• Πολιτική

    ΝΔ: Fake news τα δημοσιεύματα για Παιδοκαρδιοχειρουργικό και Μονάδα Μαστού του «Έλενα Βενιζέλου» – Τι ισχύει για το πρόγραμμα «ΣΥΝ-Εργασία»


    Απάντηση στα δημοσιεύματα για το Παιδοκαρδιοχειρουργικό Κέντρο του Γενικού Νοσοκομείου Παίδων «Αγία Σοφία» το οποίο παραμένει κλειστό έπειτα από την έναρξη εργασιών ανακαίνισης και επέκτασης τον περασμένο Σεπτέμβριο ενώ έχει επιλεγεί και ως ΜΕΘ-COVID για περιπτώσεις παιδιών, δίνει το «Παρατηρητήριο fake news» της Νέας Δημοκρατίας.

    Παράλληλα, απαντά στα δημοσιεύματα για το δήθεν κλείσιμο της Μονάδας Μαστού του ΓΝ «Έλενα Βενιζέλου», επισημαίνοντας πως βασίζεται σε απόφαση της διορισμένης από τον ΣΥΡΙΖΑ διοίκησης, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Υγειονομικής Περιφέρειας και του Υπουργείου Υγείας, η οποία ακυρώθηκε από τον Βασίλη Κικίλια μόλις έγινε γνωστή.

    Η ΝΔ απαντά και για τα σχόλια αναφορικά με την υπόθεση του κρατούμενου Βασίλη Δημάκη, αλλά και το πρόγραμμα «ΣΥΝΕργασία», για το οποίο μάλιστα δίνει παραδείγματα με τη διαφορά στους μισθούς για το διάστημα των μηνών που θα ισχύει.

    Αναλυτικά, η ΝΔ αναφέρει: 

    Fake news για το Παιδοκαρδιοχειρουργικό Κέντρο του Γενικού Νοσοκομείου Παίδων «Αγία Σοφία»

    (social media, ΜΜΕ)

    Σχετικά με δημοσιεύματα και αναρτήσεις περί δήθεν κλεισίματος του Παιδοκαρδιοχειρουργικού Κέντρου του Γενικού Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία», διευκρινίστηκαν άμεσα από το Υπουργείο Υγείας τα εξής:

    Το Παιδοκαρδιοχειρουργικό του Αγία Σοφία όχι μόνο δεν κλείνει, αλλά ανακαινίζεται, εκσυγχρονίζεται και ενισχύεται χάρη σε μεγάλη δωρεά από τον ιδιωτικό τομέα. Οι εργασίες ανακαίνισης έχουν ξεκινήσει από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Έκτοτε, τα έκτακτα και επείγοντα περιστατικά που χρήζουν καρδιοχειρουργικής επέμβασης, αντιμετωπίζονται χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για ασφαλισμένους και ανασφάλιστους από το «Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο», του οποίου η φήμη για τις επεμβάσεις καρδιάς είναι διεθνής. Από τη στιγμή που έχει αρθεί η αναστολή των τακτικών χειρουργείων, η λίστα των τακτικών χειρουργείων που εκκρεμούν, εξετάζεται από ομάδα γιατρών του Ωνασείου έτσι ώστε όσα πρέπει, να πραγματοποιούνται άμεσα. Πολύ σημαντικό είναι επίσης να σημειωθεί ότι η Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία», υποδέχεται όλα τα περιστατικά COVID-19 ανηλίκων. Αν σταματούσε η λειτουργία της ως ΜΕΘ-COVID προκειμένου να εξυπηρετεί τακτικά χειρουργεία, αυτό θα είχε ως συνέπεια να μην υπάρχει στη Νότια Ελλάδα ΜΕΘ Παίδων για επιβεβαιωμένα κρούσματα κορονοϊού.

    Fake news για τη Μονάδα Μαστού του Γενικού Νοσοκομείου «Έλενα Βενιζέλου»

    (social media, ΜΜΕ)

    Όσοι διασπείρουν fake news περί δήθεν κλεισίματος της μονάδας μαστού του Γενικού Νοσοκομείου Έλενα Βενιζέλου αναφέρονται σε μια απόφαση της διορισμένης από τον ΣΥΡΙΖΑ διοικήσεως του νοσοκομείου η οποία έχει ανακληθεί από το Υπουργείο Υγείας. Η απόφαση αφορούσε τη συγχώνευση της Μονάδας με τη Χειρουργική Κλινική του Νοσοκομείου, και πάρθηκε από τη Διοικήτρια του Νοσοκομείου κα Ευαγγελία Παππά (επιλογή Πολάκη, θητεία ως το 2021) και τη Διευθύντρια Ιατρικής Υπηρεσίας κα Ευτυχία Κούκκου. Για την συγκεκριμένη απόφαση, δεν είχαν ενημερωθεί ούτε η αρμόδια 1η Υγειονομική Περιφέρεια, ούτε το Υπουργείο Υγείας!

    Μόλις έγινε γνωστή η απόφαση του Νοσοκομείου, ο Υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας έδωσε εντολή να ανακληθεί και να συνεχίσει κανονικά η αυτόνομη λειτουργία της Μονάδας Μαστού.

    Fake news για τον κρατούμενο Βασίλη Δημάκη

    (στελέχη ΣΥΡΙΖΑ, social media, ΜΜΕ)

    Η Αντεγκληματική και Σωφρονιστική πολιτική δεν ασκείται με όρους επικοινωνίας και πιέσεων, από όποια πλευρά και εάν προέρχονται.

    Ο κρατούμενος Βασίλης Δημάκης ήταν ο βασικός υποκινητής της εξέγερσης στις φυλακές Κορυδαλλού, καθώς διέδιδε ψευδώς φήμες περί ύπαρξης κρούσματος κορονοϊού στο κατάστημα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την στάση εργασίας των εργαζόμενων κρατουμένων στα μαγειρεία, προκαλώντας έτσι προβλήματα στη σίτιση του συνόλου των κρατουμένων και για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Κρίθηκε αναγκαίο για την ασφάλεια και την εύρυθμη λειτουργία του Καταστήματος Κράτησης Κορυδαλλού, ο κρατούμενος Δημάκης να απομακρυνθεί από τις φυλακές Κορυδαλλού. Η μεταγωγή του πραγματοποιήθηκε στις 17/04 στο Κατάστημα Κράτησης Γρεβενών, καθόσον, το εν λόγω κατάστημα διαθέτει υποδομή για τηλεκπαίδευση και εκεί θα μπορούσε να συνεχίσει ανεμπόδιστα τις σπουδές του. Σημειώνουμε ότι από τις 26/03 αποφασίστηκε από το ΕΚΠΑ η τηλεκπαίδευση ως αποκλειστικός τρόπος παροχής εκπαιδευτικού έργου μέχρι και το τέλος του εξαμήνου, αποκλείοντας την φυσική παρουσία. Στο Κατάστημα Κράτησης Γρεβενών πραγματοποιούν σήμερα τηλεκπαίδευση 5 κρατούμενοι. Παρά την υπάρχουσα υποδομή, ο Δημάκης αρνήθηκε πεισματικά την παρακολούθηση των μαθημάτων του, καθόσον, όπως δια μέσου του συνηγόρου του διεμήνυσε, δεν ήθελε με αυτόν τον τρόπο να νομιμοποιήσει την απομάκρυνσή του από την Αθήνα. Μόλις οι συνθήκες επιστροφής του ήταν ώριμες, το συμβούλιο του Καταστήματος Κράτησης Γρεβενών σε συνέχεια σχετικού αιτήματος του κρατουμένου, αποφάσισε την επιστροφή του στον Κορυδαλλό. Συγκεκριμένα μετήχθη σε ειδικό χώρο του Καταστήματος Κράτησης Κορυδαλλού ΙΙ στις 09/05, προκειμένου να τηρηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα πρόληψης και αντιμετώπισης του κορονοϊού, για την ασφάλεια του ίδιου, των κρατουμένων και των σωφρονιστικών υπαλλήλων. Αυτά προϋπόθεταν την παραμονή του επί

    14ήμερο σε ειδικό χώρο απομόνωσης. Παρόλο που, ομοίως, το Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού ΙΙ παρέχει την δυνατότητα της τηλεκπαίδευσης, ο Δημάκης ηρνείτο επίμονα να παρακολουθήσει τα μαθήματά του, δηλώνοντας ότι θέλει μόνο να επιστρέψει στο κελί του στο Κατάστημα Κράτησης Κορυδαλλού Ι. Σε όλα τα στάδια των μεταγωγών του και σε όλα τα Καταστήματα Κράτησης από τα οποία διήλθε, τηρήθηκαν στο ακέραιο όλοι οι κανόνες που διέπουν τόσο το πλαίσιο λειτουργίας των φυλακών όσο και το πλαίσιο ατομικών δικαιωμάτων των κρατουμένων, παρέχοντας του εν προκειμένω πλήρη, καθολική και κανονική πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση. Εν ολίγοις, εμπόδιο για τις σπουδές του Βασίλη Δημάκη δεν υπήρξε ποτέ η Γενική Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής και η Κυβέρνηση, αλλά αποκλειστικά ο ίδιος ο κρατούμενος.

    Fake news για το πρόγραμμα ΣΥΝεργασία: Η κυβέρνηση μείωσε τους μισθούς 20%

    (ανακοινώσεις & δηλώσεις στελεχών της αντιπολίτευσης, ΜΜΕ, social media)

    O μηχανισμός αναπλήρωσης του μισθού ΣΥΝεργασία είναι ένα έκτακτο, μη οριζόντιο, προσωρινό αλλά αναγκαίο μέτρο για να αναπληρώνεται ο μισθός του εργαζόμενου στην περίπτωση που ο εργοδότης του ασκήσει το δικαίωμα περιορισμού του χρόνου εργασίας του μέχρι και 50%. Το δικαίωμα δηλαδή της εκ περιπτροπής απασχόλησης που έχει και είχε πολύ πριν το συγκεκριμένο πρόγραμμα, πολύ πριν τον Covid και πολύ πριν την διακυβέρνηση Μητσοτάκη, συγκεκριμένα από το 1990. Δικαίωμα η άσκηση του οποίου από τις επιχειρήσεις αυξήθηκε κατακόρυφα στην Ελλάδα επί των ημερών ΣΥΡΙΖΑ σε συνθήκες παγκόσμιας και πανευρωπαϊκής ανάπτυξης, καθιστώντας την μερική και την εκ περιτροπής απασχόληση κυρίαρχες χωρίς φυσικά κανένα αντίστοιχο πλαίσιο προστασίας και αναπλήρωσης μισθού τότε. Η ΣΥΝεργασία έρχεται όχι μόνο να αναπληρώσει το μισθό όποιου εργαζομένου ενταχθεί στο συγκεκριμένο πλαίσιο αλλά και να εγγυηθεί και για την θέση εργασίας του καθώς για όσο διάστημα ο εργαζόμενος βρίσκεται σε καθεστώς μειωμένης απασχόλησης, ο εργοδότης ΔΕΝ επιτρέπεται να προβεί σε καταγγελία της σύμβασης εργασίας ούτε σε μείωση του ύψους της αμοιβής του εργαζομένου. Ενώ, προϋπόθεση για τη ένταξη στο πρόγραμμα είναι και η μη μεταβολή της σχέσης εργασίας του εργαζομένου καθώς μετά τη λήξη του προγράμματος ο εργαζόμενος επιστρέφει στην πρότερη μισθολογική και εργασιακή σχέση που είχε με την επιχείρηση.

    Στην περίπτωση που ο εργοδότης θέλει να εντάξει έναν εργαζόμενό του στο καθεστώς της ΣΥΝεργασίας, τότε θα μεταβληθεί το ωράριο του εργαζόμενου σε ποσοστό που μπορεί να φτάσει το 50%, όπως γινόταν όλες τις προηγούμενες δεκαετίες με όσους εργαζόμενους μετέβαλλαν τη σχέση εργασίας τους από πλήρους απασχόλησης σε εκ περιτροπής. Η διαφορά είναι ότι τωρα για πρώτη φορά το κράτος έρχεται να ενισχύσει τον εργαζόμενο αυτό καλύπτοντας το 60% της αμοιβής που αντιστοιχεί στο διάστημα κατά το οποίο μειώνεται η εργασία του. Δηλαδή κάποιος ο οποίος θα εργάζεται τις μισές ώρες, θα παίρνει από 100% (για όσους αμοίβονται με τον βασικό μισθό) ως 83% του μισθού που έπαιρνε ενώ παράλληλα θα καλύπτονται πλήρως οι ασφαλιστικές εισφορές του ονομαστικού του μισθού.

    Η αμοιβή αυτή δεν έχει περιορισμό προς τα πάνω, ενώ, σε περίπτωση που η καθαρή αμοιβή, μετά την προσαρμογή, υπολείπεται του κατώτατου μισθού, η διαφορά θα καλύπτεται εξ ολοκλήρου από το κράτος. Δυνατότητα συμμετοχής στο σχήμα θα έχουν όλοι οι υφιστάμενοι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης των εν λόγω επιχειρήσεων. Ενώ, για τις εποχικές επιχειρήσεις, θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής όλοι οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης που θα προσληφθούν, μέχρι τον αριθμό των εργαζομένων πλήρους απασχόλησης που είχαν πέρυσι τον αντίστοιχο μήνα. Ο εργοδότης έχει την υποχρέωση να καλύπτει το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών του εργαζομένου (επί του 100% που προβλέπεται στη σύμβαση εργασίας).

    Η χρηματοδότηση του προγράμματος «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» γίνεται μέσω του προγράμματος SURE, που σε πρώτη φάση για την Ελλάδα αντιστοιχεί σε 1,4 δισ. ευρώ. Η χρονική περίοδος εφαρμογής είναι από την 1η Ιουνίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020. Δικαίωμα συμμετοχής στο μηχανισμό έχουν ΟΛΕΣ οι επιχειρήσεις της χώρας, ανεξαρτήτως Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας (ΚΑΔ), που παρουσιάζουν πτώση τζίρου από 20% και πάνω σωρευτικά από τον Μάρτιο του 2020 μέχρι και έναν μήνα πριν την ένταξή τους στο πρόγραμμα.

    Συμπερασματικά δεν ενισχύεται η ευελιξία στην αγορά εργασίας, αντίθετα ενισχύονται οι εργαζόμενοι των οποίων οι επιχειρήσεις θα αξιοποιήσουν το ήδη υπάρχον πλαίσιο ευελιξίας προκειμένου να κρατηθούν στη ζωή . Δεν μειώνονται οι μισθοί, αντίθετα αναπληρώνονται μισθοί εργαζομένων οι οποίοι χωρίς το συγκεκριμένο πλαίσιο είτε θα μηδενίζονταν (απόλυση) είτε θα μειώνονταν έως 50% (εκ περιτροπής απασχόληση χωρίς το προστατευτικό πλαίσιο ΣΥΝεργασία). Και όλα αυτά, διασφαλίζοντας αφενός την θέση εργασίας, καθώς το πρόγραμμα συνδέεται με απαγόρευση απόλυσης και αφετέρου την πλήρη προστασία της υφιστάμενης (προ ΣΥΝεργασίας) σύμβασης εργασίας με ασφάλιση πλήρους απασχόλησης καθόλη τη διάρκεια του προγράμματος και πλήρη επιστροφή στη προγενέστερη εργασιακή και μισθολογική σχέση μετά το τέλος του.

    ΚΡΙΣΙΜΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ:

    – Μικτός μισθός 650 ευρώ (καθαρός μισθός μετά εισφορών και φόρων: 550 ευρώ)

    Μείωση της απασχόλησης 25%:

    Μείωση μισθολογικού κόστους – όφελος για τον εργοδότη: 17%

    Καθαρός μισθός μετά εισφορών και φόρων: 550 ευρώ – Ποσοστό αναπλήρωσης για τον εργαζόμενο: 100%

    Μείωση της απασχόλησης 50%:

    Μείωση μισθολογικού κόστους – όφελος για τον εργοδότη: 34%

    Καθαρός μισθός μετά εισφορών και φόρων: 550 ευρώ – Ποσοστό αναπλήρωσης για τον εργαζόμενο: 100%

    – Μικτός μισθός 700 ευρώ (καθαρός μισθός μετά εισφορών και φόρων: 593 ευρώ)

    Μείωση της απασχόλησης 25%:

    Μείωση μισθολογικού κόστους – όφελος για τον εργοδότη: 17%

    Καθαρός μισθός μετά εισφορών και φόρων: 550 ευρώ – Ποσοστό αναπλήρωσης για τον εργαζόμενο: 93%

    Μείωση της απασχόλησης κατά 50%:

    Μείωση μισθολογικού κόστους – όφελος για τον εργοδότη: 34%

    Καθαρός μισθός μετά εισφορών και φόρων: 550 ευρώ – Ποσοστό αναπλήρωσης για τον εργαζόμενο: 93%

    – Μικτός μισθός 1.000 ευρώ (καθαρός μισθός μετά εισφορών και φόρων: 809 ευρώ)

    Μείωση απασχόλησης 25%:

    Μείωση μισθολογικού κόστους – όφελος για τον εργοδότη: 17%

    Καθαρός μισθός μετά εισφορών και φόρων: 742 ευρώ – Ποσοστό αναπλήρωσης για τον εργαζόμενο: 92%

    Μείωση της απασχόλησης κατά 50%:

    Μείωση μισθολογικού κόστους – όφελος για τον εργοδότη: 34%

    Καθαρός μισθός μετά εισφορών και φόρων: 675 ευρώ – Ποσοστό αναπλήρωσης για τον εργαζόμενο: 83,5%.

    – Μικτός μισθός 1.200 ευρώ (καθαρός μισθός μετά εισφορών και φόρων: 934 ευρώ)

    Μείωση απασχόλησης 25%:

    Μείωση μισθολογικού κόστους – όφελος για τον εργοδότη: 17%

    Καθαρός μισθός μετά εισφορών και φόρων: 859 ευρώ – Ποσοστό αναπλήρωσης για τον εργαζόμενο: 92%.

    Μείωση της απασχόλησης 50%:

    Μείωση μισθολογικού κόστους – όφελος για τον εργοδότη: 34,1%

    Καθαρός μισθός μετά εισφορών και φόρων: 783 ευρώ – Ποσοστό αναπλήρωσης για τον εργαζόμενο: 84%.

    – Μικτός μισθός 3.000 (καθαρός μισθός μετά εισφορών και φόρων 1.923 ευρώ)

    Μείωση της απασχόλησης 25%:

    Μείωση μισθολογικού κόστους – όφελος για τον εργοδότη: 17%

    Καθαρός μισθός μετά εισφορών και φόρων: 1.782 ευρώ). Ποσοστό αναπλήρωσης για τον εργαζόμενο: 93%

    Μείωση της απασχόλησης 50%:

    Μείωση μισθολογικού κόστους – όφελος για τον εργοδότη: 34,1%

    Καθαρός μισθός μετά εισφορών και φόρων: 1.631 ευρώ – Ποσοστό αναπλήρωσης για τον εργαζόμενο: 85%.



    ΣΧΟΛΙΑ