• Άρθρα

    Η ελληνική κυριαρχία στον κλάδο των τάνκερ

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Στα 100,5 δισ. δολάρια ανέρχεται η αξία του ελληνόκτητου στόλου και βρίσκεται στην δεύτερη θέση παγκοσμίως, μετά την Ιαπωνία (108 δισ. δολάρια), σύμφωνα με τα στοιχεία που επιμελήθηκε η VesselsValue.

    Ωστόσο, το δυνατό σημείο των Ελλήνων πλοιοκτητών παραμένει ο κλάδος των τάνκερ, όπου καταλαμβάνουν στην κορυφή με μεγάλη διαφορά, καθώς κατέχουν δεξαμενόπλοια συνολικής αξίας 41,3 δισ. δολαρίων, με την Κίνα να ακολουθεί στη δεύτερη θέση και την αξία του στόλου των τάνκερ της να ανέρχεται στα 25,2 δισ. δολάρια.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι σε σχέση με το 2019, η αξία του στόλου της Ιαπωνίας υποχώρησε στα 108 δισ. δολάρια από 117,2 δισ. δολάρια το 2019, πτώση που οφείλεται σύμφωνα με τους αναλυτές στην μεγάλη υποχώρηση των αξιών των  φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου. Η εικόνα του συγκεκριμένου κλάδου ήταν μικτή το 2019 ενώ κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020 δέχθηκε σημαντικές πιέσεις λόγω της πανδημίας. Η παγκόσμια ζήτηση ξηρού φορτίου συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με την Κίνα, η οποία αντιπροσωπεύει περισσότερα από τα 2/3 της παγκόσμιας ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος και δεδομένου ότι ήταν η πρώτη χώρα που επλήγη από τον ιό κλείνοντας τα σύνορα της, η ζήτηση για εμπορεύματα υποχώρησε δραματικά.

    Ο ελληνόκτητος στόλος παρέμεινε κοντά στα περυσινά επίπεδα, στα 100,5 δισ. δολάρια έναντι 101,9 δισ. δολαρίων το 2019, γεγονός που αποδίδεται στην αύξηση της αξίας των τάνκερ, που εκτινάχθηκε στο τέλος του 2019. Αυτή η εξέλιξη είχε να κάνει με την γεωπολιτική αστάθεια στην περιοχή “κλειδί” των Στενών του Ορμούζ, καθώς και στην απόσυρση πλοίων που χρησιμοποιήθηκαν για την αποθήκευση καυσίμων ενόψει της εφαρμογής του ΙΜΟ 2020. Η αύξηση της αξίας των δεξαμενόπλοιων αντιστάθμισε τη μείωση των τιμών στα φορτηγά πλοία και στα containerships.

    Από τα 320 πλοία που αγόρασαν ελληνικές εταιρείες τον τελευταίο χρόνο (από τον Μάρτιο του 2019 έως σήμερα), σχεδόν τα μισά από αυτά είναι φορτηγά πλοία. Καθώς οι Έλληνες εφοπλιστές είναι γνωστοί για την καλή αίσθηση της αγοράς που διαθέτουν, σύμφωνα με την VesselsValue έσπευσαν να επωφεληθούν από την πτώση των τιμών των bulker αγοράζοντας πλοία σε φθηνότερες τιμές.

    Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα, με την αξία του στόλου της να ανέρχεται στα 98,5 δισ. δολάρια, διπλάσια από την αξία του στόλου της Σιγκαπούρης, (44,05 δισ. δολάρια) που ακολουθεί στην τέταρτη θέση. Αυτό καταδεικνύει την κυριαρχία των 3 κορυφαίων χωρών της λίστας έναντι της υπόλοιπης αγοράς. Οι Κινέζοι πλοιοκτήτες είδαν τις τιμές των πλοίων τους να αυξάνονται, κυρίως στους τομείς των δεξαμενόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σημειώνεται ότι η Κίνα κατέχει την πρώτη θέση στον κλάδο των containerships, με τη συνολική αξία των πλοίων που κατέχει να φτάνει στα 23,1 δισ. δολάρια.

    Οι πλοιοκτήτες της Σιγκαπούρης είδαν την συνολική αξία του στόλου τους να υποχωρεί στα 44,05 δισ. δολάρια από 48,27 δισ. δολάρια το 2019. Ωστόσο, το δυνατό τους σημείο είναι ο κλάδος των LPG, καθώς διαθέτουν  πλοία της συγκεκριμένης κατηγορίας συνολικής αξίας 4,6 δισ. δολαρίων και βρίσκονται στη δεύτερη θέση παγκοσμίως, μετά την Ιαπωνία (5,7 δισ. δολάρια).

     

    Πηγή: VesselValue



    ΣΧΟΛΙΑ