• Πολιτική

    Κυριάκος Μητσοτάκης: Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα

    • NewsRoom


    «Έχουμε πει από την πρώτη στιγμή πως η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα», επανέλαβε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νομοσχεδίου για το νέο αναβαθμισμένο σχολείο, η οποία έγινε υπό τους ήχους διαδήλωσης συνδικαλιστών εκπαιδευτικών, οι οποίο αντιδρούν στην προοπτική της αξιολόγησης.

    Απευθυνόμενος στους μαθητές, ο πρωθυπουργός εξήγησε πως στη δημοκρατία οι διαδηλώσεις αποτελούν ένδειξη υγείας. «Ο καθένας έχει δικαίωμα να διαδηλώνει, να διαμαρτύρεται και με αυτό τον τρόπο να συμμετέχει στον δημόσιο διάλογο εάν πιστεύει ότι διαφωνεί με τις πολιτικές μιας εκλεγμένης κυβέρνησης.».

    «Θα ήθελα πραγματικά όμως, αντί για στείρα συνθήματα και αντίλαλο να φωνάξω αυτούς οι οποίοι διαδηλώνουν μέσα εδώ και να συζητήσω μαζί τους γιατί τους ενοχλεί τόσο πολύ η έννοια της αξιολόγησης. Τι είναι αυτό στην έννοια της αξιολόγησης που ανάβει ενίοτε τόσα πολλά κόκκινα λαμπάκια και κανείς δεν θέλει να την ακούει, τουλάχιστον από αυτούς οι οποίοι διαδηλώνουν; », αναρωτήθηκε ο πρωθυπουργός.

    «Οι μαθητές μας αξιολογείστε συνέχεια», συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης απευθυνόμενος σε μαθητές. «Τι είναι το διαγώνισμα, τι είναι οι πανελλήνιες παρά μόνο μια διαδικασία αξιολόγησης;», αναρωτήθηκε. «Έχουμε πει από την πρώτη στιγμή πως η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.  Κανείς δεν θα απολυθεί, κανείς δεν θα χάσει τον μισθό του εάν σε μια διαδικασία αξιολόγησης φανεί πως επιδέχεται βελτίωσης», ανέφερε ο Κυριάκος.

    «Έχει έναν σκοπό και μόνο, να βοηθήσουμε δασκάλους και καθηγητές να γίνουν καλύτεροι. Και θα εξακολουθούμε αυτό να το λέμε με κάθε τρόπο έτσι ώστε να σπάσουμε αυτές τις προκαταλήψεις που μπορεί να υπάρχουν. Ουσιαστικά, όμως, πιστεύω πως κρύβονται μέσα σε κούφια συνθήματα τα οποία σήμερα δεν έχουν καμία ουσία. Δεν μπορούμε να λέμε όχι στην ιδέα της αξιολόγησης γιατί μόνο μέσα από την ιδέα της αξιολόγησης γινόμαστε καλύτεροι», ανέφερε.

    «Μπορούμε να συζητήσουμε δημιουργικά και θέλουμε να κάνουμε αυτό τον διάλογο για το πώς θα γίνει αυτή η αξιολόγηση. Ποια είναι τα καλύτερα εργαλεία; Ποιος πρέπει να αξιολογεί;… Αυτό μπορούμε να το συζητήσουμε, αλλά δεν νομίζω ότι σήμερα, στον κόσμο του 2021, μπορεί να συζητάει εάν πρέπει να γίνει αξιολόγηση… Στο χέρι μας είναι, και στο χέρι της ακαδημαϊκής κοινότητας, να το κάνουμε πράξη με τον πιο δημιουργικό τρόπο», πρόσθεσε.

    Παράλληλα ανέφερε πως η αξιολόγηση έχει και τον χαρακτήρα της επιβράβευσης.  Ο δάσκαλος ο οποίος κάνει το κάτι παραπάνω θέλει μια επιβράβευση, τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

    Ο κ. Μητσοτάκης, ξεκινώντας την ομιλία του, ανέφερε πως «μέρος του προεκλογικού προγράμματος της ΝΔ αφορουσε το αντικείμενο της σημερινής συζήτησης. Πώς θα υλοποιήσουμε το σχολείο του μέλλοντος που θα έχει κεντρικό σκοπό να προσφέρει γνώση και δεξιότητες στους μαθητές ώστε να σας προετοιμάσουμε για ό,τι επιλέξετε να κάνετε στη ζωή σας. Είτε είναι πανεπιστημιακές σπουδές, είτε μεταλυκειακή εκπαίδευση, είτε οποιαδήποτε επαγγελματική διαδρομή» επισήμανε.

    Όπως ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης, η πανδήμια κατέδειξε πόσο σημαντική είναι η προσπάθεια αυτή, σημείωσε ο πρωθυπουργός και ευχαρίστησε ξεχωριστά κάθε δασκάλα, κάθε δάσκαλο, κάθε καθηγήτρια, κάθε καθηγητή που αγκάλιασαν τις προκλήσεις της τηλεκπαίδευσης.

    «Τα καταφέραμε χάρις την αφοσίωση δασκάλων, καθηγητών και μαθητών μας. Καταφέραμε και δεν έχουμε κενά στην ύλη. Ανακαλύψαμε και νέες δυνατότητες που μπορεί η τεχνολογία να μας δώσει» προσέθεσε και υπογράμμισε πως στο νέο σχολείο δεν μιλάμε μόνο για τα κτίρια, αλλά πρωτίστως για τον τεχνολογικό εξοπλισμό.

    «Το τι θέλουμε να μάθουμε δεν αφορά μόνο τη γνώση. Και η γνώση εξελίσσεται. Πιάνουμε το νήμα από τη δουλειά που ξεκίνησε το 2011 με τα προγράμματα σπουδών. Σκεφτείτε ένα παιδί που θα ξεκινήσει α’ δημοτικού το 2021, θα τελειώσει το σχολείο το 2033 και το πανεπιστήμιο το 2037. Και εμείς πρέπει να σκεφτούμε πώς θα είναι κόσμος» ανέφερε.

    Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως δεν μιλάμε μόνο για τη στείρα αποστήθιση και συμπλήρωσε: «Όταν έδινα εγώ εξετάσεις έπρεπε να μάθεις απέξω ένα βιβλίο. Έχει την ίδια σημασία σήμερα. Νομίζω πως όχι. Πρέπει να μάθουμε και άλλα πράγματα. Κριτική σκέψη, σύνθεση, αξιοποίηση διαφορετικών πηγών. Ζητήματα που έχουν να κάνουν με αυτό που αποκαλούμε συναισθηματική ευφυία. Όλες αυτές οι δεξιότητες είναι πολύ σημαντικές».

    «Μεγάλη σημασία αποδίδουμε στις γλώσσες», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Το γεγονός ότι από την ηλικία των 4 μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα. Το νηπιαγωγείο ξεκινάει στα 4. Ξέρουμε ότι οι βασικές συνάψεις του εγκεφάλου έχουν διαμορφωθεί μέχρι τα πρώτα 6-7 χρόνια, αλλά το τι γίνεται έχει μεγαλη σημασία. Ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά. Να έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε ένα δημόσιο σχολειο και να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες να επιλέξουν τι θα κάνουν στη ζωή τους» υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

    Επίσης, δήλωσε ότι χαίρεται που το μάθημα του επαγγελματικού προσανατολισμού μπαίνει στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

    Ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε πως δεν είναι τυχαίο ότι πλέον ένας τους τέσσερις που φοιτούν σε δημόσιο ΙΕΚ είναι απόφοιτοι πανεπιστημίου. «Επέλεξαν έναν άλλο δρόμο ο οποίος θα τους βοηθήσει περισσότερο να διαπρέψουν επαγγελματικά. Δεν μπορούν και δεν πρέπει να πάνε όλοι στο πανεπιστήμιο. Υπάρχουν επαγγέλματα δημιουργικά.

    Σίγουρα είναι λάθος να σπρώχνουμε παιδιά σε τμήματα πανεπιστημίων που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση. Δεν θα θέλατε να πάτε σε τμήμα στο οποίο μπήκατε τυχαία. Δεν είναι καλό ούτε για εσάς ούτε για τη δημόσια εκπαίδευση» συμπλήρωσε.

    «Τίποτα από όλα όσα μιλάω δεν μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς τα στελέχη της εκπαίδευσης, τους δασκάλους, τους καθηγητές μας» ανέδειξε κατά την ομιλία του ο πρωθυπουργός.

    «Όταν συζητούσαμε προεκλογικά το πρόγραμμά μας, πάντα έλεγα δώσε παραπάνω βαθμό ελευθερίας στα σχολεία» συνέχισε και αναφερόμενος στο νέο αναβαθμισμένο σχολείο είπε: «Κάνουμε ένα σημαντικό πρώτο βήμα με το πολλαπλό βιβλίο. Τη δυνατότητα να επιλέξουν οι δάσκαλοι ποιο βιβλίο τους ταιριάζει καλύτερα. Τη δυνατότητα να εξετάζουν με διαφορετικούς τρόπους. Θα κάνει την τάξη ο δάσκαλος και ο καθηγητής πιο δημιουργική και πιο ευχάριστη. Δημιουργικότητα που συναντώ συνέχεια όταν συνομιλώ μαζί τους».



    ΣΧΟΛΙΑ