Τη θέση του Υποδιοικητή Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) αναλαμβάνει ο αεροναυπηγός Αλέξανδρος Καρύδης, ο οποίος προτάθηκε από τον ίδιο τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα.

Ο κ. Καρύδης έχει 25 διεθνή πορεία στον τομέα των αερομεταφορών, όπως ανέφερε και ο κ. Δήμας. Όπως δήλωσε ο ίδιος ο κ. Καρύδης κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, επιστρέφει στην Ελλάδα μετά από 33 χρόνια παρουσίας στο εξωτερικό, έχοντας ως όραμα την ανάπτυξη ενός πλήρους αερολιμενικού συστήματος.

1

Στόχοι του μεταξύ άλλων είναι η ενίσχυση της ασφάλειας των αερομεταφορών και η πιστοποίηση των 15 υπόλοιπων αεροδρομίων διαχείρισης της ΥΠΑ. Επιπλέον, όπως εξήγησε από τη νέα του θέση θα παρακολουθήσει την εξέλιξη των έργων και την επίτευξη των στόχων που έχουν ήδη τεθεί, όπως επίσης μεγάλη του φιλοδοξία είναι να συμβάλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση των αερολιμένων.

Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του, απαντώντας στις ερωτήσεις της επιτροπής, ο κ. Καρύδης επεσήμανε πως θεωρεί πλεονέκτημα το ότι δεν έχει εργαστεί στο δημόσιο και  έχει εργαστεί σε τόσες πολλές εταιρείες στο εξωτερικό, γεγονός που του έχει προσδώσει εύκολη προσαρμοστικότητα στα εκάστοτε εργασιακά του περιβάλλοντα. Παράλληλα, όπως ανέφερε μεταξύ άλλων, σκοπός του είναι να φέρει τις γνώσεις του και στο ελληνικό έδαφος, καθ’ ότι έχει δει την κατάσταση σε αεροδρόμια στο εξωτερικό.

«Τον κ Καρύδη δεν τον ήξερα πιο πριν. Η επαγγελματική του πορεία θα μπορέσει να βοηθήσει το έργο της ΥΠΑ», είπε ο κ. Δήμας, επισημαίνοντας ότι ο κ. Καρύδης φέρει τις γνώσεις και την επαγγελματική εμπειρία για να βοηθήσει στον εκσυγχρονισμό της ΥΠΑ. Ειδικότερα, ο κ. Δήμας κατά την εισήγησή του ανέφερε ότι προχωρά η νομοθετική πρωτοβουλία για την ΥΠΑ, με στόχο να γίνουν ταχύτερα βήματα προς τον εκσυγχρονισμό, τη μετατροπή της ΥΠΑ σε ΝΠΔΔ, όπως επίσης προχωρούν μεταξύ άλλων και οι ανανεώσεις συστημάτων αεροναυτιλίας και η πιστοποίηση των αεροδρομίων σύμφωνα και με τα δεδομένα της EASA.

Τα κόμματα εξέφρασαν θετική γνώμη για την καταλληλότητα του Αλέξανδρου Καρύδη στη θέση του Υποδιοικητή Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Η ΝΔ διατύπωσε θετική γνώμη, αρνητική γνώμη διατύπωσαν ΚΚΕ. Ελληνική Λύση, Νέα Αριστερά, Νίκη, Σπαρτιάτες και Πλεύση Ελευθερίας, ενώ παρών δήλωσαν ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ.

Ποιος είναι ο Αλέξανδρος Καρύδης

Ο Αλέξανδρος Καρύδης έχει ένα ισχυρό υπόβαθρο στην αεροδιαστημική μηχανική, κατέχοντας πτυχίο Μηχανικού (BEng) από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ και μεταπτυχιακό (MSc) στη Διαχείριση Αερομεταφορών και Αεροδρομίων από το Πανεπιστήμιο Cranfield. Είναι Πιστοποιημένος Μηχανικός (Chartered Engineer) και Μέλος της Βασιλικής Αεροναυτικής Εταιρείας, καθώς και πιστοποιημένος επικοινωνιολόγος και στρατηγικός σύμβουλος από την εταιρεία McKinsey & Company.

Οι βασικές του δεξιότητες – σύμφωνα με το βιογραφικό του σημείωμα- περιλαμβάνουν τη διαπραγμάτευση, τον επιχειρηματικό σχεδιασμό, τη διαχείριση λειτουργιών, την αναλυτική σκέψη και τις διεθνείς επιχειρήσεις, δηλώνοντας παθιασμένος με την καινοτομία, την ικανοποίηση των πελατών και την αριστεία στον τομέα της αεροπορίας και της αεροδιαστημικής.

Όσον αφορά στην εργασιακή του εμπειρία από τον Ιούλιο του 2024 έως τον Απρίλιο του 2025 εργάστηκε ως Aviation Consultant στην Ελλάδα και ταυτόχρονα ως Αντιπρόεδρος Πωλήσεων & Μάρκετινγκ (VP Sales & Marketing – EMEA & CIS) στην Aircraft Finance Germany, με αρμοδιότητα την περιοχή της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής

Από τον Φεβρουάριο του 2022 έως τον Ιούνιο του 2024 διετέλεσε Περιφερειακός Διευθυντής Μάρκετινγκ & Στρατηγικής (Regional Director – Marketing & Strategy) στη Boeing, με έδρα το Άμστερνταμ της Ολλανδίας. Νωρίτερα, από τον Μάιο του 2019 έως τον Αύγουστο του 2021, κατείχε τη θέση του Αντιπροέδρου Πωλήσεων & Μάρκετινγκ (Vice President – Sales & Marketing EMEA Ru_CIS) στη SMBC Group, ενώ από τον Σεπτέμβριο του 2014 έως τον Μάρτιο του 2018 διατέλεσε Αντιπρόεδρος Πωλήσεων & Μάρκετινγκ για τις ίδιες περιοχές στη Mitsubishi Heavy Industries, αναπτύσσοντας και υλοποιώντας στρατηγικές πωλήσεων για την οικογένεια αεροσκαφών MRJ.

Να σημειωθεί ότι στην Embraer εργάστηκε για περισσότερα από δώδεκα χρόνια, αρχικά ως Senior Sales Engineer και Senior Sales Engineer – Commercial and Executive Jets (Αύγουστος 2001 – Ιούνιος 2010) στο Παρίσι και στη συνέχεια ως Manager Airline Analysis (Ιούνιος 2010 – Οκτώβριος 2013), με αρμοδιότητες την ανάλυση αεροπορικών εταιρειών, την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και τις πωλήσεις στην Ευρώπη, τη Ρωσία και την περιοχή CIS.

Στην αρχή της καριέρας του υπηρέτησε στην Πολεμική Αεροπορία ως Επισμηνίας Μηχανικός Συντήρησης Γραμμής (Νοέμβριος 1999 – Αύγουστος 2001) στη 112 Πτέρυγα Μάχης στην Ελευσίνα, με εξειδίκευση στη συντήρηση αεροσκαφών Mitsubishi YS-11A-220 και Lockheed Hercules C-130. Ωστόσο, προηγουμένως εργάστηκε στη Rolls-Royce Plc. (Αύγουστος 1998 – Αύγουστος 1999) ως Market Economic Analyst, υποστηρίζοντας τις πωλήσεις με οικονομικά μοντέλα και ανάλυση κόστους λειτουργίας κινητήρων και αεροσκαφών.

 

Διαβάστε επίσης:

Χρήστος Καραδήμας: Ο Διευθυντής Λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού στο τιμόνι της Ελληνικό Μετρό ΑΕ.

Yutong VS Zhongtong: Αυτοί είναι οι Κινέζοι που θέλουν να κάνουν μπίζνες με τα λεωφορεία

Ταξί: Τέλος στις άδειες μαϊμού – Τι λέει η Πανελλήνια Ομοσπονδία