 25/8/2025

Τι περιλαμβάνει η προς έγκριση μελέτη

Σχέδιο Βασιλίσσης Όλγας

Η «Μελέτη ολοκληρωμένων κυκλοφοριακών παρεμβάσεων και επιπτώσεων από την επαναλειτουργία της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας στην Αθήνα» που τίθεται προς έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο της ερχόμενης Τετάρτης, περιλαμβάνει:

1. Τη λειτουργία της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας ως οδού ήπιας κυκλοφορίας, με εφαρμογή κατάλληλης σήμανσης, και παράλληλη κίνηση των ΙΧ επιβατικών οχημάτων με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που διέρχονται από το συγκεκριμένο τμήμα: Με το τραμ στην κατεύθυνση από τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας προς την Αρδηττού και με το τρόλεϊ από τη Λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου προς τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας.
2. Την άρση απαγόρευσης δεξιάς στροφής για τη γενική κυκλοφορία από την Αρδηττού προς την Αθανασίου Διάκου στη διασταύρωση των οδών «Αρδηττού/Αθανασίου Διάκου/Καλλιρρόης/Λ. Βουλιαγμένης» με κατάργηση της υφιστάμενης σήμανσης (Ρ-28), προσθήκη σηματοδότη δύο θέσεων με ένδειξη αναλάμποντος πορτοκαλί βέλους δεξιά και μικρής κλίμακας γεωμετρικών παρεμβάσεων (στα κράσπεδα).
3. Την άρση απαγόρευσης αριστερής στροφής για τη γενική κυκλοφορία από την Αθανασίου Διάκου προς την Αρδηττού στη διασταύρωση των οδών «Αρδηττού/Αθανασίου Διάκου/Καλλιρρόης/Λ. Βουλιαγμένης» με κατάργηση της υφιστάμενης σήμανσης (Ρ-27 και συνοδευτική Πρ-17).

Αρχαία και πεζόδρομος στην Βασιλίσσης Όλγας. Φωτορεαλιστική αναπαράσταση της πρότασης ανάδειξης
Αρχαία και πεζόδρομος στην Βασιλίσσης Όλγας. Φωτορεαλιστική αναπαράσταση της πρότασης ανάδειξης

Διαβάστε επίσης:

Σπέτσες: Μάχη επιβίωσης για το καρνάγιο που ναυπήγησε την Αργώ – Στο μάτι «ισχυρών» η επιχείρηση

Σιδηρόδρομος: Πώς η Ελλάδα θα γίνει ανταγωνιστική ως διαμετακομιστικός κόμβος σε Μεσόγειο και Βαλκάνια

In Motion Charging: Η τεχνολογία που φέρνει την επανάσταση στα τρόλεϊ και… στο παρά πέντε δεν έφτασε στην Ελλάδα