• Πολιτική

    Επίθεση Σπίρτζη σε Beat: Να μας πουν πού φορολογούνται

    • NewsRoom
    Χρήστος Σπίρτζης.

    Χρήστος Σπίρτζης


    Μετά τις σφοδρές αντιδράσεις που προκάλεσε το αρχικό νομοσχέδιο σχετικά με τα ταξί και τις εταιρείες διαμεσολάβησης στις δημόσιες μεταφορές όπως η Uber και η Beat, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης παρουσίασε σήμερα Τρίτη το «περιβόητο» σχέδιο νόμου για τις μεταφορές.

    Η παρουσίαση του κ. Σπίρτζη συνοδεύτηκε από αιχμές για τον μέχρι σήμερα τρόπο λειτουργίας και τα φορολογικά βάρη που κατέβαλαν εταιρείες όπως η Beat. Ζήτησε, μάλιστα, από τους εκπροσώπους των εταιρειών διαμεσολάβησης που θα έρθουν την Τετάρτη στο υπουργείο για διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου να φέρουν μαζί «το μετοχολόγιο και φορολογικές δηλώσεις των τριών τελευταίων ετών».

    Πρόσθεσε, επίσης, πως «στο μετοχικό κεφάλαιο της Beat συμμετείχαν ή συμμετέχουν υπεράκτιες εταιρείες από τον Παναμά και τις Βρετανικές Παρθένους Νήσους», γεγονός που θεωρεί «πολιτικό θέμα» λόγω των δηλώσεων του κ. Μητσοτάκη, στον οποίο ο υπουργός Υποδομών δε δίστασε να επιτεθεί. «Δεν είναι παράνομο να έχεις έναν μέτοχο που είναι εξωχώρια εταιρεία, το θέμα είναι πολιτικό, αν δηλαδή θέλουμε να στηρίξουμε αυτό το μοντέλο».

    Και συνέχισε λέγοντας πως «ο αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας μάς κατήγγειλε πως θέλουμε να κλείσουμε συγκεκριμένη εταιρεία. Εμείς δεν θεσμοθετούμε για μια εταιρεία. Θεσμοθετούμε για να έχουμε ισονομία και αξιόπιστους μηχανισμούς ελέγχου. Μπαίνει όμως ένα θέμα, όταν ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης βγαίνει και στηρίζει συγκεκριμένη εταιρεία καταγγέλλοντας την κυβέρνηση, να δούμε αν αυτή η εταιρεία έχει έδρα στην Ελλάδα (σ.σ. Beat), έχει έδρα στο Λονδίνο με υποκατάστημα στην Ελλάδα… Εμείς τη λατρεύουμε την καινοτομία και τη στηρίζουμε, αλλά δεν μπορεί να έχουν άλλου είδους ασυλία σε σχέση με τις άλλες εταιρείες».

    Σχετικά με την Beat ανέφερε επίσης:«Δεν με νοιάζει τι συμβαίνει με την Beat και τον κ. Δρανδάκη (σ.σ. τον ιδρυτή), αλλά με το σχέδιο νόμου προβλέπεται να αφήνει στην Ελλάδα ό,τι αφήνουν και οι άλλες εταιρείες».

    Με το σχέδιο νόμου, οι εταιρείες «διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου» υποχρεούνται να ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπο για την Ελλάδα, ενώ πρέπει να υποβάλουν αίτηση μαζί με τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα και να λάβουν ειδική άδεια. Μάλιστα, το ίδιο πλαίσιο θα ισχύει τόσο για εταιρείες που χρησιμοποιούν ταξί (όπως η Beat) όσο και για εταιρείες που χρησιμοποιούν εταιρείες μίσθωσης τουριστικών αυτοκινήτων (όπως η Uber).

    Πιο αναλυτικά,μεταξύ των δικαιολογητικών που πρέπει να καταθέσουν οι εταιρείες είναι:

    -η σύμβαση ορισμένου χρόνου με τουλάχιστον τρεις οδηγούς (διάρκειας τουλάχιστον δύο μηνών και όχι τριών ετών όπως είχε κυκλοφορήσει αρχικά)

    -επικυρωμένες άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων με τα οποία συνεργάζονται, στοιχεία για τις σχέσεις εργασίας με τους οδηγούς κ.λπ.

    Τα έσοδα των εταιρειών φορολογούνται με βάση την κείμενη νομοθεσία και προβλέπεται να εκδίδονται διαφορετικά φορολογικά στοιχεία προς τον «καταναλωτή» (σ.σ. τον οδηγό) και διαφορετικά για τον επιβάτη και ένα για κάθε διαμεσολάβηση.

    Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε πως ιδρύεται μητρώο με τους φορείς διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου, τα οχήματα, τους οδηγούς κ.λπ. Προβλέπονται κυρώσεις στον φορέα ηλεκτρονικής διαμεσολάβησης π.χ. αν δεν δηλώσει τα στοιχεία ενός αυτοκινήτου, με πρόστιμο 50.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής 100.000 ευρώ και ανάκληση της άδειας.

    Στον οδηγό που δεν έχει επαγγελματική άδεια, αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο χρόνια και στους κύριους των οχημάτων διοικητικό πρόστιμο 5.000 ευρώ ανά όχημα, που διπλασιάζεται σε περίπτωση υποτροπής. Ειδικά για την περίπτωση της χρήσης οχήματος με το οποίο δεν έχει καταρτιστεί σύμβαση προβλέπεται αφαίρεση της άδειας οδήγησης για δύο έτη και απαγορεύεται το ίδιο διάστημα που ίδρυσαν τον φορέα να ιδρύσουν άλλο φορέα διαμεσολάβησης. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί πως λειτουργούν χωρίς άδεια, διακόπτεται η πρόσβαση στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα.

    Για το θέμα της αξιολόγησης των οδηγών από τους επιβάτες, σε εφαρμογές όπως η Beat, το σχέδιο νόμου προβλέπει πως θα συνεχιστεί, αλλά αφού ο πάροχος της υπηρεσίας διαμεσολάβησης έχει λάβει σχετική άδεια από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κώστας Μπακογιάννης: Πιλοτική παροχή με φυσικό αέριο σε 200 συνδέσεις

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πολάκης: Απαράδεκτη και εκβιαστική η τακτική της ROCHE

    ΜΗ ΧΑΕΤΕ: Πώς θα αγοράσετε και θα χρησιμοποιήσετε ένα ηλεκτρονικό εισιτήριο για μία διαδρομή



    ΣΧΟΛΙΑ