ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στο event με τίτλο “The Euro Referendum: Will the pollsters get it wrong again?” που διοργάνωσε η The Media Society, το τετραμελές πάνελ που κατηύθυνε τη συζήτηση, εξέφρασε τον βάσιμο προβληματισμό πως το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος μπορεί να είναι εντελώς διαφορετικό από τις προβλέψεις των τελευταίων δημοσκοπήσεων.
Ο Peter Kellner, πρώην πρόεδρος μιας από τις πιο διακεκριμένες εταιρείες δημοσκοπήσεων – τη YouGov – είπε στο κοινό: “Δεν είμαι καθόλου ήσυχος ότι η τελευταία συνολική δημοσκόπηση θα έχει διαφορά 2-3 μονάδων από αυτό που θα δείξει η κάλπη”.
Ο καθηγητής Πολιτικών Επιστημών John Curtice, που ήταν επίσης μέλος του τετραμελούς πάνελ, συμφώνησε λέγοντας ότι “Το πρόβλημα με το δημοψήφισμα είναι ότι οι δημοσκόποι προσπαθούν να προβλέψουν επακριβώς κάτι που δεν τους έχει ζητηθεί ποτέ ξανά”.
Και προσέθεσε ότι “Δεν πρέπει να μας εκπλήσσει που υπάρχει τέτοια δυσκολία στις δημοσκοπήσεις”.
Ο κ. Kellner και ο καθηγητής Curtice βρέθηκαν στο πάνελ μαζί με τη συντάκτρια των Times Megan Lucero και τον Matt Singh, που έγινε γνωστός πέρσι επειδή ήταν ο μοναδικός δημοσκόπος που που προέβλεψε σωστά το αποτέλεσμα των Γενικών Εκλογών.
Σύσσωμο το πάνελ συμφώνησε πως ένας από τους κυριότερους λόγους που οι δημοσκόποι δυσκολεύονται τόσο να προβλέψουν το αποτέλεσμα της ψήφου τον επόμενο μήνα, είναι ακριβώς γιατί το ερώτημα που θέτει αυτό το δημοψήφισμα είναι κάτι εντελώς πρωτόγνωρο για εκείνους να αναλύσουν από τη στιγμή που δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου ιστορικές αναφορές να χρησιμοποιηθούν ως βάση.
Οι δημοσκόποι έχουν επίσης να αντιμετωπίσουν και περιορισμούς που έχουν δυσκολέψει πολύ τη δουλειά τους στο παρελθόν, σύμφωνα με το πάνελ. Κυρίως το ότι ακόμα και οι πιο σεβαστές εταιρείες δημοσκοπήσεων στη Μεγάλη Βρετανία – όπως η ComRes και η YouGov για παράδειγμα – καταφέρνουν να αποτυπώσουν την άποψη μόνο ενός μέρους της πολυδιάστατης κοινωνίας.
“Στην πραγματικότητα, (οι δημοσκοπήσεις) μπορούν να εκφράσουν μόνο μια μικρή μερίδα της κοινωνίας”, είπε ο Kellner. “Δηλαδή ανθρώπους που ασχολούνται πολύ με το internet και ανθρώπους που δέχονται να απαντήσουν στην τηλεφωνική έρευνα και δεν κλείνουν το ακουστικό επιτόπου”.
Ο Singh, που ενός μη κομματικού οργανισμού ανάλυσης στατιστικών, του Number Cruncher Politics, συμφώνησε με τον Kellner. Εξήγησε ότι “Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι δημοσκόποι ακόμα και σήμερα μπορούν να απευθυνθούν μόνο σε συγκεκριμένη κατηγορία κόσμου”.
Η πιο πρόσφατη Δημοσκόπηση των Δημοσκοπήσεων της WhatUKThinks, βασισμένη σε μελέτες που δημοσιεύθηκαν τις τελευταίες δύο εβδομάδες, έδειξε ότι οι εκστρατείες Leave και Remain δίνουν μάχη στήθος-με-στήθος και το δημοψήφισμα είναι μόλις 6 βδομάδες μακριά.
Πριν από αυτή την έρευνα βέβαια, οι μεγαλύτεροι οργανισμοί δημοσκοπήσεων στη Μεγάλη Βρετανία δημοσίευαν πολύ διαφορετικές εκτιμήσεις σχετικά με το πιθανό αποτέλεσμα της κάλπης.
Διαβάστε ακόμη:
http://www.mononews.gr/panama-papers-dite-pii-vretani-celebrities-vriskonte-mesa-stin-lista/44108
Διαβάστε ακόμη:
http://www.mononews.gr/article-guardian-exorgismeni-i-ellada-prodikazi-grexit-ke-drachmi/44126
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πώς Μητσοτάκης και Στουρνάρας «απογείωσαν» τις τράπεζες
- Γιώργος Νίκας: Από τις περιπέτειες με τη SEC και τη θυσία του ακινήτου στο Μανχάταν, τρισευτυχισμένος παππούς στην Ελλάδα
- Ο Τσοβόλας, οι φοροφυγάδες και τα νέα όπλα του Πιτσιλή
- Creta Farms, Υφαντής, Νίκας: Γιατί συρρικνώθηκαν τα κέρδη στην αλλαντοβιομηχανία