ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με 190 χλμ έτρεχε ο 20χρονος γιος πασίγνωστου επιχειρηματία που τραυμάτισε αστυνομικό – Τον κάλυψαν οι γονείς του
Κόντρα έχει ξεσπάσει μεταξύ του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, και του δημάρχου Αθηναίων, Χάρη Δούκα, με θέμα τα ηλεκτρικά πατίνια.
Το Υπουργείο Ανάπτυξης απάντησε στη σημερινή ανάρτηση, που έκανε ο δήμαρχος Αθηναίων στον λογαριασμό του στο Facebook για το ζήτημα των ηλεκτρικών πατινιών στην πόλη και τον υπουργό Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκο:
«Ας καταλάβει ότι είναι δήμαρχος και όχι δελφίνος. Ο κ. Δούκας παραδέχτηκε ότι δεν γνώριζε τις αρμοδιότητες και τις ευθύνες του για το θέμα με τα ηλεκτρικά πατίνια. Οφείλει, όμως, να τις αναλάβει. Να συνειδητοποιήσει ότι είναι Δήμαρχος Αθηναίων και όχι υποψήφιος δελφίνος του ΠΑΣΟΚ, όπως ο ίδιος επιθυμεί».
Στην ανάρτηση που είχε κάνει νωρίτερα ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, στο Facebook, ανέφερε τα εξής:
«Ο Υπουργός Ανάπτυξης φαίνεται να ζει σε διαφορετική πραγματικότητα. Μιλά για “συρρικνωμένη αντίληψη” για την Αυτοδιοίκηση του Δημάρχου Αθηναίων, όταν η ίδια η κυβέρνησή του είναι αυτή που συρρικνώνει συστηματικά τις αρμοδιότητες της Αυτοδιοίκησης και ειδικά του Δήμου Αθηναίων.
Όπως όλα δείχνουν ο κ. Θεοδωρικάκος μάλλον αισθάνεται Υπουργός σε κυβέρνηση άλλης χώρας. Αντί να συντονιστεί με την Υφυπουργό κ. Μιχαηλίδου, ο ένας “στοχοποιεί” τον Δήμο και η άλλη ζητά ρυθμίσεις που είτε είναι αρμοδιότητα της κυβέρνησης, είτε έχουν ήδη προχωρήσει από τον Δήμο.
Θα τους προτείναμε – για αρχή – να διαβάσουν την απάντηση του Δήμου, ώστε να ευθυγραμμιστούν μεταξύ τους, τουλάχιστον στα βασικά.
Για τη διευκόλυνσή τους:
– Η δημόσια διαβούλευση στο τελικό σχέδιο του Δήμου για τα πατίνια, έχει αναρτηθεί εδώ και αρκετές ημέρες στο site του Δήμου Αθηναίων και σύντομα ολοκληρώνεται. Ούτε γι’ αυτό δεν φρόντισαν να ενημερωθούν. Αμέσως μετά την ενσωμάτωση τυχόν σημαντικών προτάσεων από την διαβούλευση, το τελικό σχέδιο θα έρθει στο Δημοτικό Συμβούλιο και θα εφαρμοστεί.
– Η κυβέρνηση ήταν αυτή που επέλεξε να αφήσει το θέμα με στοιχειώδεις ρυθμίσεις επί πέντε χρόνια και τώρα υποκριτικά εντοπίζει ευθύνες στους Δήμους.
Και μιας και μιλάμε για αρμοδιότητες, ας μας απαντήσει το Υπουργείο Ανάπτυξης, αν μετά την ίδρυση μιας εταιρείας, τα οχήματα της τίθενται αυτομάτως σε κυκλοφορία στον δημόσιο χώρο, χωρίς καμία άδεια λειτουργίας ή κυκλοφορίας.
Αν κάποιοι αναζητούν “άλλον Δήμαρχο” για να φορτώσουν τις δικές τους παραλείψεις, ενημερώνουμε ότι η Αθήνα δεν είναι υποκατάστημα του Υπουργείου. Είναι πόλη με Αυτοδιοίκηση, σχέδιο και λογοδοσία προς τους πολίτες – όχι προς την εκάστοτε επικοινωνιακή ανάγκη της κυβέρνησης».
Χθες (31/10), το υπουργείο Ανάπτυξης εξέδωσε ανακοίνωση, με την οποία απάντησε στις δηλώσεις του δημάρχου Αθηναίων Χάρη Δούκα σχετικά με το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία και τη στάθμευση των ηλεκτρικών πατινιών.
Αναλυτικά η ανακοίνωσή του:
«Για τον κ. Δούκα δεν αποτελεί έκπληξη ότι για όλα φταίνε οι άλλοι. Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα υπεύθυνα καθήκοντα του Δημάρχου Αθηναίων έχει υιοθετήσει μία συρρικνωμένη αντίληψη για τις ευθύνες της τοπικής αυτοδιοίκησης και μία διευρυμένη σε ό,τι άλλο αφορά στο πρόσωπό του, καθώς βρήκε και τον χρόνο να διεκδικήσει, χωρίς επιτυχία, την προεδρία του ΠΑΣΟΚ.
Τώρα και για τα πατίνια του φταίνε οι άλλοι και συγκεκριμένα το υπουργείο Ανάπτυξης. Ο κ. Δούκας μπερδεύει την ίδρυση μιας εταιρείας, όπου πράγματι η Κυβέρνηση της ΝΔ έχει απλοποιήσει τα πράγματα μειώνοντας τη γραφειοκρατία -που είναι ευθύνη του υπουργείου Ανάπτυξης- και των ρυθμίσεων που αφορούν σε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που καθορίζονται από άλλες νομοθετικές διατάξεις.
Στην περίπτωση των ελαφρών προσωπικών ηλεκτρικών οχημάτων ο νόμος 5209/2025 είναι ξεκάθαρος.
Ας ξεκινήσουμε με τους ορισμούς που περιλαμβάνονται στο ‘Αρθρο 3 για να ενημερωθεί σωστά και ολοκληρωμένα ο κ. Δούκας.
“17. «Ελαφρύ προσωπικό ηλεκτρικό όχημα (Ε.Π.Η.Ο.)»: Το όχημα που κινείται με ηλεκτροκινητήρα και δεν υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού 858/2018/ ΕΕ, του Κανονισμού 168/2013/ΕΕ, της Οδηγίας 2009/48/ ΕΚ και της Οδηγίας 2007/46/ΕΚ. α) Στα οχήματα αυτά υπάγονται τα κινούμενα με ηλεκτροκινητήρα: αα) πατίνια (e-scooters), αβ) τροχοπέδιλα (rollers) και τροχοσανίδες (skateboards)… “.
Και στην Παρ.9 ‘Αρθρο 112:
“ζ) Με απόφαση του οικείου ∆ημοτικού Συμβουλίου ή της δημοτικής επιτροπής στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητάς τους καθορίζονται σε κατοικημένες περιοχές ειδικοί χώροι στάθμευσης Ε.Π.Η.Ο. σύμφωνα με την παρ. 18.”.
Ελπίζουμε να βοηθήσαμε τον κ. Δούκα να μάθει τις υποχρεώσεις και τις αρμοδιότητές του».
Διαβάστε επίσης:
Πρώτος ο ελληνόκτητος στόλος – Ελλάδα, Κίνα, Ιαπωνία, κατέχουν το 40% του παγκόσμιου στόλου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αίγυπτος: Ο πρόεδρος Σίσι εγκαινιάζει το Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο-“ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία”
- Ο Γιώργος Γεραπετρίτης, στο Μπαχρέιν, υπογράμμισε τον στρατηγικό ρόλο της Ελλάδας
- Βεντέτα στα Βορίζια με 2 νεκρούς: Πώς συνέβη το αιματοκύλισμα – Αναζητούνται τουλάχιστον 3 άτομα από τη μια από τις εμπλεκόμενες οικογένειες (upd)
- Κίμπερλι Γκιλφόιλ: Τα φαρμακερά ρεπορτάζ για την πρέσβη – Τα πάρτι, ο Αργυρός, η πρεσβεία στο Βατικανό και η… μπανανία