• Μια μεταγραφή με νόημα στο κλάδο των κατασκευών, το Σατομπριάν των 170 ευρώ, ο Κούστας, ο Λιβανός και ο Πίττας, ποιος είναι ο νέος κυρίαρχος των διοδίων και ποιος εφοπλιστής τα έχει πάρει στο κρανίο με γοητευτικό 62αρη

    Εκεί λοιπόν η πηγή μου, αφού δοκίμασε το Σατομπριάν των δυο ατόμων (κόστος 170 ευρώ) του εκλεκτού Restaurant,  έμαθε τρεις ενδιαφέρουσες πληροφορίες.

    The wise man
    image
    The wise man

    Μια μεταγραφή με νόημα

    Μια μεταγραφή με νόημα πραγματοποιήθηκε στα μέσα του καλοκαιριού.

    Λόγω του γεγονότος ότι έκανε πολύ ζέστη, λίγοι το πήραν χαμπάρι.

    Και όμως έχει την σημασία της.  Καθώς αφορά την Ελλάκτωρ και τον ανταγωνισμό.

    Ο Τάσος Αρατίνης λοιπόν αποχώρησε από την ΑΚΤΩΡ και ξεκίνησε να εργάζεται στην Μέτκα,  θυγατρική της Mytilineos.

    Το εντυπωσιακό είναι ότι το συγκεκριμένο στέλεχος είναι σύζυγος της αδελφής του μετόχου (περίπου 0,5% έως 0,7%)  της Ελλάκτωρ, κ. Άγγελου Γιόκαρη.

    Ο κ. Γιόκαρης είναι μέλος του ΔΣ της Άκτωρ Παραχωρήσεις.

    Πάντως στην Mytilineos μαθαίνω ότι είναι πολύ happy με την καινούργια μεταγραφή και θεωρούν ότι έκαναν κίνηση ματ που «έκλεψαν» το εκλεκτό στέλεχος από τον ανταγωνισμό και δη από την ΑΚΤΩΡ.

    Πάντως μου λένε ότι ο έμπειρος κ. Θύμιος Μπουλούτας, επικεφαλής της Ελλάκτωρ, πρέπει να προσπαθήσει να κρατήσει εντός των τειχών, τα στελέχη της ΑΚΤΩΡ και της Ελλάκτωρ καθώς ο ανταγωνισμός καραδοκεί.

    Τώρα, στην Ελλάκτωρ ΕΛΛΑΚΤΩΡ 0,79% 2,54 συνεχίζεται ο χρηματιστηριακός πόλεμος.

    Η μετοχή συνεχίζει την ανοδική της πορεία και η εταιρεία ήδη έχει φτάσει σε κεφαλαιοποίηση τα 550 εκατ. ευρώ.

    Χθες άλλαξαν χέρια 932.000 μετοχές και η μετοχή έκλεισε με κέρδη 7,18% στα 1,58 ευρώ.

    Η αγορά πιθανολογεί ότι οι δυο μονομάχοι δηλαδή η Reggeborgh και οι δυο εφοπλιστές αυξάνουν τα ποσοστά τους.

    Περισσότερο οι Ολλανδοί και λιγότερο οι Μπάκος και Καυμενάκης.

    Βέβαια ράλι έκανε και ο ΑΒΑΞ ΑΒΑΞ 3,60% 1,44 που έκλεισε με κέρδη 4,87% στα  1,25 ευρώ όπως και η ΕΥΔΑΠ ΕΥΔΑΠ 1,97% 5,69 που οι χρηματιστές λένε ότι η μετοχή έχει δυνάμεις για υψηλότερα.

    Μιας και μιλάμε για μετοχές,  οι ειδικοί αναφέρουν ότι η Τέρνα Ενεργειακή ΤΕΝΕΡΓ 0,84% 18,00 , μετά από παρατεταμένη περίοδο ησυχίας εμφανίζεται έτοιμη να κάνει κίνηση.

    Τις τελευταίες ημέρες έχει ανεβάσει όγκους.

    Θύμιος Μπουλούτας, CEO ΕΛΛΑΚΤΩΡ

     

    Ο Γιάννης Κούστας  και το Σατομπριάν των 170 ευρώ

    Εάν δεν το έχετε καταλάβει, οι εφοπλιστές ανάβουν το ένα πούρο μετά το άλλο.

    Καλά βέβαια κάνουν άνθρωποι γιατί επενδύουν πολλά, ρισκάρουν πολλά,  αλλά βγάζουν και πολλά.

    Έτσι είναι οι business και ειδικά οι εφοπλιστικές.

    Χθες λοιπόν το βράδυ πηγή μου, έτρωγε προς τα νότια στο Beef Bar στον Αστέρα Βουλιαγμένης, αγαπημένο στέκι των εφοπλιστών.

    Σημειώστε ότι το κόστος ανά άτομο αγγίζει τα 150 ευρώ.  Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα απλό πιάτο με 3  μικροσκοπικά burgers κοστίζει 33 ευρώ.

    Εκεί λοιπόν η πηγή μου, αφού δοκίμασε το Σατομπριάν των δυο ατόμων (κόστος 170 ευρώ) του εκλεκτού Restaurant,  έμαθε τρεις ενδιαφέρουσες πληροφορίες:

    Στα containerships, ο Γιάννης Κούστας και η Danaos Corporation έκλεισαν ναύλωση τεσσάρων ετών για το “Phoebe”, με ναύλο 55.000 δολάρια την ημέρα.

    Πάνω από 50.000 δολάρια την ημέρα κερδίζει το “Synergy Oakland” της Eurobulk, συμφερόντων Αριστείδη Πίττα. Το πλοίο έχει ναυλωθεί στην κορυφαία εταιρεία Maersk για τρία χρόνια, έναντι 51.000 δολαρίων την ημέρα.

    Επιπρόσθετα στο ξηρό φορτίο η Livanos Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Λιβανού, ναύλωσε το supramax “Ariadne” για έξι μήνες, με ημερήσια ναύλα 41.000 δολάρια την ημέρα.

    Τα ποσά που διαβάσατε αφορούν τους ημερήσιους ναύλους.

    Το κόστος των συγκεκριμένων πλοίων (καύσιμα, προσωπικό, δάνεια κλπ.) δεν ξεπερνά τα 10 ως 15.000 δολάρια/ημέρα.

    Απλά, τώρα κάντε τους υπολογισμούς σας.

     

    Ο κυρίαρχος των διοδίων

    Την Είδηση την ξέρετε.

    H ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. ανακοίνωσε  ότι το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ανακήρυξε την ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (75%) – EGIS PROJECTS S.A. (25%), ως Προτιμητέο Επενδυτή για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, για χρονική περίοδο 35 ετών.

    Η ανάλυση της είδησης είναι ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γιώργος Περιστέρης είναι οι απόλυτοι κυρίαρχοι των διοδίων σε όλη την Ελλάδα.

    Δηλαδή ελέγχουν όλες τις πύλες εισόδου και εξόδου από την Ελλάδα.

    Εάν μάλιστα κατέβει και στον διαγωνισμό της Αττικής Οδού το 2022 και τον κερδίσει τότε θα μιλάμε για άλλα μεγέθη.

    Not bad για τον ισχυρό επιχειρηματία.

     

    Ελλάδα η χώρα του παράλογου θυμού

    Δεν θέλω να ασχοληθώ εγώ ο …άγιος άνθρωπος …με τους τάχα “θρησκευόμενους” κρυφοφασίστες, που μαζεύτηκαν την Κυριακή στο Σύνταγμα.

    Όλοι όσοι διάβασαν τα πανό και τα βιβλία που κράδαιναν, πήραν τις απαραίτητες. Αντιθέτως είμαι σοκαρισμένος από την παρουσία υγειονομικών σ’ αυτό το συνονθύλευμα…

    Αλλά, σε κάθε κοινωνία, και όχι μόνο στην Ελλάδα, υπάρχει ένα κομμάτι του κόσμου που ετεροκαθορίζεται από την αντίδραση εξαιτίας θυμού και άγνοιας.

     

    Η παρέα των Κυκλάδων

    Μαθαίνω ότι κάποιοι γνωστοί και μη εξαιρετέοι Υπουργοί, προ ανασχηματισμού είχαν δημιουργήσει την παρέα των Κυκλάδων. Αντάλλαζαν απόψεις με το μαγιό, ιδέες μετα ουζάκι και θαλασσινά, οράματα με σαμπάνια και σοκολατάκια.

    Ένας από τους Sous chef μου εκμυστηρεύτηκε ότι κάποιοι από αυτούς τους υπουργούς, εκτός από τα κότερα έδιναν μεγάλη προσοχή στην αποφυγή φωτογραφήσεων και των “φουσκωμένων” λογαριασμούς.

    Τώρα όμως που έρχεται ο ανασχηματισμός, οι παρέες έχουν αραιώσει, τα συμφέροντα αποκλίνουν πλέον γιατί τα υπουργεία δεν είναι ανεξάντλητα…

     

    Διαλειμματική νηστεία

    Φίλη ταλαντούχα μετακινήθηκε μετά από πολλά χρόνια.

    Από διαφημιστική μεταπήδησε σε μεγάλη εταιρεία μακρο-ενοικίασης αυτοκινήτων.

    Εκεί μου περιέγραφε ότι δεν επιτρέπεται να πας για τσιγάρο – αντικαπνιστική καμπάνια σκέφτηκα- αλλά σχεδόν ούτε για lunch break.

    Τρως εκεί στην θέση της γαλέρας σου, με τον υπολογιστή αγκαλιά.

    Μάλιστα αυτή η εταιρεία μπορεί κάλλιστα να υποστηρίξει ότι το να εργάζεσαι εκεί μοιάζει με διαλειμματική νηστεία.

    Και εις ανώτερα.

     

    Η νέα Τράπεζα Αττικής

    Η εκστρατεία αναζήτησης ξένων επενδυτών πρόθυμων να βάλουν χρήματα για την Τράπεζα Αττικής ούτε εύκολη είναι ούτε απλή.

    Αντιθέτως κρύβει πολλές παγίδες.

    Θα πρέπει πρώτα να βγουν τα warrants του Ελληνικού Δημοσίου, κατόπιν να γίνει μια «μικρή αύξηση κεφαλαίου» και κατόπιν να αναζητηθεί με τη διαδικασία του book building οι επενδυτές που θα αποκτήσουν μια «φρέσκια», «καθαρή» τράπεζα, χωρίς βαρίδια, με 3 δις € καταθέσεις και 1 δις € δανείων και μέγεθος δικτύου ούτε μεγάλο ούτε μικρό.

    Μια τράπεζα με ένα ιστορικό αξιοποιήσιμο όνομα και πελατεία.

    Όλα αυτά πρέπει να γίνουν με σοβαρότητα, ψυχραιμία και -κυρίως- απόλυτο επαγγελματισμό.

    Το στοίχημα είναι αμφίρροπο, οι κερδισμένοι ωστόσο θα αποκομίσουν πολλά…

     

    Οι δύσκολες μέρες των διυλιστηρίων…

    Ο Όμιλος της Motor Oil ΜΟΗ -1,23% 25,80 έχει μέχρι σήμερα δώσει σαφή δείγματα γραφής στην ευελιξία, την προσαρμοστικότητα και τη διαρκή καινοτομία.

    Σήμερα ανακοινώνει αποτελέσματα 6μήνου τα οποία νομοτελειακά θα ακολουθήσουν την μίζερη πορεία της αγοράς διυλιστηρίων.

    Το μεγάλο μυστικό της Motor Oil είναι ότι εξάγει το 82% των προϊόντων που παράγουν τα διυλιστήρια και γι’ αυτό επωφελείται αμέσως από τις διεθνείς τάσεις στις αγορές.

    Τα περιθώρια κέρδους στην βενζίνη ανέκαμψαν όπως και οι πωλήσεις καυσίμων για αεροσκάφη.

    Η μεγάλη αλλαγή ωστόσο θα έρθει από το περιβόητο “Energy Transition” την μεταφορά δηλαδή σε πιο «πράσινες» και «βιώσιμες» μεθόδους παραγωγής…

     

    Κουΐζ 1:

    Ποιος εφοπλιστής τα έχει πάρει στο κρανίο, καθώς η κόρη του έχει σχέση με 62αρη γοητευτικό (και χωρισμένο) επιχειρηματία των αλεύρων;

    Η εταιρεία του επιχειρηματία , ο οποίος είναι fit και καλογυμνασμένος, είναι εισηγμένη χωρίς βέβαια να παρουσιάζει κάτι το ιδιαίτερο τα τελευταία χρόνια.

    Βέβαια το 1999 ο επιχειρηματίας αυτός λόγω της συγγένειας του με τον «Θωμά των αγορών» είχε κάνει την μετοχή του “αεροπλάνο”.

    Αλλά για να επανέλθουμε, χωρισμένος δεν είναι μόνο ο επιχειρηματίας αλλά και η κόρη του εφοπλιστή.

    Απλά η ηλικιακή διαφορά είναι πέριξ των 25-30 ετών.

    Οπότε ο εφοπλιστής πιστεύει ότι υπάρχει χάσμα μεταξύ τους.

    Και όπου βρεθεί και όπου σταθεί, τα “χώνει” στην “μουχρίτσα”, όπως ονομάζει τον επιχειρηματία.

    Αλλά και η κόρη, δεν φαίνεται να υπολογίζει και τόσο τι λέει ο μπαμπάς της.

    Και αυτό φάνηκε καθώς πέρασαν ωραία σε πάρτι 50ΆΡΗ εφοπλιστή που έγινε προ 2-3 εβδομάδων στο διάσημο νησί της Σχοινούσας…

    Αμαρτίες τέκνων….

     

    Κουΐζ  2

    Υπάρχει έντονη φημολογία ότι ο Φουρλής ΦΡΛΚ 2,26% 4,08  από ζημιές,  θα “γυρίσει” σε σημαντική κερδοφορία, στο α΄ εξάμηνο του 2021.

    Σήμερα η εταιρεία ανακοινώνει αποτελέσματα και οι ειδικοί μου λένε ότι η μετοχή έχει μείνει πίσω.

    Προφανώς είναι ένα μεγάλο στοίχημα.

    Πάντως χθες η μετοχή έδειξε ότι κάτι συμβαίνει καθώς σημείωσε άνοδο 7% και έκλεισε στα 4,525 ευρώ.

    Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.