• Η Τράπεζα Αττικής, η Μύκονος και οι τσακωμοί για τις χρυσές προμήθειες, η Revoil που αγόρασε βενζινάδικο και μειδιούν όλοι, ο Περιστέρης και οι άπιστοι Θωμάδες και η εμπιστοσύνη στον Εξάρχου

    Δεν γνωρίζω εάν αυτές τις ημέρες ο Γιώργος Περιστέρης , ο επικεφαλής και ισχυρός άνδρας του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κερνάει ή τον κερνάνε.

    image

    INTPAKAT: Εμπιστοσύνη στο management

    Όπως διαπιστώσατε χθες η μετοχή της Ιντρακάτ ΙΝΚΑΤ -0,60% 4,97 έκλεισε με ισχυρά κέρδη 2,5% καθώς ήταν προτελευταία ημέρα που διαπραγματευόταν με το δικαίωμα στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

    Από αύριο η μετοχή θα διαπραγματεύεται χωρίς το δικαίωμα στην ΑΜΚ.

    Τις τελευταίες ημέρες το χαρτί σημείωσε μεγάλη άνοδο και από τα 1,40 ευρώ προ ημερών χθες έκλεισε στα 1,54 ευρώ.

    Η ΑΜΚ των 100 εκατ. ευρώ είναι απαραίτητη έτσι ώστε η εισηγμένη να μπει δυνατά στον ανταγωνισμό του 2023, να εξασφαλίσει κεφάλαια για να χτυπήσει τον διαγωνισμό της Αττικής Οδού.

    Οι ειδικοί μου λένε ότι το management του Αλέξανδρου Εξάρχου ετοιμάζει εκπλήξεις μετά την ολοκλήρωση της ΑΜΚ.

    Επίσης μου λένε ότι Ιντρακάτ σημαίνει εμπιστοσύνη και αισιοδοξία.

    Superbe!!!

    Στοιχειώνουν την Τράπεζα Αττικής τα «κόκκινα» δάνεια

    Στα «κόκκινα» δάνεια της Τράπεζας Αττικής φαίνεται ότι κολλάει η συμφωνία με την Ellington για τη συμμετοχή της στην Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της Τράπεζας και όχι, όπως λένε κάποιοι κακεντρεχείς, στις καλοκαιρινές διακοπές που έκανε στη Μύκονο μεγαλοστέλεχος του αμερικανικού fund.

    Xθες το διοικητικό συμβούλιο δεν κατόρθωσε να έρθει σε συμφωνία, με αποτέλεσμα η νέα στρατηγική με σκοπό της βέλτιστη διαχείριση των Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων να μετατίθεται χρονικά για τον επόμενο μήνα.

    Στο δια ταύτα τώρα, όπως με ενημερώνουν, ο καβγάς γίνεται για το… πάπλωμα, δηλαδή για τις πλουσιοπάροχες προμήθειες που θα εισπράξει όποιος αναλάβει τη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων της Τράπεζας.

    Το αρχικό ποσό που φαίνεται να εισέπραττε η διαχειρίστρια εταιρεία ζαλίζει καθώς, όπως με ενημέρωσαν, έφθανε τα 17 εκατ. ευρώ.

    Λογικό είναι λοιπόν να μην θέλει κανείς να χάσει τη κότα που γεννά τα χρυσά αβγά.

    Τώρα χρυσά τρόπος του λέγοντος, μία που πρόκειται για «κόκκινα» δάνεια τα οποία κάποια λίγα εξ αυτών διαθέτουν ακόμη κάποιες εμπράγματες εξασφαλίσεις.

    Για το λόγο αυτό άλλωστε η Ellington γνωρίζει από πρώτο χέρι ότι είναι πολύ πιθανόν η εκκαθάριση του χαρτοφυλακίου των «κόκκινων» δανείων να απαιτήσει προβλέψεις άνω των 300 εκατ. ευρώ, τις οποίες και θα «πληρώσει» κατά το ποσοστό που της αναλογεί αν τελικά συμμετάσχει στην ΑΜΚ των 473,3 εκατ. ευρώ.

     

    Η εξαγορά «βενζινάδικου» από τη Revoil

    Τελικά η Revoil (της οικογένειας Ρούσσου εκ Σύρου ορμώμενης) εξαγόρασε εταιρεία πετρελαιοειδών ή μήπως ένα πρατήριο μαζί με το οικόπεδο;

    Ομολογώ ότι τόσο η ανακοίνωση της εταιρείας όσο και το ρεπορτάζ που έκανα στη συνέχεια δεν με διαφώτισαν περισσότερο.

    Η ανακοίνωση αναφέρει λοιπόν ότι εξαγόρασε το 100% μίας εταιρείας με ορυκτέλαια και λιπαντικά με την επωνυμία Γ. Κεσίδης, έναντι τιμήματος 2,6 εκατ. ευρώ.

    Στην εν λόγω εταιρεία ανήκει ένα και μοναδικό πρατήριο υγρών καυσίμων, το οποίο βρίσκεται λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη σε ένα οικόπεδο 11,2 στρεμμάτων.

    Ψάχνοντας λίγο παραπάνω την είδηση, πηγή μου με πολύ καλή πληροφόρηση περί τα καύσιμα επέμεινε πεισματικά ότι η εξαγορά αφορά μόνο το Πρατήριο μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο, δηλαδή το πρατήριο.

    Με άλλα λόγια ο βαρύγδουπος τίτλος της εξαγορασθείσας εταιρείας μάλλον δεν ανταποκρίνεται και τόσο στην πραγματικότητα.

     

    Στις τελευταίες λεπτομέρειες το μεγαλύτερο deal ακινήτων

    Τις τελευταίες πινελιές βάζουν στο μεγαλύτερο real estate deal της χρονιάς οι αντισυμβαλλόμενοι, προκειμένου να προλάβουν την 31η Δεκεμβρίου, που είναι και ο στόχος για να ολοκληρωθεί.

    Τα σχεδόν 580 ακίνητα της Alpha Bank ΑΛΦΑ 0% 1,63 θα περάσουν στη Skyline, εταιρεία στην οποία την πλειοψηφία έχει η κοινοπραξία των Dimand-Premia-EBRD – μία συμφωνία ύψους μισού δισεκατομμυρίου.

    Στις 23 Δεκεμβρίου συστάθηκε η P & E Investments, εταιρεία holding με σκοπό τη συμμετοχή στη Skyline, με μετοχικό κεφάλαιο 500.000 ευρώ.

    Το πρώτο ΔΣ απαρτίζεται από τέσσερα στελέχη της Dimand, τον Δημήτρη Ανδριόπουλο, τον Νίκο Δήμτσα, τη Δέσποινα Δαγτζή και την Άννα Χαλκιαδάκη, καθώς και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Premia, Κώστα Μαρκάζο, ενώ ο πρώτος έλεγχος θα διενεργηθεί από τη Deloitte.

    Σημειωτέον ότι η Skyline Real Estate συστάθηκε από την Alpha, που εισέφερε ακίνητα αξίας 113,4 εκατ. ευρώ και μετρητά 8,58 εκατ. ευρώ.

     

    «Λιγνιτική Πτολεμαΐδα» για δύο Γιώργηδες: Κέρδισε το στοίχημα ο Γιώργος Περιστέρης, ευτυχής ο Γιώργος Στάσσης

    Δεν γνωρίζω εάν αυτές τις ημέρες ο Γιώργος Περιστέρης, ο επικεφαλής και ισχυρός άνδρας του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΓΕΚΤΕΡΝΑ -1,09% 16,26 κερνάει ή τον κερνάνε.

    Υποθέτω όμως πως τρίβει τα χέρια του από ικανοποίηση αφού κέρδισε «το στοίχημα της Πτολεμαΐδας» που είχε βάλει.

    Και εξηγούμαι: η λιγνιτική μονάδα «Πτολεμαΐδα 5» έχει ήδη ξεκινήσει τη δοκιμαστική της λειτουργία στο εγχώριο θερμοηλεκτρικό δυναμικό, καθώς και στο λιγνιτικό χαρτοφυλάκιο της ΔΕΗ που είναι ο ιδιοκτήτης.

    Ο Γιώργος Περιστέρης, που είναι ο κατασκευαστής, είχε βάλει πολλά στοιχήματα με τους «άπιστους Θωμάδες» της αγοράς ότι η δοκιμαστική λειτουργία της μονάδας θα γίνει με επιτυχία μέσα στο 2022, έστω και τον τελευταίο μήνα, και δικαιώθηκε.

    Η μονάδα λειτουργεί  από τις αρχές Δεκεμβρίου στα δεδομένα του Διαχειριστή (ΑΔΜΗΕ) για τη Διαδικασία Ενοποιημένου Προγραμματισμού.

    Όπως δείχνουν τα αποτελέσματα της διαδικασίας, ο σταθμός αύξανε σταδιακά την ισχύ παραγωγής του, αφού οι τεχνικοί πιστοποίησαν ότι λειτουργεί χωρίς προβλήματα.

    Μόλις ολοκληρωθεί  με επιτυχία αυτό το στάδιο, ο ιδιοκτήτης, δηλαδή η ΔΕΗ, μπορεί να παραλάβει και επίσημα το έργο, άρα και ο άλλος Γιώργος, ο Στάσσης, είναι κερδισμένος.

    Έως  τα μέσα Δεκεμβρίου η μονάδα έδινε στο σύστημα 300 Mεγαβάτ, δηλαδή τη μισή ισχύ που μπορεί να δώσει και είναι 660 Mεγαβάτ.

    Στην συνέχεια η ισχύς ανέβηκε στα 450 Mεγαβάτ, ενώ από την Κυριακή 18 Δεκεμβρίου η μονάδα ξεκίνησε να λειτουργεί κάποιες ώρες στα 616 Μεγαβάτ, δηλαδή περίπου στο φόρτε  της ισχύος.

    Το κόστος της μονάδας «Πτολεμαΐδα 5» ξεπέρασε τα 1,4 δισ. ευρώ για τη ΔΕΗ ΔΕΗ -0,53% 11,30, αποτελώντας την πιο σύγχρονη λιγνιτική και με το χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα μονάδα της ΔΕΗ, συγκριτικά με το υπόλοιπο λιγνιτικό χαρτοφυλάκιο: οι εκπομπές ρύπων θα είναι χαμηλότερες κατά 60% και των σωματιδίων κατά 90%.

    Η έναρξη λειτουργίας της έρχεται σε μία συγκυρία όπου έχει δρομολογηθεί η αύξηση της συμμετοχής του εγχώριου ορυκτού καυσίμου στο μίγμα ηλεκτροπαραγωγής, ώστε να θωρακισθεί η ενεργειακή ασφάλεια της χώρας.

     

    Γιατί ο  Κυριάκος Μητσοτάκης νουθετεί Πατούλη και δημάρχους για το κυκλοφοριακό της Αττικής 

    Το 2023, όπως γνωρίζουμε όλοι, είναι χρονιά εκλογών με τον Νομό Αττικής, των σχεδόν 5 εκατομμυρίων κατοίκων, που εν πολλοίς κρίνει και τις εκλογές, να αντιμετωπίζει οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα.

    Μου λένε πως ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, από τα Χανιά όπου πέρασε τελικά τα Χριστούγεννα (και ξέμειναν δεκάδες επίδοξοι πολιτευτές να τον ψάχνουν στο Μέτσοβο) μελέτησε το σχετικό φάκελο και τις αναλύσεις-εισηγήσεις που έχει.

    Στις αναλύσεις αυτές περιγράφεται με πάσα ευκρίνεια η αβελτηρία της Περιφέρειας και πολλών Δήμων της Αττικής να ασκήσουν τις αρμοδιότητες που έχουν για την τοπική και υπερτοπική αντιμετώπιση του τεράστιου προβλήματος.

    Μου λένε πως ο Περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης είναι στο βασικό κάδρο των μεγάλων παραπόνων, επειδή κρατά υποστελεχωμένο και άρα αναποτελεσματικό το περιβόητο Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας.

    «Δεν έχουμε καν τα αναλυτικά στοιχεία για την καθημερινή κυκλοφορία» λένε στο Υπουργείο Μεταφορών.

    Πληροφορούμαι επίσης από κυβερνητικές πηγές ότι ο (σχεδόν… ισόβιος) Δήμαρχος Περιστερίου, Ανδρέας Παχατουρίδης, είναι ο πρώτος που «δίνει» τον Περιφερειάρχη πως δεν κάνει τίποτα για το θέμα.

    Γι’ αυτό πρόσφατα ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, μίλησε για την ανάγκη δημιουργίας Μητροπολιτικού Φορέα Μεταφορών στον Νομό Αττικής, ενός υπερ-ΟΑΣΑ δηλαδή, που θα δώσει συνολική εικόνα και λύσεις για αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες, για Μετρό και Προαστιακό, ταξί και φορτηγά.

    Αυτός ο Φορέας θα μπορούσε να κάνει το πιο απλό που γίνεται στις πολιτισμένες πρωτεύουσες της Ευρώπης: να πουλάει συνολικά πακέτα μετακίνησης και περιήγησης στα εκατομμύρια των τουριστών που επισκέπτονται την Πρωτεύουσα.

    Η κυβέρνηση μπορεί θεωρητικά να νομοθετήσει για το θέμα, αλλά χρειάζεται προηγουμένως συντονισμός και διαβούλευση με Περιφέρεια και Δήμους.

    Προλαβαίνουν να γίνουν όλα αυτά μέχρι τον Απρίλιο οπότε και πιθανολογούνται οι εκλογές; Μάλλον όχι, λένε στην κυβέρνηση.

    Οπότε τί γίνεται;

    Από το νέο έτος θα κληθεί κατόπιν εντολής του Κυριάκου Μητσοτάκη, για παροτρύνσεις ή και νουθεσίες ο Γιώργος Πατούλης. Ποιος θα αναλάβει το δύσκολο έργο;

    Ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης, ή ο Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής;

    Ή μήπως και οι δύο, σε ρόλο παιδαγωγών; Ιδού η απορία…

     

    Γιατί πάει πίσω το πρόγραμμα ΣΥΖΕΥΞΙΣ

    Πίσω κατά ένα χρόνο πάει η ολοκλήρωση του προγράμματος «Δράσεις επέκτασης και υποστήριξης του Εθνικού Δικτύου Τηλεπικοινωνιών» προϋπολογισμού 32 εκατ. ευρώ, το οποίο ανήκει στο πρόγραμμα «μαμούθ» ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ, συνολικής αξίας 600 εκατ. ευρώ, και το οποίο έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης.

    Αρχικός στόχος ήταν το έργο να ολοκληρωθεί στις 31/12/2024. Ωστόσο με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Θοδωρή Σκυλακάκη, και προκειμένου να υλοποιηθούν όλα τα υποέργα και να γίνει η αποπληρωμή τους, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί έναν χρόνο αργότερα, δηλαδή στις 31/12/2025.

    Το έργο «Δράσεις επέκτασης και υποστήριξης του Εθνικού Δικτύου Τηλεπικοινωνιών» διαιρείται σε 10 υποέργα με πιο σημαντικό την απόκτηση υψηλών ταχυτήτων στις οnline υπηρεσίες που προσφέρει το Δημόσιο.

    Μέσω του έργου αυτού αναμένεται να υποστηριχτεί η τεχνολογική και λειτουργική αναβάθμιση των 34.000 περίπου δημόσιων φορέων, που θα ενταχθούν στο δίκτυο «ΣΥΖΕΞΙΣ ΙΙ».

    Η αναβάθμιση αφορά τόσο τις υποδομές των φορέων τοπικά όσο και τις κεντρικές υποδομές του ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ, μέσω των οποίων ολοκληρώνεται η μεταξύ τους επικοινωνία στο δίκτυο.

     

    Aποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.