array(0) {
}
        
    
Menu
-0.01%
Τζίρος: 208.09 εκατ.

ΜΗΤΕΡΑ: Σύστησε Επιστημονική Επιτροπή Κύησης Υψηλού Κινδύνου σε συνεργασία με το ΕΚΠΑ

Comments

Προβληματισμός επικρατεί για την περαιτέρω πορεία του κλάδου των τάνκερ, του μεγάλου κερδισμένου της ναυτιλίας κατά την περίοδο της πανδημίας.

Αναλυτές υποστηρίζουν ότι οι επόμενοι μήνες θα είναι απρόβλεπτοι για τον συγκεκριμένο τομέα, ενώ καθοριστικό παράγοντα για τη διαμόρφωση των ναύλων θα παίξει ο ρυθμός ανάκαμψης της ζήτησης πετρελαίου, που αρχίζει να διαφαίνεται.

Κατά το μεγαλύτερο μέρος του δεύτερου τριμήνου πάντως, τα ναύλα στα VLCC και στα τάνκερ μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου εκτινάχθηκαν λόγω της ζήτησης-ρεκόρ που εκδηλώθηκε για εν πλω αποθήκευση πετρελαίου.

Ωστόσο, αρκετοί αναλυτές πιστεύουν ότι το σκηνικό θα αρχίσει να αλλάζει, μετά την άρση των lockdown στις περισσότερες χώρες και την αύξηση της τιμή του εμπορεύματος.

Στο μηνιαίο της report για τον κλάδο η Clarksons Research επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι “οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές στην αγορά των δεξαμενόπλοιων είναι αβέβαιες”.

«Με το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου να υφίσταται σημαντική πίεση και τα επίπεδα αποθήκευσης να αρχίζουν να υποχωρούν, η δυσκολία στις συνθήκες της αγοράς φαίνεται πιθανό να αρχίσει να εντείνεται τους επόμενος μήνες”.

Πρόσφατα το bloomberg ανέφερε ότι ουρές δεξαμενόπλοιων σχηματίστηκαν έξω από τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια πετρελαίου της Κίνας, καθώς τα πλοία περίμεναν να εκφορτώσουν αργό πετρέλαιο για τα διυλιστήρια που αυξάνουν την παραγωγή λόγω της ταχείας ανάκαμψης της ζήτησης καυσίμων. Στο άρθρο επισημαίνεται ότι η μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας αποτυπώνει πρώτη την ανάκαμψη της κατανάλωσης πετρελαίου, με τη ζήτηση τον Μάιο να διαμορφώνεται και πάλι σχεδόν στα επίπεδα που βρίσκονταν πριν η πανδημία οδηγήσει στα περιοριστικά μέτρα.

Την εκτίμηση ότι τα ναύλα στα μεγάλα τάνκερ θα κινηθούν πτωτικά και ότι οι ημέρες του Μαρτίου και του Απριλίου με τις υπέρογκες τιμές που έφταναν τα 200.000 δολάρια ημερησίως έχουν παρέλθει, εκφράζει σε σημείωμα του προς τους πελάτες του ο αναλυτής της  Evercore ISI, Jonathan Chappell.

“Η καμπύλη contango έχει περιοριστεί σε ένα επίπεδο κατά το οποίο η ιδανική τιμή των ναύλων στα VLCC προκειμένου να θεωρείται κερδοφόρα η εν πλω αποθήκευση πετρελαίου για έναν έμπορο, έχει υποχωρήσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα”, σύμφωνα με τον αναλυτή.

Και εξηγεί ότι η καμπύλη τριών μηνών του Brent κυμαίνεται περίπου σε ένα δολάριο ανά βαρέλι contago, το οποίο συνεπάγεται περίπου 13.000 δολάρια ημερησίως για ένα VLCC με βάση τις τρέχουσες τιμές πετρελαίου και καυσίμων. Πρόκειται ξεκάθαρα για μία τιμή που δεν θα δεχόταν κανένας πλοιοκτήτης, τονίζει ο αναλυτής.

Στην δική της ανάλυση της για την αγορά των τάνκερ η Bimco ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι είναι ξεκάθαρο πως η εν πλω αποθήκευση έχει φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο και θα αρχίσει να μειώνεται. Αυτό σημαίνει ότι σταδιακά τα πλοία που ήταν δεσμευμένα για αυτό το σκοπό θα αρχίσουν να είναι και πάλι διαθέσιμα στην αγορά, αυξάνοντας κατά συνέπεια τις πιέσεις στις τιμές των ναύλων.

Οι παράμετροι που θα καθορίσουν την περαιτέρω πορεία της αγοράς των τάνκερ είναι πολλοί, αλλά σίγουρα η ζήτηση για πετρέλαιο και η τιμή του εμπορεύματος είναι οι πιο καθοριστικές. Καθώς λοιπόν εκτιμάται ότι θα σημειώσουν αρκετές διακυμάνσεις, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας, και στους υπόλοιπους μήνες του 2020, η συνέχεια για τα δεξαμενόπλοια είναι απρόβλεπτη.

Comments
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Θα αυξηθούν οι παραδόσεις φορτηγών πλοίων το 2026 – Θα είναι το υψηλότερο επίπεδο της εξαετίας
BIMCO: Στο 52% από το 72% το μερίδιο των Κινεζικών ναυπηγείων στο πρώτο εξάμηνο
BIMCO: Πρόβλεψη για απόσυρση και διάλυση 16.000 πλοίων την προσεχή δεκαετία

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποιοι εφοπλιστές «σάρωσαν» την αγορά τάνκερ – Επενδύσεις 1,3 δισ. δολ. σε έξι μήνες
Χούθι: Στόχος μεγάλοι εξαγωγείς πετρελαίου των ΗΠΑ σε γειτονικές θάλασσες
Συμμετοχή του Αρχηγού του ΛΣ– ΕΑ στην Διάσκεψη των Αρχηγών των Ευρωπαϊκών Αστυνομιών (EPCC) 2025
Ιωάννα Προκοπίου: Ηχηρή παρέμβαση για την απανθρακοποίηση στη ναυτιλία
Ίδρυμα «Αικ. Λασκαρίδη»: Προσφορά στην παιδεία και στον πολιτισμό
Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου γιόρτασε την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς Β’ φάσης
Κικίλιας: «Πλαίσιο δράσης για ισότιμη πρόσβαση των ΑμεΑ σε λιμάνια και πλοία»
Ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης ηλεκτρολογικών υποδομών στις λιμενικές εγκαταστάσεις του Λιμενικού Ταμείου Μυκόνου
Το 68% των γυναικών που εργάζονται στη ναυτιλία αντιμετωπίζουν εμπόδια που σχετίζονται με το φύλο, τη φυλή, την εθνικότητα