• Top Stories

    Πανελλαδικές: Αυτές είναι οι απαντήσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα

    • NewsRoom
    Πανελλαδικές


    Το mononews.gr σε συνεργασία με το Φροντιστήριο «Νέα Παιδεία» σας παρουσιάζει τις απαντήσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα, στην οποία εξετάστηκαν σήμερα οι μαθητές και μαθήτριες των Γενικών Λυκείων.

    Δείτε τις απαντήσεις:

    Πανελλαδικές

    Πανελλαδικές

    Πανελλαδικές

    Πανελλαδικές

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ 2017 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Γ.Ε.Λ.

    ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ

    Πανελλαδικές

    Το διδαγμένο στο φροντιστήριό μας θέμα , αναφέρεται στο στόχο της επιστήμης και στον ηθικό ρόλο του επιστήμονα.

    ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

    Β1

    α.Λ

    β.Λ

    γ.Σ

    δ.Σ

    ε.Σ

    β2 α. Σύγκριση – αντίθεση ανάμεσα στην επιστήμη και την τεχνολογία. Φιλολογικός κλάδος Νέας Παιδείας.

    Β3 α.

    Αέναος=αδιάκοπος, διαρκής

    Προσηλωμένη =αφοσιωμένη

    Εγείρουν= ξεσηκώνουν , προκαλούν

    Αλλοτριώνουν=αποξενώνουν

    Καταστρεπτικό =ολέθριο

    Β3 β.

    Συγκεκριμένο# αφηρημένο

    Βελτίωσε # επιδείνωσε

    Ευθύνη # ανευθυνότητα

    Υλική # πνευματική

    Ελευθερία# σκλαβιά, ανελευθερία

    Β4 α. Το ασύνδετο σχήμα έχει στόχο κυρίως να παρουσιάσει πολλά νοήματα, ενωμένα σε ένα σύνολο (ολότητα ).

    Β4β.Με τη χρήση του ρητορικού ερωτήματος ο συγγραφέας επιδιώκει να κάνει το κείμενο πιο ζωντανό και παραστατικό.Στο ρητορικό ερώτημα επειδή η απάντηση είναι αυτονόητη ενισχύει τις θέσεις του συγγραφέα . Φιλολογικός κλάδος Νέας Παιδείας.

    Γ1. Α) ΡΟΛΟΣ  ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

    Καθοριστικός είναι ο ρόλος των επιστημών στην ιστορία του ανθρώπινου γένους, για τί άλλαξαν τις συνθήκες ζωής και την πορεία του πολιτισμού. Η επιστήμη, ως συντελε στής πνευματικής απελευθέρωσης και πολιτιστικής προόδου του ανθρώπου, επιδιώκει:

    • Να κατανοήσει το κοσμικό μυστήριο και να απαντήσει στα αιώνια ερωτήματα του ανθρώπου για τη ζωή και τον κόσμο, ανακαλύπτοντας τη βέβαιη και αντικειμενική αλήθεια, αυτή που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση.

    • Να διευρύνει τους πνευματικούς ορίζοντες του ανθρώπου συμβάλλοντας στην απαλλαγή του από την άγνοια, τις δεισιδαιμονίες και τις προκαταλήψεις και να απο σαφηνίσει την ανθρώπινη συμπεριφορά, συντελώντας στην αυτογνωσία και την αυτοβελτίωση.

    • Να ερμηνεύσει το φυσικό περιβάλλον και να κατανοήσει τους νόμους που διέπουν

    τη λειτουργία του, συμβάλλοντας στην προστασία του και στην απελευθέρωση του        ανθρώπου από τους περιορισμούς που θέτει η φύση.

    • Να απαλλάξει τον άνθρωπο από τις ασθένειες, αυξάνοντας το μέσο όρο ζωής και βελτιώνοντας την ποιότητα της (Ιατρική, Γενετική).

    • Να εξασφαλίσει την καλυτέρευση των συνθηκών της καθημερινής ζωής και της ερ γασίας, παρέχοντας αγαθά και ανέσεις που ελαφρύνουν τη ζωή του ατόμου.

    • Να κατανοήσει τη δομή και τη λειτουργία της κοινωνίας και να συντελέσει στη βελ τίωση των θεσμών της (οικογένεια, εκπαίδευση, οικονομία, δημοκρατία κ.ά.), ώστε να ικανοποιούνται αποτελεσματικότερα οι κοινωνικές ανάγκες.

    Β) Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ

    Η ευθύνη του επιστήμονα ανάγεται σε δυο ρόλους που καλείται να διαδραματίσει ως ειδήμων – φορέας επιστήμης και ως πνευματικός άνθρωπος. Οι επιλογές του και η δράση του έχουν επομένως διττή κατεύθυνση, διπλή κοινωνική ευθύνη.

    Α. Ως επιστήμονας

    1. Στο αντικείμενο εργασίας του / στην επιστήμη του:

    • Ανανέωση γνώσεων μέσα από αδιάλειπτη ενημέρωση.

    • Δεκτικότητα στο καινούργιο και αποφυγή απολυτότητας και δογματισμού.

    • Χρησιμοποίηση ορθολογικών μεθόδων στο επιστημονικό του έργο.

    • Πνεύμα αναζήτησης και σπόρος αμφιβολίας ως προς την ορθότητα των γνώσεων.

    • Σεβασμός στις κατακτήσεις του παρελθόντος χωρίς να αισθάνεται δέσμιος του (να τολμά, να καινοτομεί).

    • Συνεργασία και όχι ανταγωνισμός με τους συναδέλφους του.

    1. Στη χρήση των επιστημονικών πορισμάτων:

      • Να μην υπηρετεί τον πόλεμο.

      • Να συνεργεί στην αποκατάσταση της διαταραχής της οικολογικής ισορροπίας.

      • Να εκλαϊκεύει τις γνώσεις του και να γνωστοποιεί τους πιθανούς κινδύνους.

      • Να μην παραπληροφορεί.

      • Να αντιστέκεται στη στράτευση και στο δόγμα «επιστήμη για την επιστήμη».

      • Να μην υπηρετεί οικονομικά συμφέροντα ούτε την ανθρώπινη ματαιοδοξία (υπέρογκες υλικές απολαβές, δόξα κ.ά.).

      • Να μην παραβιάζει δικαιώματα (βλέπε «Διλήμματα του σύγχρονου επιστήμονα»).

      • Να ενημερώνεται για τους σκοπούς που επιδιώκουν να πετύχουν όσοι χρησιμοποιούν τη γνώση του, να προβλέπει / προεικάζει.

      • Τελικά, οφείλει να προσφέρει ανυστερόβουλα τις γνώσεις του υπηρετώντας το καθολικό συμφέρον.

    Β. Ως πνευματικός Άνθρωπος Φιλολογικός κλάδος Νέας Παιδείας.

    • Άνθρωπος μορφωμένος, με κύρος, ευαισθησία, κοινωνική προβολή.

    • Να ευαισθητοποιεί την κοινή γνώμη και να δίνει διεξόδους.

    • Να στέκεται κριτικά έναντι κάθε εξουσίας.

    • Να είναι θεματοφύλακας των ανθρώπινων δικαιωμάτων και να καταγγέλλει κάθε παραβίαση αυτών.

    • Να αγωνίζεται για την ειρήνη και την ισότητα.

    • Να διαφωτίζει και να αφυπνίζει το λαό.

    • Να στρέφει τον κόσμο στην ψυχαγωγία.

    • Να μορφώνει τον απλό πολίτη και να τον απαλλάσσει από στερεότυπα και προκαταλήψεις

    • Να τον απεγκλωβίζει από τον καταναλωτισμό και τη μονομέρεια.

    • Να μάχεται για την επικράτηση του ανθρωπισμού, της δικαιοσύνης, της δημοκρατίας.

    • Να αγωνίζεται για τη διαφύλαξη της εθνικής ταυτότητας κ.ά.

    ΕΓΓΕΝΗ ΕΦΟΔΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ

    • Επειδή η επιστήμη αναπτύσσεται αλματωδώς, απαιτείται κατάρτιση και παρακολούθηση των εξελίξεων (δεν μπορεί να επαφίεται μόνο στις πανεπιστημιακές σπουδές).

    • Ανθρωπιστικό πνεύμα: για να υπηρετήσει τον άνθρωπο, οφείλει να στρέφεται σε δράσεις που δικαιώνουν την αποστολή του ανθρώπου στη ζωή και όχι να δικαιώνει το δόγμα «επιστήμη για την επιστήμη».

    • Κριτική ματιά και ανήσυχο πνεύμα: ξεχωρίζει το αληθές από το αληθοφανές, προχωρά σε νέες κατακτήσεις, δεν εφησυχάζει στην αυθεντία.

    • Εντιμότητα και αξιοπρέπεια: δεν υπηρετεί συμφέροντα, δεν εγκλωβίζεται στην ανθρώπινη ματαιοδοξία (καριέρα, χρήματα).

    • Ψυχική καλλιέργεια: ευγένεια, θάρρος και τόλμη («Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία»).

    • Πνεύμα συνεργασίας: η ισχύς εν τη ενώσει και διάθεση κοινωνικής προσφοράς.

    • Λόγο υπεύθυνο, αρθρωμένο και τεκμηριωμένο: είναι ανάγκη να πείθει τον κόσμο.

    • Συνέπεια λόγων και έργων: μόνο έτσι θα κερδίσει την εμπιστοσύνη των ανθρώπων.

    • Υψηλή αίσθηση καθήκοντος: απαραίτητο εφόδιο στον αγώνα για το κοινό καλό μέσα από την επιστήμη του.

    Επισήμανση: Μέγιστη κοινωνική ανάγκη αποτελεί η συνειδητοποίηση ότι ο επιστήμονας δεν είναι μόνο για τα εργαστήρια, αλλά και για τη ζωή (ενεργός συμμετοχή).

    Πατήστε εδώ για να μεταφερθείτε στην σελίδα του φροντιστηρίου «Νέα Παιδεία» στο Facebook

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Πανελλήνιες 2017: Πρεμιέρα με Νεοελληνική Γλώσσα – Δείτε τα θέματα των ΕΠΑΛ

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποιος είναι ο Γρηγόρης Σκαλκέας – Απόσπασμα ομιλίας του έπεσε στις Πανελλαδικές

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πανελλαδικές: Δείτε τα θέματα που έπεσαν στη Νεοελληνική Γλώσσα



    ΣΧΟΛΙΑ