• Πολιτική

    Γεραπετρίτης: Σε ένα μήνα το πόρισμα για τα Τέμπη – Διαπραγματεύσεις με Κομισιόν για την επιτάχυνση έργων

    • NewsRoom

    Γιώργος Γεραπετρίτης, Υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για τις υποδομές και τις μεταφορές


    Για την κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου, τα μέτρα για την αύξηση του προσωπικού και την αναβάθμιση των σχετικών υποδομών μίλησε  ο υπουργός επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης της διαρκούς επιτροπής παραγωγής και εμπορίου της Βουλής σχετικά με την τραγωδία στα Τέμπη.  Τόνισε, δε, πως την επόμενη εβδομάδα θα συνομιλήσει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με στόχο την εύρεση πόρων για την αναβάθμιση των σιδηροδρόμων σε ευαίσθητα σημεία, την παροχή  τεχνικής βοήθειας, τον καθορισμό του κανονισμού λειτουργίας, το οργανωτικό σχήμα και τη στελέχωση κρίσιμων φορέων.

    Ο υπουργός δήλωσε ότι η τραγωδία δεν αποτελεί έδαφος για  πολιτική αντιπαράθεση που θα οδηγούσε σε οξύνσεις και πως χρειάζεται μία  νηφάλια αντιμετώπιση.  Στη συνέχεια προχώρησε τα  λάθη και τις  παραλείψεις που επηρέασαν την ετοιμότητα του δίκτυο  για την υποδοχή μιας δυστυχούς περίστασης.

    Πρόσθεσε, δε, πως η διερεύνηση για την τραγωδία θα φτάσει μέχρι τέλους και δε θα υπάρχει καμία σκιά. Πιο συγκεκριμένα δήλωση ότι η δικαιοσύνη έχει επιληφθεί και έχει προχωρήσει στις απαραίτητες κινήσεις στο ανώτατο επίπεδο, ενώ έχει συσταθεί  η ειδική επιτροπή εμπειρογνωμόνων, η οποία αναμένεται εντός ενός μήνα να εκδώσει το πόρισμα για τα αίτια του δυστυχήματος.

    Στη συνέχεια ανέφερε ότι από την προηγούμενη εβδομάδα έχουν οριστεί μεταβατικές διοικήσεις στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, ενώ εντός των επόμενων ημερών θα προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός για την επιλογή των μόνιμων διοικήσεων

    Αλληλουχία λαθών στα Τέμπη

    Ο Γιώργος Γεραπετρίτης δήλωσε ότι το τραγικό δυστύχημα ήταν το αποτέλεσμα μία αλληλουχίας λαθών. Αρχικά τόνισε πως οι σταθμάρχες έχουν υποχρέωση να χαράσσουν αυτόματη πορεία πάνω στον πίνακα. Ωστόσο, αυτό δεν έγινε και ο σταθμάρχης χάραξε χειροκίνητα την πορεία. Επίσης, έγινε λάθος τοποθέτηση των κλειδιών και δεν υπήρξε καμία εκ των υστέρων παρακολούθηση του πίνακα που θα έδινε το στίγμα του τρένου και θα έδινε την εικόνα ότι δύο τρένα κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή. Επιπλέον, δεν έγινε καμία ενημέρωση  εκ μέρους της αμαξοστοιχίας ότι περιέρχεται σε διαφορετική της φυσιολογικής γραμμής.

    Τα παραπάνω, σύμφωνα με τον υπουργό είναι δεδομένα που εξετάζονται από τη δικαιοσύνη. Εν τούτοις, τόνισε πως τα ανθρώπινα λάθη δεν μπορούν να   κρύψουν τις  ατέλειες και να αποτελέσουν άλλοθι για καθυστερήσεις και λάθη.

    Έλλειψη προσωπικού

    Ο υπουργός παραδέχθηκε ότι υπάρχει σημαντική έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία και φέρει την ευθύνη για  την  αποπεράτωση έργων. Πρόσθεσε πως δεν έγιναν προσλήψεις για μακρό διάστημα με αποτέλεσμα να εμφανίζεται μία σχετική ανεπάρκεια.

    Επισήμανε πως έχουν ήδη γίνει κάποιες κινήσεις για ενίσχυση του προσωπικού. Η πρώτη ήταν η εφαρμογή της διαδικασίας κινητικότητας, αλλά δεν υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον. Επίσης, έχουν γίνει προσλήψεις μέσω δελτίου παροχής υπηρεσιών και με αυτό τον τρόπο έχουν προσληφθεί 200 άτομα ( 73 σταθμάρχες, 69 κλειδούχοι και 60 τεχνικοί) τα οποία έλαβαν την ίδια εκπαίδευση με το τακτικό προσωπικό.

    Όσον αφορά τις μόνιμες προσλήψεις έχει ολοκληρωθεί ήδη ένας διαγωνισμός για την πρόσληψη 117 ατόμων, ο οποίος προσέλκυσε μέσω ΑΣΕΠ περισσότερα από 10.500 άτομα και στόχος είναι να επιταχυνθεί η άφιξή τους. Επίσης, θα τρέξει και άμεσα ο διαγωνισμός για την επιπλέον πρόσληψη 100 ατόμων, τα οποία και θα επιλεγούν από τη λίστα του ΑΣΕΠ.

    Σχετικά με την εκπαίδευση των σταθμαρχών ο Γιώργος Γεραπετρίτης δήλωσε πως αυτή έιναι εγκεκριμένη από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Αυτή διαρκεί 6,5 μήνες και συνολικά ανέρχεται στις 712 ώρες θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης.



    ΣΧΟΛΙΑ