• Πολιτική

    Υπουργείο Υποδομών: Fast track διαγωνισμοί για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας

    Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας

    Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας


    Λόγο για ισχυρή πολιτική βούληση ώστε να υπάρξει άμεσα μια νέα νομοθετική ρύθμιση για την απόσταση των ζημιών που άφησε στο διάβα της η κακοκαιρία Daniel στη Θεσσαλία κάνουν πηγές του υπουργείου υποδομών. Πιο συγκεκριμένα, στόχος του υπουργείου υποδομών είναι τα έργα να ξεκινήσουν άμεσα και για αυτό χρειάζεται μια διπλή παρέμβαση.

    Η πρώτη θα αφορά σε fast-track διαγωνισμούς χωρίς πρότερη δημοσίευση. Δηλαδή το υπουργείο, ακολουθώντας την τακτική για τα έργα αποκατάστασης από τον Ιανό (σ.σ στα οποία ανάδοχος ήταν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και είχαν υποβάλει προσφορά επίσης οι ΑΒΑΞ και Intrakat) αξίας 143 εκατ. Ευρώ και ποσοστό υλοποίησης άνω του 80%, θα καλέσει συγκεκριμένες εταιρείες ώστε να δώσουν προσφορά και στη συνέχεια θα προχωρήσει ταχύτατα στην επιλογή του αναδόχου.

    Ωστόσο, ακόμα και αν επιλεγεί γρήγορα ο ανάδοχος του έργου, το ζήτημα είναι ποτέ αυτό θα ξεκινήσει, καθώς πολλές φορές μπλοκάρει στο λαβύρινθο της γραφειοκρατίας. Για αυτό το λόγο το υπουργείο αναμένεται να τρέξει το ίδιο το διαγωνισμό και να παρακολουθεί την πορεία του έργου για να μην κολλήσει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας όπως συμβαίνει με αντιπλημμυρικά που έχουν ως αναθέτουσες αρχές τις Περιφέρειες.

    Πληγή η γραφειοκρατία για τις Περιφέρειες

    Παρά το γεγονός ότι οι Περιφέρειες έχουν τρέξει με επιτυχία πλήθος διαγωνισμών για έργα δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ που αφορούν και  την αντιπλημμυρική προστασία των δημοτικών τους ενοτήτων, αυτό δε σημαίνει ότι τα καταφέρνουν εξίσου και στην υλοποίησή τους. Αυτό συμβαίνει διότι παρόλο που έχουν επιλεγεί οι ανάδοχοι από τις αναθέτουσες αρχές, υπάρχουν σημαντικά γραφειοκρατικά εμπόδια, τα οποία καθυστερούν την εκκίνηση των έργων.

    Τρανή απόδειξη του προβλήματος αυτού είναι η Περιφέρεια Θεσσαλίας, η οποία έχει πληγεί σε μεγάλο βαθμό από τις πρωτοφανείς βροχοπτώσεις της κακοκαιρίας Daniel. Μάλιστα, η καθυστέρηση στην εκκίνηση κομβικών έργων, όπως για παράδειγμα αντιπλημμυρικά έργα με τη μορφή συμπληρωματικών εργασιών γύρω από τον Ε65, που θα είχαν προστατεύσει την Περιφέρεια σε ένα σημαντικό βαθμό από την επέλαση της κακοκαιρίας, έχουν «κολλήσει» για τουλάχιστον μία διετία.

    Η διετής καθυστέρηση των παραπάνω έργων οφείλεται στο γεγονός ότι ο ανάδοχος έχει καταθέσει τις απαραίτητες μελέτες, αλλά δεν έχει λάβει ακόμα την σχετική περιβαλλοντική αδειοδότηση.

    Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, έχει αναφερθεί το τελευταίο έτος αρκετές φορές στο τέρας της γραφειοκρατίας και το πως αυτό εμποδίζει την υλοποίηση των συγκεκριμένων έργων.

    Αναλυτικότερα ο περιφερειάρχης που βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα ύστερα από την πρωτοφανή καταστροφή της κακοκαιρίας, είχε χαρακτηρίσει στο παρελθόν τα δημόσια έργα ως μια διαρκή μάχη δυσκολιών.

    Αυτές οι δυσκολίες, σύμφωνα με τα όσα είχε αναφέρει ο κ. Αγοραστός ήταν οι χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες δημοπράτησης, τα συνεχή στάδια ελέγχου από τη δημοπράτηση μέχρι την κατακύρωση και την εγκατάσταση των αναδόχων, οι ανατιμήσεις στις τιμές των υλικών αλλά και οι απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες.

    Διαβάστε επίσης

    Πυροσβεστική: Συνολικά 4.486 διασώσεις στη Θεσσαλία – 774 από εναέρια μέσα

    Κυριάκος Μητσοτάκης: Συνάντηση με φον ντερ Λάιεν στο Στρασβούργο για οικονομική στήριξη στην Ελλάδα

    Κυριάκος Μητσοτάκης: Ανοίγει από αύριο η πλατφόρμα για την πρώτη αρωγή για κατεστραμμένα σπίτια και επιχειρήσεις



    ΣΧΟΛΙΑ