• The Wiseman

    Ο προσεκτικός κ. Πέτσας για την Bad Bank, το 1 εκατ. ευρώ των νομικών της Hard Rock που έπεσε στα βράχια και τα χαμόγελα σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Lamda

    • The Wiseman
    the wise man

    the wise man


    Bad Bank: Ο προσεκτικός κ. Πέτσας

    Η στήλη έχει αποφασίσει να σας πληροφορεί για το πώς εξελίσσεται το παρασκήνιο γύρω από την υπόθεση Bad Bank. Λοιπόν, η υπόθεση όσο πάει και περιπλέκεται.

    Όλες οι πλευρές βγάζουν – όχι όλες δημόσια – μια αμηχανία ενώ το Μέγαρο Μαξίμου συνεχίζει να μην παίρνει θέση.

    Ενδεικτική είναι η τοποθέτηση του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα, ο οποίος απέφυγε με άκρως διπλωματικό τρόπο να απαντήσει στην ερώτηση αν η κυβέρνηση εξετάζει τη σύσταση Bad Bank.

    Δεν απάντησε λοιπόν επί της ουσίας και αρκέστηκε να πει: αν υπάρξουν νέα κόκκινα δάνεια λόγω της κρίσης του κορονοϊού τότε «θα υπάρξει πρόβλεψη». Προσέξτε, απλά πρόβλεψη. Η υπόθεση έχει όπως πληροφορείται η στήλη πολύ ζουμί και οι επόμενες εβδομάδες θα είναι ενδιαφέρουσες… Προσεχώς, περισσότερα.

    Πόση ευθύνη φέρουν όσοι συμβούλευσαν την Hard Rock;

    Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας βάζει, λοιπόν, τέλος στις επαναστατικές διαθέσεις της Hard Rock καθώς εξαντλεί όλες τις εναλλακτικές.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής εταιρείας Τζιμ Άλεν έπαιξε και έχασε στο Ελληνικό και πλέον πρέπει, όπως λένε στην στήλη πηγές με γνώση των επαφών του ισχυρού manager στην Αθήνα αλλά και στους κόλπους της ελληνικής ομογένειας στην Αμερική, τους υπεύθυνους για το φιάσκο της πρότασης που κατέθεσε η Hard Rock.

    Οι νομικοί σύμβουλοι, κυρίως εκείνοι που ανήκουν στους κοσμικούς νομικούς των Αθηνών, δεν φαίνεται να συμβούλευσαν καλά το αφεντικό της Hard Rock με συνέπεια το όλο εγχείρημα να πάει στα βράχια. Τα fees των δικηγόρων λένε ότι ξεπέρασαν το 1 εκατ. ευρώ. Προμήθειες Νέας Υόρκης δηλαδή.

    Αρκετοί στην αγορά αναρωτιούνται εδώ και καιρό πως είναι δυνατόν μια εταιρεία-κολοσσός όπως η Hard Rock να είχε ελλείψεις ακόμη και στον φάκελο της πρότασης.

    Χαμόγελα στην ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ

    Μολονότι όλοι γνώριζαν ότι η άδεια για το Καζίνο στο Ελληνικό έχει περάσει εδώ και δύο μήνες επί της ουσίας στην πλευρά της κοινοπραξίας Mohegan-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, πάντα οι ενδιαφερόμενοι περιμένουν την τελική απόφαση του Συμβουλίου και μετά πανηγυρίζουν.

    Έτσι, πληροφορούμαι ότι εχθές περίσσευαν τα χαμόγελα στο στρατηγείο της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και ο Γιώργος Περιστέρης δέχθηκε αρκετά συγχαρητήρια τηλεφωνήματα από παράγοντες (επιχειρηματίες κλπ) της αγοράς.

    Το καλό νέο είχε θετικό αντίκτυπο και στην μετοχή της εταιρείας  ΓΕΚΤΕΡΝΑ -0,24% 16,34  ή οποία έκλεισε με άνοδο 7,21%.

    Ανακούφιση και στην Lamda

    Έχοντας ολοκληρώσει την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 650 εκατ ευρώ από τις 16 Δεκεμβρίου και αναμένοντας την απόφαση για το Καζίνο η διοίκηση της Lamda ΛΑΜΔΑ -0,99% 7,01  ανέμενε υπομονετικά τα νέα. Στο μεταξύ προέκυψε και η κρίση του κορονοϊού, το πάγωμα της αγοράς κλπ. Μετά τις εξελίξεις για το Καζίνο η μετοχή της εταιρείας σημείωσε εχθές άνοδο 7,93%.

    Ταμείο 1,5 δις για τον Μυτιληναίο!

    Ιδιαίτερα καλά πήγε το πρώτο 3μηνο του έτους για εταιρεία Mytilineos ΜΥΤΙΛ 1,16% 38,28 , γεγονός που καταδεικνύει ότι ο όμιλος του Ευάγγελου Μυτιληναίου έχει ανθεκτικότητα και μια ισχυρή παρακαταθήκη ρευστότητας ύψους 1,5 δις ευρώ, εκ των οποίων τα 700 εκατ ευρώ είναι μετρητά και τα υπόλοιπα 800 εκατ. γραμμές χρηματοδότησης!.

    No bad, στην εποχή του covid-19 και στην υφεσιακή Ελλάδα του 2020. Όσο για τις εργασίες του ομίλου από την μεταλλουργία μέχρι τον ηλεκτρικό συνεχίζουν να λειτουργούν στο φουλ μολονότι το 90% των εργαζομένων παραμένει σε καθεστώς remote!

    Κοφτός και αιχμηρός ο CEO της ΑΚΤΩΡ

    Εξηγήσεις, επεξηγήσεις αλλά και σχόλια βασισμένα σε μια τεχνοκρατική λογική έδωσε με δηλώσεις του σχετικά με το πολύπαθο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ ΕΛΛΑΚΤΩΡ -1,15% 2,58 Αλέξανδρος Εξάρχου.

    Μίλησε για όλα, για την αδυναμία της Αττικό Μετρό να δώσει κατευθύνσεις, να πάρει αποφάσεις και να τρέξει τις 260 και πλέον αδειοδοτήσεις γεγονός που επιχειρηματικά προκαλεί αρνητική συνέπεια σε μια εταιρεία και έτσι εγείρονται και οι απαιτήσεις για αποζημίωση.

    «Σε ένα έργο, οφείλεις να ενημερώνεις τον πελάτη για όλα τα θέματα που ανακύπτουν, να του καταθέτεις προτάσεις επίλυσης και να περιμένεις τις οδηγίες του ή την έγκρισή του ή τις ενέργειες που απαιτούνται εκ μέρους του πριν προχωρήσεις.

    Καμία τεχνική εταιρεία στον κόσμο δεν μπορεί να προχωρά χωρίς εγκεκριμένες μελέτες.

    Το έργο λοιπόν δεν προχωρούσε μεν, τα έξοδα όμως σε μεγάλο βαθμό έτρεχαν και άρα αφού η καθυστέρηση δεν οφείλεται στην κοινοπραξία, ήταν αναμενόμενο να εγερθεί σε συνέχεια όλων αυτών των επιστολών που εστάλησαν τα τελευταία δύο χρόνια και θέμα αποζημιώσεων», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Εξάρχου και υπογράμμισε ότι «η κριτική που δέχεται η ΑΚΤΩΡ είναι δυσανάλογη της προσφοράς της εταιρείας».

    Πόσω μάλλον όταν η εταιρεία κλήθηκε να αναλάβει το έργο όταν η ΑΕΓΕΚ κόντεψε να τινάξει το έργο στον αέρα, κρατώντας τα εργοτάξια κλειστά για χρόνια. «Θέλω επίσης να θυμίσω ότι στο Μετρό της Θεσσαλονίκης η ΑΚΤΩΡ ενεπλάκη, το 2017 που ουσιαστικά υποκατέστησε την ΑΕΓΕΚ ως μέλος της Αναδόχου Κοινοπραξίας.

    Άρα είναι άδικο για την ΑΚΤΩΡ να της πιστώνεται οτιδήποτε θετικό ή να της χρεώνεται οτιδήποτε αρνητικό έχει συμβεί σε αυτό το έργο από τη δεκαετία του 1980 και μέχρι τη στιγμή που εντέλει ενεπλάκη στο έργο ως μέλος της κοινοπραξίας, απλά γιατί είναι βολικό να ερεθίζουμε το δημόσιο αίσθημα με τη δαιμονοποίηση του “εργολάβου”, που όταν είμαστε σε θέση ευθύνης σπεύδουμε να φωτογραφιζόμαστε μαζί του και την επόμενη ημέρα τον αντιμετωπίζουμε ως “μίασμα”», κατέληξε.



    ΣΧΟΛΙΑ