• Πολιτική

    Χρήστος Σταϊκούρας: Έργα €500-600 εκατ. για ταχεία αποκατάσταση σε οδικό, σιδηροδρομικό δίκτυο και γέφυρες

    • NewsRoom
    Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

    Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών


    Έργα υποδομών βραχείας αποκατάστασης, ύψους 500-600 εκατ. ευρώ, τα οποία αφορούν κυρίως στο οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο και στην αποκατάσταση γεφυρών, θα συμπεριληφθούν στο Εθνικό Σχέδιο Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης κατόπιν αναθεώρησής του, με στόχο την αποκατάσταση της προβασιμότητας στις πληγείσες από την κακοκαιρία Daniel περιοχές.

    Αυτό γνωστοποίησε σήμερα, από το βήμα του συνεδρίου του Economist στο πλαίσιο της 87ης ΔΕΘ, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών (ΥΜΕ), Χρήστος Σταϊκούρας, ενώ παράλληλα επισήμανε ότι στην ίδια κατεύθυνση θα συμβάλει η ψήφιση, σε λίγες ώρες, διάταξης με την οποία επιτρέπεται στο ΥΜΕ να αναλάβει τον σχεδιασμό, την ανάθεση και εκτέλεση επειγόντων έργων αποκατάστασης σε περιοχές που έχει συντελεστεί φυσική καταστροφή.

    Ο συγκεκριμένος είναι ο πρώτος άξονας μεταξύ των τριών, επί των οποίων η κυβέρνηση οφείλει να δράσει με «ταχύτητα, σχέδιο και ασφάλεια», όπως επισήμανε ο υπουργός.  Ουσιαστικά περιλαμβάνει την άμεση αποκατάσταση των ζημιών των υποδομών, με την υλοποίηση στοχευμένων τοπικών παρεμβάσεων και μέτρων έκτακτου χαρακτήρα, που θα αποκαταστήσουν την προσβασιμότητα. Σε αυτή τη κατεύθυνση, με την αναθεώρηση του Εθνικού Σχεδίου Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης, θα συμπεριληφθούν βραχείας αποκατάστασης έργα υποδομών, ύψους 500-600 εκατ. ευρώ. Έργα κυρίως οδικά και σιδηροδρομικά, καθώς και η αποκατάσταση γεφυρών.

    Ο δεύτερος άξονας αφορά την υλοποίηση νέων έργων, ακόμα και με εκ βάθρων επανασχεδιασμό ή κατασκευή νέων υποδομών, πιο ανθεκτικών σε δυσμενέστερες καταστάσεις, για να μετριαστούν -στο μέτρο του εφικτού – μελλοντικοί πιθανοί κίνδυνοι. Για την υλοποίηση των συγκεκριμένων παρεμβάσεων σε αυτό το πεδίο θα απαιτηθούν, όπως είπε, πρόσθετοι χρηματοδοτικοί πόροι, περισσότεροι από ό,τι στο παρελθόν, μέσα και από την αξιοποίηση επιλέξιμων, μελλοντικά, χρηματοδοτικών εργαλείων της ΕΕ και εθνικών πόρων.

    Και ο τρίτος άξονας αφορά στον έλεγχο και τη συντήρηση υφιστάμενων έργων, με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειάς τους. Για παράδειγμα, στο «μέτωπο» των γεφυρών, οι οποίες παρότι αποτελούν μόλις το 2-3% των χιλιομέτρων του οδικού δικτύου αντιπροσωπεύουν το 30% του κόστους κατασκευής, «συντάξαμε Εθνικό Μητρώο Γεφυρών, Εθνικό Εγχειρίδιο Επιθεώρησης και Αξιολόγησης και Κανονισμό Επιθεώρησης και Συντήρησης Γεφυρών».

    Διαβάστε επίσης:

    Έρευνα για τις μεγάλες καταστροφές στη Θεσσαλία με εντολή εισαγγελέα του Αρείου Πάγου

    Ευάγγελος Αποστολάκης: Ο Κασσελάκης ήθελε ρεπορτάζ στη Μακρόνησο, κάναμε «καταδρομική» επιχείρηση με φουσκωτό 10 μέτρων

    Γιατί η εκλογή αρχηγού στον ΣΥΡΙΖΑ είναι μη γεγονός



    ΣΧΟΛΙΑ