ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Επενδύσεις άνω του 1 εκατομμυρίου ευρώ θα διατεθούν από την ελληνική κυβέρνηση, μέσω των νέων τριών ευρωπαϊκών ταμείων με κονδύλια πάνω από 8 δισ. ευρώ. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα στο υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης ανακοίνωσε την πρόταση μίας σειράς μέτρων, με στόχο τη βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου και συνεπώς της επιβατικής εμπειρίας, μία επένδυση που θα ξεπεράσει το 1 δισ.μ καταλαμβάνοντας με αυτόν τον τρόπο το μεγαλύτερο μέρος των ευρωπαϊκών πόρων.
Να σημειωθεί ότι τα τρία νέα ταμεία είναι το Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο, με κονδύλια 4,7 δισ. ευρώ, το Ταμείο Εκσυγχρονισμού των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, με κονδύλια 1,6 δισ. ευρώ και το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νήσων, με κονδύλια 1,7 δισ. ευρώ.
Η πρόταση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Οι 6 από τις 8 επενδύσεις που ανακοίνωσε ο κ. Κυρανάκης αναμένεται να χρηματοδοτηθούν από το Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο και οι υπόλοιπες 2 από το Ταμείο Απανθρακοποίησης Νήσων.
Στην πρόταση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών συμπεριλαμβάνονται:
- Νέοι συρμοί μετρό στις Γραμμές 2 και 3, και ανάταξη συρμών Γραμμής 1: Εκτός από τους νέους συρμούς στις γραμμές 2 και 3, αλλά και την ανάταξη των 14 συρμών στη Γραμμή 1 που πραγματοποιείται αυτή τη στιγμή στο εργοστάσιο της NK Trailers στον Βόλο, θα ανακαινιστούν συμπληρωματικά ακόμα 10 συρμοί της γραμμής 1. Οι νέοι συρμοί θα έχουν πλήρη ανακαίνιση των συστημάτων ασφαλείας και του μηχανολογικού εξοπλισμού. Για την καμπάνια αυτή η συνεισφορά του ευρωπαϊκού ταμείου θα φτάσει τα 200 εκατομμύρια ευρώ.
- 210 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αττική και Θεσσαλονίκη, προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρία και υπηρεσία on demand μεταφοράς ευάλωτων: Η επένδυση αυτή λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο της πλήρης ανανέωσης του στόλου της ΟΣΥ και του ΟΑΣΘ μέχρι το 2027. Όπως σημείωσε ο κ. Κυρανάκης η ανανέωση του στόλου αγγίζει το 1/3, ενώ μέχρι τέλη του 2025, στον στόλο της Αττικής θα έχουν προστεθεί 1000 νέα λεωφορεία.Η υπηρεσία on demand μεταφοράς ευάλωτων είναι μία νέα υπηρεσία που θα τεθεί σε λειτουργία σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Συμπληρωματικά, ο κ. Κυρανάκης εξήγησε ότι θα ανακοινωθούν και νέες προσλήψεις οδηγών. «Στόχος μας να δώσουμε μία καλύτερη και πιο συχνή υπηρεσία στους ανθρώπους που περιμένουν υπομονετικά στη στάση των λεωφορείων», υπογράμμισε ο κ. Κυρανάκης. Αυτή η δαπάνη θα αγγίξει τα 117 εκατομμύρια ευρώ και αποτελεί συνεισφορά του ευρωπαϊκού ταμείου.
- Ανανέωση στόλου φορτηγών, city logistics και υποδομές φόρτισης, ηλεκτρικά προσβάσιμα ταξί. Ο κ. Κυρανάκης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η Ελλάδα έχει τον πιο γερασμένο στόλο φορτηγών στην Ευρώπη, οπότε με αυτό το νέο μέτρο θα έρθει ο εκσυγχρονισμό. Την ίδια ώρα, ανέφερε ότι οι υποδομές φόρτισης θα πρέπει να επεκταθούν, ώστε να αντιστοιχίζονται στην ηλεκτροκίνηση, «η οποία είναι σε άνοδο».Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα ειδικού τύπου ηλεκτρικά ταξί για άτομα με κινητικές αναπηρίες, δηλαδή σε οχήματα με πτυσσόμενη ράμπα, στα οποία μέσω του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα δίνεται προτεραιότητα σε σημεία της πόλης και στις λεωφορειολωρίδες. Σύμφωνα με τον κύριο Κυρανάκη, δίνεται ένα ακόμα οικονομικό κίνητρο για την ηλεκτροκίνηση, ώστε «να κυκλοφορούμε σε πόλεις που αναπνέουμε λιγότερο καυσαέριο και περισσότερο καθαρό αέρα».
- Ποδηλατόδρομοι, πεζοδρόμια, υποδομές μικροκινητικότητας και ηλεκτρονικό σύστημα χαρτογράφησης σε σταθμούς ΜΜΜ. Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών εξήγησε ότι άνω των 15% των πολιτών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη πηγαίνουν με τα πόδια στον προορισμό τους, κρίνοντας εξίσου σημαντικές τις προαναφερθείσες υποδομές. Η εν λόγω δαπάνη αγγίζει τα 108 εκατομμύρια ευρώ. Το ηλεκτρονικό σύστημα χαρτογράφησης-καθοδήγησης σε σταθμούς ΜΜΜ αφορά κυρίως τους πολίτες με αναπηρία και ειδικά όσους έχουν οπτικές αναπηρίες, και την ενίσχυση της πληροφόρησης στους σταθμούς. Η δαπάνη θα φτάσει τα 12,35 εκατομμύρια ευρώ.
- Αναβάθμιση και βελτίωση προσβασιμότητας σιδηροδρομικών σταθμών. Το εν λόγω μέτρο αφορά στην αναβάθμιση του προαστιακού και των σιδηροδρομικών σταθμών. Η πρόταση αυτή αντιστοιχεί σε πόρους 150 εκατομμυρίων ευρώ, στοχεύοντας οι σταθμοί να γίνουν προσβάσιμοι και από τα άτομα με αναπηρία. Έμφαση όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, θα δοθεί στους σταθμούς του προαστιακού, που βρίσκονται σε κακή κατάσταση.
- Χρηματοδότηση μίσθωση (social leasing) ηλεκτρικών οχημάτων για μεταφορικά ευάλωτα νοικοκυριά και υποδομές φόρτισης. Πρόκειται για ένα νέο μέτρο, ιδιαίτερα διαδεδομένο στην Ευρώπη, με συνολική συνεισφορά ταμείου 153 εκατ. ευρώ.
- Δημιουργία φραγμάτων πολλαπλού σκοπού στα νησιά. Από το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νήσων, θα αντληθούν πόροι 100 εκατομμυρίων ευρώ για τη δημιουργία φραγμάτων πολλαπλού σκοπού στα νησιά, κυρίως για ύδρευση και άρδευση.
- Υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε νησιά. Αυτό το μέτρο προβλέπει τη δημιουργία υποδομών για περίπου 3.800 φορτιστές χαμηλής και υψηλής ισχύος για ιδιωτική και δημόσια χρήση, με στόχο τα car rentals. Η δαπάνη αυτή θα αντληθεί από το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νήσων και αντιστοιχεί σε 28 εκατομμύρια ευρώ.
Διαβάστε επίσης:
Σχέδιο Νόμου για την Αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και Μετατροπή της σε Ν.Π.Δ.Δ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- NASCAR Euro Series: Στον τελικό ο Θωμάς Κρασώνης!
- Ανδρέας Ταπραντζής: Ο manager με τη στρατηγική αντίληψη, o ηγετικός ρόλος της Avis Hellas, leasing σε 5 λεπτά και η λύση του car sharing, τα αυτοοδηγούμενα ΙΧ, η θητεία στο ΤΑΙΠΕΔ υπό την πίεση της Τρόικας, τα τρία παιδιά και ο παράγοντας τύχη
- Κερδίζουν φορτία, τα λιμάνια Γκντανσκ, Αμβούργο, Πειραιά το πρώτο εξάμηνο
- Ημέρες ’96 στη Wall Street; Αγοράστε τεχνολογικές μετοχές παρά τη βουτιά λέει κορυφαίος αναλυτής
