• Οικονομία

    «Παζάρι» για το ελληνικό χρέος: Στα 80 δις η διαφορά

    • NewsRoom


    Το ελληνικό χρέος έχει τεθεί στο τραπέζι των διαβουλεύσεων μεταξύ ΔΝΤ και Eurogroup, με τα τεχνικά κλιμάκια να έχουν αναλάβει τον ρόλο της οριοθέτησης των «κόκκινων γραμμών» των δύο πλευρών, ενώ η ελληνική κυβέρνηση διαδραματίζει ρόλο… θεατή.

    Κατά πληροφορίες το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο επιθυμεί να συμμετάσχει ενεργά στο ελληνικό πρόγραμμα με ενίσχυση ύψους περίπου 1,5 δις υπό προϋποθέσεις.

    Το Ταμείο τείνει να συγκλίνει προς την άποψη του Eurogroup περί βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους, ζητώντας πάντως να υπάρξει μια μακροπρόθεσμη διευθέτηση χρέους που αγγίζει τα 80 δισ. ευρώ.

    Επιπλέον ο παγκόσμιος οργανισμός ελαχιστοποίησε το διάστημα εντός του οποίου απαιτείται η διασφάλιση της βιωσιμότητας μέχρι το 2040.

    Στο διάστημα αυτό η βιωσιμότητα θα ληφθούν μέτρα μεσοπρόθεσμης παρέμβασης από την Ευρωζώνη. Βάσει χρονοδιαγράμματος.

    Την περίοδο αυτή, έχει προγραμματιστεί η διευθέτηση του μεγαλύτερου μέρους του διακρατικού δανείου (GLF) από το πρώτο πρόγραμμα στήριξης ύψους 52 δισ. ευρώ. Επιπλέον είναι προγραμματισμένη η αποπληρωμή του μεγαλύτερου μέρους του δεύτερου δανείου από τον EFSF περί τα 20-22 δισ. ευρώ και ένα κομμάτι περί τα 5 δισ. ευρώ από το τρίτο δάνειο, του ESM.

    Ο εν λόγω προγραμματισμός βρίσκει κωλύματα κυρίως πολιτικά καθώς κράτη-μέλη της ευρωζώνης, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας εμφανίζονται απρόθυμα να συναινέσουν, εάν δεν υπάρξουν εχέγγυα και ισχυρή δέσμευση από την Ελλάδα για την υλοποίηση των μεταρρυθμιστικών προγραμμάτων.

    Αυτό που προβληματίζει τους Ευρωπαίους είναι ότι η χώρα μας προσεχώς εισέρχεται σε μια μακρά εκλογική περίοδο η οποία μπορεί να εκτροχιάσει τους στόχους και το χρονοδιάγραμμα των προγραμμάτων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Στην τελική ευθεία ο νέος γύρος για την πώληση της Εθνικής Ασφαλιστικής

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Κραχ» στο ρωσικό χρηματιστήριο «βλέπει» ο αναλυτής που είχε προβλέψει τη χρεοκοπία του ’98

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πετρέλαιο: Ετοιμαστείτε για «πτήση» ακόμη και στα 80 δολάρια/βαρέλι, προειδοποιεί η JPMorgan



    ΣΧΟΛΙΑ