• Οικονομία

    Φέτα: Το παράθυρο ευκαιρίας στην Κίνα και ο αθέμιτος ανταγωνισμός από προϊόντα – μαϊμού

    Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων (ΣΕΒΓΑΠ), Χρήστος Αποστολόπουλος


    Αποφασισμένοι να κινηθούν ταχύτατα, προκειμένου να αξιοποιήσουν το παράθυρο ευκαιρίας που ανοίγεται στην κινέζικη αγορά δηλώνουν οι Έλληνες παραγωγοί φέτας, μετά την πρόσφατη συμφωνία της ΕΕ με την Κίνα για την προστασία 100 εμβληματικών ευρωπαϊκών προϊόντων στην χώρα του Δράκου.

    Όπως λέει στο mononews.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων, Χρήστος Αποστολόπουλος πως ήδη εξετάζεται η ανάληψη μιας σειράς από πρωτοβουλίες, οι οποίες θα στοχεύουν στην ενίσχυσης της παρουσίας των ελληνικών εταιρειών που παράγουν φέτα στην κινέζικη αγορά, σημειώνοντας πως η συγκυρία είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή για την προώθηση του εμβληματικού ελληνικού τυριού στη συγκεκριμένη αγορά.

    «Η συμφωνία κατοχυρώνει πλήρως την προστασία της φέτας και είναι ένα πολύ καλό βήμα για την επέκταση των εξαγωγών μας», αναφέρει χαρακτηριστικά και προσθέτει πως ήδη εξετάζεται η υλοποίηση προγράμματος προώθησης με ευρωπαϊκούς πόρους, αντίστοιχου προϋπολογισμού με αυτό που υλοποιήθηκε πρόσφατα στις ΗΠΑ και στον Καναδά (ήταν ύψους περίπου 4 εκατ. ευρώ, αν και μετά την επιβολή δασμών από την κυβέρνηση Τραμπ αποδείχθηκε άσκοπο).

    Η σχετική προεργασία ξεκίνησε και υπολογίζεται πως η υποβολή του φακέλου στις αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΕ θα γίνει τον προσεχή Απρίλιο.

    Τα περιθώρια ανάπτυξης για τις ελληνικές εξαγωγές φέτας μετά και την συμφωνία είναι τεράστια στην αχανή Κίνα των 1,4 δισ. κατοίκων. Στην αναγνωρισιμότητα του προϊόντος συμβάλλει και η συνεχής αύξηση των Κινέζων τουριστών στην χώρα μας, οι οποίοι μαθαίνουν από πρώτο χέρι για την γευστική ανωτερότητα και ποιότητα των ελληνικών τυριών. Πέρυσι, τις ελληνικές ομορφιές είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν περίπου 125.000 Κινέζοι ενώ σύμφωνα με παράγοντες του χώρου, στόχος είναι μέσα στα επόμενα χρόνια ο αριθμός να τετραπλασιασθεί και να προσεγγίσει τις 500.000.

    Σήμερα, το διάσημο ελληνικό τυρί, με δεδομένο τον αθέμιτο ανταγωνισμό που υφίσταται από προϊόντα μαϊμού σε χώρες εκτός ΕΕ, οι εξαγωγές στην κινέζικη αγορά είναι ελάχιστες. Συγκεκριμένα, πέρυσι μετά βίας ξεπέρασαν τις 250 χιλ. ευρώ , καταλαμβάνοντας μόλις την 63 η θέση στη λίστα των ελληνικών προϊόντων που κατευθύνονται στην Κίνα. Την ίδια στιγμή, οι συνολικές εξαγωγές φέτας στο εξωτερικό ξεπερνάνε τα 400 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

    Υπενθυμίζεται πως την προηγούμενη εβδομάδα ανακοινώθηκε η υπογραφή συμφωνίας ανάμεσα στην ΕΕ και την Κίνα, για την προστασία 100 εμβληματικών ευρωπαϊκών προϊόντων στην κινέζικη αγορά, μεταξύ των οποίων και η φέτα.

    Συγκεκριμένα για την φέτα η συμφωνία προβλέπει τα εξής:

    1. Μέσα σε οκτώ χρόνια θα αποσυρθούν σταδιακά όλα τα προϊόντα που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά της αχανούς χώρας και χρησιμοποιούν το όνομα «Φέτα» και τα οποία είχαν τεθεί σε εμπορία στην Κίνα πριν από τον Ιούνιο του 2017 οπότε και δημοσιοποιήθηκε ο κατάλογος των ονομασιών στο πλαίσιο της συμφωνίας.

    2. Τα προϊόντα τα οποία ενδεχομένως παραμείνουν στην αγορά της Κίνας δεν θα επιτρέπεται να κάνουν χρήση συμβόλων, εικόνων, γραφικών και ονομασιών που να παραπέμπουν στην Ελλάδα ως χώρα προέλευσης.



    ΣΧΟΛΙΑ