Με πυρετώδεις διαδικασίες προχωρά η αναδιαμόρφωση του νέου ΟΣΕ από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς έχουν αρχίσει να κλειδώνουν τα ονόματα για τις θέσεις ηγεσίας στη Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.

Πιο συγκεκριμένα, πηγές που γνωρίζουν το θέμα αναφέρουν στο mononews ότι τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου φέρεται πως αναλαμβάνει ο τωρινός Διευθύνοντας Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός, αντικαθιστώντας τον Παναγιώτη Τερεζάκη, ο οποίος ανέλαβε προσωρινά αυτή τη θέση, μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στην περιοχή Ευαγγελισμός στα Τέμπη.

1

Παράλληλα, τη θέση του αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι θα αναλάβει ο Διευθυντής Συντήρησης Γραμμής του ΟΣΕ, Ευάγγελος Χριστογιάννης, ενώ στα ηνία του οργανισμού στη θέση του Προέδρου θα παραμένει ο Γιώργος Ιωάννου.

ΟΣΕ, Γιώργος Ιωάννου, Χρήστος Παληός, Ευάγγελος Χριστογιάννης
Από αριστερά: Γιώργος Ιωάννου, Χρήστος Παληός, Ευάγγελος Χριστογιάννης

Μέχρι στιγμής το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει προβεί σε κάποια επίσημη ανακοίνωση, ωστόσο όλα τίθενται επί τάπητος, όπως και τα πρόσωπα που θα αναλάβουν τις υπόλοιπες θέσεις του διοικητικού συμβουλίου του ανανεωμένου ΟΣΕ. Όπως όλα δείχνουν μέχρι αρχές του φθινοπώρου, το νέο διοικητικό συμβούλιο θα έχει μπει και αυτό στις «ράγες» για να συμβάλλει στην αναδιαμόρφωση του πολύπαθου οργανισμού.

Άνευ προσδοκίας οι συμμετοχές στο braingain.ose.gr

Ταυτόχρονα τρέχει και η καμπάνια braingain.ose.gr, με στόχο τον επαναπατρισμό Ελλήνων με εμπειρία στις σιδηροδρομικές μεταφορές για να στελεχώσουν τον νέο ΟΣΕ, φέρνοντας στην Ελλάδα την τεχνογνωσία που αποκόμισαν από τις θέσεις τους σε διεθνείς οργανισμούς.

Όπως δήλωσε πρόσφατα ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης στο mononews.gr «Υπάρχει ανταπόκριση πέραν κάθε προσδοκίας. Τις πρώτες εβδομάδες που ήμουν στο υπουργείο, είχαμε εντοπίσει μετά από έρευνά μας περίπου 70 στελέχη από την Ευρώπη, Έλληνες που έχουν εμπειρία σε σιδηροδρομικές επιχειρήσεις του εξωτερικού. Οι αιτήσεις ήδη έχουν ξεπεράσει τις 120. Όλοι οι ενδιαφερόμενοι έχουν επαγγελματική εμπειρία και σταδιοδρομία σε δεκάδες επιχειρήσεις και οργανισμούς της Ευρώπης και όχι μόνο.

Το γεγονός ότι αυτοί οι άνθρωποι που έχουν κανονικά τις δουλειές τους, τους μισθούς τους, ενδεχομένως και την οικογένειά τους σε μια άλλη χώρα του εξωτερικού, θέλουν να έρθουν σε έναν χώρο, που ειδικά μετά τα Τέμπη αναδείχθηκαν όλες οι προβληματικές του διαστάσεις, και τώρα πιστεύουν στην προοπτική του και θέλουν να επιστρέψουν στην πατρίδα μας και να απασχοληθούν στον νέο ΟΣΕ, με βάση τις δυνατότητες που δίνουμε και με τον νέο νόμο, είναι για εμάς μια τεράστια ανάσα αισιοδοξίας

Άρα, σε αυτούς τους ανθρώπους που έχουμε ήδη απευθυνθεί, θα περάσουν από διαδικασίες, από συνεντεύξεις και είμαι σίγουρος ότι στο τέλος της διαδρομής πάρα πολλοί από αυτούς θα απασχολούνται με καλύτερες μισθολογικές απολαβές από το Ελληνικό Δημόσιο στον νέο ΟΣΕ για να μπορέσουν να τον ανατάξουν. Θα είναι δηλαδή, μια ένεση οξυγόνου σε έναν οργανισμό ο οποίος νοσεί βαθιά όπως έχω ξαναπεί».

Προσλήψεις στα πρότυπα της ΔΕΗ

Σύμφωνα με το ψηφισθέν νομοσχέδιο για τον νέο ΟΣΕ, στη «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.», που θα έχει και τον διακριτικό τίτλο ΟΣΕ ΑΕ, προβλέπεται η συγχώνευση της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και της ΓΑΙΑ ΟΣΕ Α.Ε., με τις συμβάσεις προσωπικού να γίνονται στα πρότυπα της ΔΕΗ, με το προσωπικό να παρέχει τις υπηρεσίες του στην εταιρεία με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου και συμβάσεις αορίστου ή ορισμένου χρόνου.

Την ίδια ώρα, θα ακολουθούνται ευέλικτες διαδικασίες προσλήψεων με δημόσιες προσκλήσεις για ανώτατα στελέχη, που θα καλύπτουν διευθυντικές θέσεις, όπως αυτή του γενικού διευθυντή κ.ο.κ., με τριετείς συμβάσεις με τη δυνατότητα μίας ανανέωσης.

Επιπλέον, θα δίνεται η δυνατότητα μετακινήσεων και αλλαγών εντός της νέας εταιρείας χωρίς τους περιορισμούς του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, μιας και η νέα εταιρεία θα λειτουργεί ως δημόσια εταιρεία με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Οι προσλήψεις δε, μέσω άμεσων, ανταγωνιστικών επιλογών με σαφή και αντικειμενικά κριτήρια αξιολόγησης, που λαμβάνουν υπόψη προσόντα, εμπειρία και επαγγελματική διαδρομή.

Υπενθυμίζουμε ότι συλλήβδην, υλοποιούνται και τα έργα υποδομών στο σιδηροδρομικό δίκτυο με ορίζοντα ολοκλήρωσης το καλοκαίρι του 2026, ενώ τέσσερις σιδηροδρομικοί φορείς από το εξωτερικό (Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ελβετία), διεκδικούν τη θέση του Technical Manager.

Διαβάστε επίσης:
Σιδηρόδρομος: Αυτοί είναι οι 4 διεκδικητές για τη θέση του Technical Manager στον νέο ΟΣΕ

Κωνσταντίνος Κυρανάκης στο mononews: Ο ΣΥΡΙΖΑ πούλησε ως επιτυχία μεταχειρισμένα τρένα του 1990

Σιδηρόδρομος: Από τις αλλεπάλληλες ακινητοποιήσεις αμαξοστοιχιών και τις βλάβες, στις ράγες του εκσυγχρονισμού