• Όταν ο Καραμανλής «τρέχει» τα έργα και ο «φτωχός» Λεντούδης των 42 πλοίων και των 15 super cars

    H στήλη έχει ένα ερώτημα; Είναι ο Κρίτων Λεντούδης φτωχός;

    the wise man
    image
    the wise man

    Καραμανλής: Ο υπουργός των έργων

    Ικανοποιημένος -και δικαίως- μαθαίνω ότι νιώθει ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής, μετά την λήξη της 3ετούς δικαστικής και όχι μόνο (στο παρασκήνιο δόθηκαν ομηρικές μάχες και χτυπήματα κάτω από την μέση) περιπέτειας με το έργο της Γραμμής 4 του Μετρό. 

    Οι οικονομικές προσφορές άνοιξαν και το έργο θα καταχωρηθεί στην κοινοπραξία της ΑΒΑΞ ΑΒΑΞ 2,74% 1,50. 

    Η προσφορά που υπέβαλε ήταν χαμηλότερη – άρα πιο συμφέρουσα – καθώς είχε έκπτωση 12,19% και έφθασε τα 1,158 δισ. ευρώ έναντι έκπτωσης 10,57% και 1,180 δισ. ευρώ που έβαλε στο τραπέζι η κοινοπραξία του Άκτωρα. 

    Η στήλη πληροφορείται ότι δεν θα υπάρξουν ενστάσεις και το 10ήμερο που δίνει η διαδικασία δεν αναμένεται να υπάρξουν εκπλήξεις. 

    Ο υπουργός Μεταφορών έχει αποδείξει ότι εργάζεται μεθοδικά, δεν ακούει τις σειρήνες – οι οποίες στους κλάδους που εποπτεύει είναι ηχηρές και ισχυρές – και παραδίδει τη δουλειά στην ώρα της. 

    Επόμενος στόχος του νεαρού υπουργού η ανάταση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, αλλά και η επιτάχυνση του ΒΟΑΚ στην Κρήτη. 

    Θα μου πείτε εδώ ξεμπέρδεψε το κουβάρι του οδικού άξονα Πατρών-Πύργου… 

    Πάντως εδώ που τα λέμε ο Καραμανλής είναι από τους λίγους υπουργούς της κυβέρνησης που προτιμάει να “μιλάει” στο γήπεδο και όχι στα media κάθε λίγο και λιγάκι.  Μιλάει “σοφά” και όποτε υπάρχει ανάγκη. 

    Όσο για την κοινοπραξία της ΑΒΑΞ θα πάρει προκαταβολή 130 εκατ. ευρώ. Not bad. 

    Εβδομάδα εξελίξεων στην Ελλάκτωρ

    Χθες η μετοχή της Ελλάκτωρ ΕΛΛΑΚΤΩΡ 3,15% 2,62 πραγματοποίησε ασυνήθιστα μεγάλο όγκο συναλλαγών, περίπου 1,3 εκατ. μετοχές, και έκλεισε με πτώση 3,67%.

    Είναι σαφές ότι κάποιος είχε βγει αγοραστής καθώς η μετοχή, όταν ανακοινώθηκε το νέο της Γραμμής 4 του Μετρό, υποχωρούσε έως και 7%.

    Όπως μου λένε πηγές,  ο Ολλανδός της Reggeborgh ήταν χθες και πάλι αγοραστής. Λογικό. Εάν δεν υπήρχε αγοραστής, η μετοχή θα είχε υποχωρήσει πάνω από 10%.

    Πηγή που ξέρει καλά το παρασκήνιο μου λέει ότι αυτή την εβδομάδα θα έχουμε εξελίξεις. Οι εξελίξεις αυτές πιθανόν και να συνδέονται με την αύξηση του ποσοστού των Ολλανδών στην γνωστή κατασκευαστική.

    Deloitte: The new kid on the block

    Δυναμική είσοδο στον τομέα του Media Consulting και στην παροχή ολοκληρωμένων προτάσεων και συμβουλών προς τις εταιρείες – ανεξαρτήτου μεγέθους – για το πού, πώς και πότε θα διαφημισθούν, κάνει η Deloitte. 

    Η κίνηση της εταιρείας αναμένεται -μαθαίνω πως ήδη προκάλεσε μούδιασμα σε ορισμένους που ασχολούνται με τον κλάδο- να ταράξει τα νερά στις υπηρεσίες επιλογής Media και PR. 

    Ουσιαστικά, η Deloitte και ο δαιμόνιος consulting leading Partner Νίκος Χριστοδούλου θα πιάνει τις εταιρείες από το χεράκι και θα τις συμβουλεύει που πρέπει με βάση το προϊόν που παράγουν και την τάση των καταναλωτών να διαφημισθούν (τηλεόραση, sites, εφημερίδες, google, you tube κλπ.) ενώ θα τους προσφέρει όλο το πακέτο του PR. 

    Τελικά, η 4η βιομηχανική επανάσταση που δεν είναι άλλη από την ψηφιακή μετασχηματίζει ακόμη και την ελληνική αγορά της διαφήμισης και του PR. 

    ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Τα καυτά θέμα της έκτακτης γενικής συνέλευσης

    Σήμερα θα γίνει η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της Τέρνα Ενεργειακής ΤΕΝΕΡΓ 0,72% 18,23 .

    Βασικό θέμα στην ατζέντα είναι η τροποποίηση του άρθρου 10 του καταστατικού της εταιρείας. 

    Συγκεκριμένα, προτείνεται το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας να έχει τη δυνατότητα να εκλέξει ΚΑΙ αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο, μέλος του διοικητικού συμβουλίου ή μη. 

    Επίσης, θα ζητηθεί από τους μετόχους να μπορεί με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου να συγκροτείται Εκτελεστική Επιτροπή και να ανατίθενται σε αυτήν ορισμένες εξουσίες ή καθήκοντα του Διοικητικού Συμβουλίου. 

    Τι έχει στο νου του ο ισχυρός άνδρας της Τέρνα Γιώργος Περιστέρης; Και ποιος θα οριστεί αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος; 

    Τέλος, η διοίκηση θα προτείνει στους μετόχους πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών.

    MLS: Πού κρύβεται ο Γιάννης;

    Σε κλίμα έντασης και οργής μαθαίνω ότι έγινε η γενική συνέλευση των ομολογιούχων – που δεν πληρώθηκαν – της MLS ενώ η λυπητερή αναμένεται να βγει και τη δεύτερη ομάδα ομολογιούχων την Παρασκευή όταν και πρέπει να πληρωθεί το δεύτερο κουπόνι των 72.800 ευρώ. 

    Εντύπωση όμως προκάλεσε στην χθεσινή γενική συνέλευση η απουσία του επικεφαλής της εταιρείας και επί σειρά ετών πολυφωτογραφημένου Γιάννη Καματάκη. 

    Ο Γιάννης λοιπόν κρύφθηκε στην βίλα του στο Πανόραμα και άφησε τον CEO Νάρκισσο Γεωργιάδη να ακούσει τα… γαλλικά. Βέβαια, ο Νάρκισσος είναι μπαρουτοκαπνισμένος, καθώς έχει θητεύσει στην Folli Follie. 

    Το μήνυμα του Guo Zhiyao της Bank of China

    Συναντήθηκαν, φωτογραφήθηκαν και αποχώρησαν λόγω των αυστηρών μέτρων που μας έχει επιβάλλει η πανδημία. 

    Ο λόγος για τον επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ Μανουσάκη, τους CEOs Μυλωνά, Μεγάλου, Ψάλτη, αλλά και για τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη. 

    Θέμα της συνάντησης η επικύρωση της έκδοσης ομολόγου 400 εκατ. ευρώ από τον ΑΔΜΗΕ και με πιστώτριες τράπεζες τις Alpha Bank, Πειραιώς και Εθνική. Με δηλώσεις τους όλοι χαιρέτησαν τη συνεργασία. 

    Η στήλη θα σχολιάσει την δήλωση του αναπληρωτή γενικού διευθυντή της Bank of China Λουξεμβούργου Guo Zhiyao, ο οποίος ανέφερε: «Η Bank of China θα αναπτυχθεί περαιτέρω στην Ελλάδα». Κρατήστε το…

    Ο εφοπλιστής με τα αυτοκίνητα των 15 εκατ. ευρώ που του κούρεψαν το δάνειο

    H στήλη έχει ένα ερώτημα: Είναι ο Λεντούδης φτωχός; Ο εφοπλιστής αυτός που τον Φεβρουάριο του 2020 παρήγγειλε ένα τάνκερ των 94,2 εκατ. δολαρίων ενώ, όπως αναφέρουν πολλά δημοσιεύματα του Τύπου, έδωσε 2 εκατ. ευρώ για ένα αυτοκίνητο, μάλλον είναι πολύ πλούσιος.

    Ποιος είναι ο Λεντούδης; Μα ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Evalend Shipping που, σύμφωνα με τα στοιχεία της βάσης δεδομένων της Clarksons, διαθέτει στόλο με 42 πλοία ενώ φημολογείται ότι έχει και πολλά αυτοκίνητα στο γκαράζ του.

    Προσέξτε τι έγραφε το mononews στις 5 Φεβρουαρίου του 2020:

    “Σε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai της Νοτίου Κορέας για την κατασκευή ενός τάνκερ VLCC, προχώρησε η ναυτιλιακή Evalend Shipping, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη.

    Στο εβδομαδιαίο της report, η Allied Shipbroking αναφέρει ότι η Evalend παρήγγειλε δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 300.000 dwt, το κόστος του οποίου θα ανέλθει στα 94,2 εκατ. δολάρια. Η παράδοσή του προγραμματίζεται για το 2021.

    Σημειώνεται ότι πρόκειται για το πέμπτο VLCC που περιλαμβάνεται στο βιβλίο παραγγελιών της εταιρείας στο συγκεκριμένο ναυπηγείο. Στις αρχές του 2019 προχώρησε σε συμφωνία με το HHI (Huyndai Heavy Industries) για την κατασκευή αρχικά δύο και στη συνέχεια και τρίτου τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου, χωρητικότητας 300.000 dwt.
    Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, το κόστος των τριών πλοίων διαμορφώνεται στα 279 εκατ. δολάρια.

    Κατά τους τελευταίους μήνες της παρελθούσας χρήσης η Evalend άσκησε την option για την κατασκευή ενός ακόμη δεξαμενόπλοιου VLCC – του τέταρτου”.

    Αυτά, λοιπόν, έγραφε το mononews.gr.

    Είναι λοιπόν αυτός φτωχός, ώστε να ζητάει κούρεμα των δανείων του;

    Οσοι γνωρίζουν τον ιδιοκτήτη της εφοπλιστικής εταιρείας, υποστηρίζουν επίσης ότι η αξία της μοναδικής συλλογής του, από σχεδόν 50 αυτοκίνητα, ξεπερνά τα 15 εκατομμύρια ευρώ.

    Μάλιστα προ καιρού ο Λεντούδης δεν δίστασε, όπως υποστηρίζουν όσοι τον ξέρουν, να βγάλει από τα ταμεία του πάνω από 2 εκατ. για να αγοράσει ένα και μοναδικό αυτοκίνητο: Την Mercedes 300 D με την οποία κυκλοφορούσε ο Πάπας Παύλος ο 6os.

    Η Mercedes 300 D με την οποία κυκλοφορούσε ο Πάπας Παύλος o 6os
    Η Mercedes 300 D με την οποία κυκλοφορούσε ο Πάπας Παύλος o 6os

     

    Αποδεικνύεται δε ιδιαίτερα… ευφυής (αυτό σημαίνει άλλωστε το όνομα Κρίτων) μιας και καταφέρνει να διαθέτει μεγάλη περιουσία, αλλά να είναι ταυτόχρονα και οφειλέτης πολλών εκατομμυρίων ευρώ σε τράπεζες και να πετυχαίνει κουρέματα που θα ζήλευε όλος ο κόσμος που χρωστά.

    Με αιθέριες υπάρξεις, μοναδικά σόου, απίστευτη χλιδή και καλεσμένα πολλά γνωστά ονόματα του εφοπλιστικού κύκλου και της showbiz.

    O… επιτυχημένος αυτός εφοπλιστής, που κλείνει συμφωνίες εκατομμυρίων για αγορά νέων πλοίων και πρόσφατα παρήγγειλε δεξαμενόπλοιο 92 εκατ. δολαρίων, έχει καταφέρει μια ακόμη επιτυχία: να είναι από εκείνους τους πλούσιους Έλληνες οι οποίοι μπορούν να πείθουν τις τράπεζες ότι… δεν έχουν να πληρώσουν τις δόσεις και γι’ αυτό τους «κοκκινίζει» το δάνειο.

    Έτσι, λοιπόν, με έναν περίεργο τρόπο κατάφερε να πετύχει haircut ύψους 110 εκατομμυρίων ευρώ με προηγούμενη διοίκηση τράπεζας, επικαλούμενος αδυναμία πληρωμών.

    Μέσω δαιδαλωδών διαδικασιών, παρένθετων εταιρειών και προφανώς μιας… πειθούς ικανής να «ρίξει» τους Έλληνες τραπεζίτες στους οποίους χρωστούσε, πέτυχε το «θαύμα».

    Όμως, η περίπτωση Λεντούδη ξεφεύγει της λογικής.

    Την ίδια στιγμή που κάνει deal με τράπεζες για να χαριστούν τα δάνειά του, διαφημίζει την αγορά ενός εξωπραγματικού αυτοκινήτου.

    Εκπληκτικά αυτοκίνητα

    Λίγοι γνωρίζουν, όπως λένε πηγές στο mononews.gr, ότι στο πολυτελέστατο και ειδικά διαμορφωμένο γκαράζ του Λεντούδη στην πανάκριβη βίλα του στα βόρεια προάστια, βρίσκεται μια McLaren Senna.

    Ένα εκπληκτικό supercar, μία από τις 500 McLaren Senna που φτιάχτηκαν και κοστίζουν κοντά στο 1 εκατ. ευρώ. Η τελευταία της παραγωγής μάλιστα τιμολογήθηκε σε δημοπρασία περί τα 2,2 εκατ. ευρώ,

    Ο Λεντούδης, ως συλλέκτης αυτοκινήτων παγκοσμίου φήμης, δεν θα μπορούσε να αφήσει την… ευκαιρία να πάει χαμένη.

    Οι φήμες λένε ότι στο γκαράζ του εφοπλιστή αναπαύεται εδώ και μερικά χρόνια και μία Bugatti Veyron αξίας 1.277.000 ευρώ.

    Είναι το πιο γρήγορο εμπορικό αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο με τελική ταχύτητα 400 χιλιόμετρα την ώρα.

    Επίσης οι φίλοι του λένε ότι έχει στην κατοχή του ο εφοπλιστής:

    1. Μία Ferrari F-40 που είχε φτιαχτεί για τον γιο Ανιέλι και είναι η μοναδική στον κόσμο χωρίς συμπλέκτη.
    2. Δέκα διαφορετικά μοντέλα της Lamborghini, ενώ έχει ακόμα μοντέλα της Porsche, της BMW και της Mercedes.

    Μάλιστα, συμμετέχει και σε αγώνες. Το 2017 ο Κρίτων Λεντούδης πήρε μέρος στον 1ο αγώνα ιστορικών αυτοκινήτων Hungaroring Classic και κατάφερε να κερδίσει στην πολύ απαιτητική κατηγορία οδηγώντας μία Mercedes-Benz C11 την οποία παλαιότερα χρησιμοποιούσε ο Michael Schumacher για δοκιμές.

    Το 2013 ο Λεντούδης έκλεψε τις εντυπώσεις σε διαγωνισμό αυτοκινήτων και κέρδισε το πρώτο βραβείο με μια Lamborghini Miura SV του 1973 (δείτε παρακάτω την φωτογραφία).

    Ο Κρίτων Λεντούδης στην Lamborghini του

    Αυτός λοιπόν ο συλλέκτης πανάκριβων αυτοκινήτων, ιδιοκτήτης εφοπλιστικής εταιρείας φέρεται να κατέχει, σύμφωνα με επίσημες πηγές, 42 πλοία.

    Η ναυτιλιακή του Kρίτωνα Λεντούδη έκλεισε το 2019 συμφωνία – μαμούθ, ύψους 286 εκατ. δολαρίων με τα ναυπηγεία Hyundai Samho Heavy Industries του ομίλου Huyndai Heavy Industries.

    H συμφωνία αφορά την κατασκευή δύο τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου, VLCCs, χωρητικότητας 300,000-dwt, με option για ένα τρίτο.

    Βέβαια, ο Λεντούδης ήταν και άτυχος, καθώς σύμφωνα με δημοσιεύματα του mononews.gr το 2017,  οι αρχές της Λιβύης προχώρησαν στην επίσχεση ενός δεξαμενόπλοιου.

    Σύμφωνα με το mononews, επρόκειτο για το δεξαμενόπλοιο με σημαία Λιβερίας, Levante (χωρητικότητας 19.996 dwt και κατασκευής 2008), συμφερόντων της ναυτιλιακής εταιρείας Evalend Shipping της οποίας ηγείται ο Έλληνας εφοπλιστής.

    Πώς είναι δυνατόν, επομένως, να κλείνεις τέτοιες συμφωνίες, να αγοράζεις τα ακριβότερα αυτοκίνητα στον κόσμο, να έχεις προσωπική περιουσία εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και ταυτόχρονα να απαιτείς κούρεμα δανείων 110 εκατ. ευρώ;

    Φυσικά όλα αυτά τα έκαναν τραπεζίτες προ του 2016 που τώρα έχουν φύγει από το προσκήνιο…

    Κουίζ: 

    Ποιος δημοσιογράφος πήρε για λογαριασμό επιχειρηματία-εφοπλιστή (επί εποχής ΣΥΡΙΖΑ) 400.000 ευρώ για να τον διαφημίσει (δηλαδή να τον αποθεώσει) και τώρα “τον διαφημίζει” αλλιώς; Δηλαδή τον χτυπάει αλύπητα καθώς δεν του δίνει πια λεφτά;

    Θα έχουμε αποκαλύψεις σύντομα… Αποδείξεις με τιμολόγια φυσικά!!!