Πολιτική

Παπαστεργίου: Mε την υλοποίηση του CRM ξεκινά η επόμενη ημέρα του ελληνικού Δημοσίου

  • NewsRoom
Δημήτρης Παπαστεργίου, υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Δημήτρης Παπαστεργίου, υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης


Η επόμενη ημέρα του ελληνικού Δημοσίου ξεκινά με την υλοποίηση του έργου CRM, τόνισε σε συνέντευξή του, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

Μιλώντας στο Action 24, ο υπουργός ανέφερε ότι από την επόμενη εβδομάδα έρχονται οι πρώτες αλλαγές, όπως «η σφραγίδα της Σύμβασης της Χάγης, μία σφραγίδα η οποία ταλαιπωρεί πολλούς Έλληνες του εξωτερικού, της ομογένειας που τρέχουν στα προξενεία, αλλά και διάφορες βεβαιώσεις και πιστοποιητικά για πολύτεκνους».

«Πλέον, ξεκίνησε το CRM του Δημοσίου, ένας πολύ πιο στιβαρός πυρήνας που θα μπορεί να σηκώσει τα πάντα γύρω από το ελληνικό Δημόσιο και να δώσει πολύ πιο άμεσες και γρήγορες υπηρεσίες. Το πιο σημαντικό είναι να μη διακινούμε ηλεκτρονικά έγγραφα, αλλά έχοντας μία βάση δεδομένων των πολιτών να διακινούμε δεδομένα.

Αυτό θα διευκολύνει τη ζωή μας, δίνοντας την έγκριση από το κινητό μας σε οποιαδήποτε υπηρεσία ζητά το παραμικρό.

Σημαντικό είναι να καταργήσουμε διάφορα πιστοποιητικά τα οποία δεν χρειάζονται», ανέφερε.

Ο υπουργός μίλησε και για τον φάκελο υγείας, σημειώνοντας ότι «από οποιοδήποτε σημείο, με την έγκρισή μας, να μπορεί κάποιος γιατρός και κάποιο νοσοκομείο να βλέπει τι φαρμακευτική αγωγή ακολουθούμε, παλιές μας εξετάσεις.

Γίνεται σήμερα σε έναν βαθμό από το myHealth αλλά θα επεκταθεί σε όλη την δημόσια υγεία».

Σε ό,τι αφορά τη δικαιοσύνη υπογράμμισε: «Από τις αρχές του 2024, πλέον πάμε σε τηλεδίκες, σε εξετάσεις μαρτύρων χωρίς να χρειάζεται κάποιος να μετακινηθεί, ακόμη και τις κλητεύσεις πάμε να τις απλοποιήσουμε μέσω των θυρίδων που έχουμε όλοι στο gov.gr. Πρόκειται για έργα με ορίζοντα δύο τριών ετών που έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και ένα κομμάτι στο ΕΣΠΑ».

Ο κ. Παπαστεργίου τόνισε ότι «σκοπός δεν είναι να φέρουμε δύσκολες πλατφόρμες και εφαρμογές αλλά να μπορεί ο καθένας σε οποιαδήποτε ηλικία και μην έχοντας εξειδικευμένες γνώσεις να μπορεί να κάνει οποιαδήποτε συναλλαγή και δίνει έγκριση σε ψηφιακές υπηρεσίες».

Ο υπουργός έκανε λόγο για την ψηφιοποίηση του ΕΦΚΑ και την τεχνητή νοημοσύνη που μπορούν να λειτουργήσουν συνδυαστικά, ώστε «να επισπεύσουμε διαδικασίες όπως ο ΕΦΚΑ και το Κτηματολόγιο, όπου στα υποθηκοφυλακεία πρέπει να ψηφιοποιηθούν 600 εκατ. χαρτιά. Αν δεν βρούμε μηχανισμούς αυτό να το κάνουμε με άλλους τρόπους -όπως η τεχνητή νοημοσύνη- θέλουμε περίπου 120 χρόνια».

Για την κυβερνοασφάλεια επεσήμανε ότι είναι από «τα πιο σημαντικά θέματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Θα πρέπει ως χώρα να αποκτήσουμε μία εθνική στρατηγική για την κυβερνοασφάλεια, έναν φορέα ο οποίος θα έχει την εποπτεία, θα δίνει τις προδιαγραφές, τις οδηγίες και πολιτικές για την κυβερνοασφάλεια σε κάθε έναν φορέα του Δημοσίου.

Αυτός ο οργανισμός θα είναι ένα από τα πρώτα νομοθετήματα που θα φέρουμε ως υπουργείο, ο οποίος θα ελέγχει, θα ενημερώνει για ενημερώσεις, αναβαθμίσεις συστημάτων και πιθανώς να βάζει και ποινές σε φορείς του Δημοσίου που δεν ακολουθούν την εθνική στρατηγική».

Διαβάστε επίσης: 

Φορολογικές δηλώσεις: Παράταση έως 30/9 ζητούν οι λογιστές – φοροτεχνικοί

Παπαστεργίου: Οι προτεραιότητες του υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Παπαστεργίου: Έχουμε πολλή δουλειά για να προχωρήσει ο ψηφιακός μετασχηματισμός



ΣΧΟΛΙΑ