• Οικονομία

    Επιχειρηματική αποστολή ελληνικών εταιρειών σε ΗΠΑ και Καναδά


    Με τρεις επιχειρηματικές αποστολές, που διοργάνωσε το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο σε μεγαλουπόλεις των ΗΠΑ και του Καναδά, δρομολόγησε νέες επαφές, με στόχο να διακρίνει τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που υπάρχουν σε ανεπτυγμένες χώρες.

    Με ορίζοντα τη δυνατότητα εισόδου ή και ενίσχυσης της παρουσίας ελληνικών προϊόντων σε δυναμικές αγορές του εξωτερικού, οργανώθηκε η επιχειρηματική αποστολή του Επιμελητηρίου. Στην αποστολή, που κινήθηκε διαδοχικά σε Νέα Υόρκη, Τορόντο και Μόντρεαλ, εκπροσωπήθηκαν σημαντικές εταιρείες από το κλάδο τροφίμων, όπως οι Pelopos Nissos – Spartan Treasure, Evripidis, Mπρακόπουλος, και Olympian Green, καθώς και η ΑΝΘΗΡ στα βιολογικά προϊόντα, η NitroFarm στα γεωργικά φάρμακα και, τέλος,  η VELER στον κλάδο των προϊόντων συσκευασίας αλουμινόχαρτου.

    Κυρίαρχο ρόλο στη διάρκεια των επισκέψεων διαδραμάτισαν οι επαφές των εκπροσωπούμενων με ελληνοαμερικάνικες και ελληνοκαναδικές επιχειρήσεις, παρά το γεγονός ότι οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν συναντήσεις με ξένους συνεργάτες, ενισχύοντας την εξωστρέφεια των επιχειρήσεών τους. Οι εταιρείες με τις οποίες έγιναν τελικά επαφές δραστηριοποιούνται κυρίως στον κλάδο της εισαγωγής και διανομής προϊόντων στις δύο αυτές μεγάλες εθνικές αγορές, ενώ χαρακτηρίζονται από έντονο ανταγωνισμό και σαφή προτίμηση της πλειονότητας των καταναλωτών σε ποιοτικά προϊόντα.

    Το στοιχείο που προέκυψε από τις επαφές που έγιναν είναι ότι η είσοδος και διεκδίκηση μεριδίου αγοράς από ελληνικές επιχειρήσεις απαιτεί συστηματική προσπάθεια, στρατηγική και κατάλληλο marketing, για να αναδειχθούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα των ελληνικών προϊόντων, σε συνδυασμό με υψηλή ποιότητα και τις προσιτές τιμές τους. Οι επαφές που έγιναν με εταιρίες που διακινούν ελληνικά προϊόντα έδειξαν ότι υπάρχουν περιθώρια ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς, ενώ ήδη μία από τις εταιρίες βρίσκεται σε στάδιο ουσιαστικών συζητήσεων με πολύ μεγάλη αλυσίδα καταστημάτων του Καναδά και διαφαίνεται προοπτική επίτευξης σημαντικής συμφωνίας στο προσεχές διάστημα.

    Σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι η εφαρμογή της Εμπορικής Συμφωνίας Ευρωπαϊκής Ένωσης-Καναδά CETA κατά το πρώτο έτος απέφερε διπλασιασμό των εξαγωγών της Ε.Ε. προς τον Καναδά, σε σχέση με τις εισαγωγές από αυτόν, παρόλο που η αγορά του Καναδά χαρακτηρίζεται ως ιδιαιτέρως απαιτητική.

    Συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν και με τα διμερή Γερμανικά Επιμελητήρια (AHK’s) στη Νέα Υόρκη και στο Τορόντο, τα οποία μπορούν να στηρίξουν αποτελεσματικά ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις να δικτυωθούν στις τοπικές κοινότητες και να εντοπίσουν κατάλληλους δυνητικούς εταίρους και συνεργάτες.



    ΣΧΟΛΙΑ