• Οικονομία

    Εμπορικός Σύλλογος: Πτώση τζίρου στις εκπτώσεις- Ο κυρίαρχος παράγοντας των αποτελεσμάτων

    • NewsRoom
    Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος του ΕΣΑ

    Σταύρος Καφούνης, πρόεδρος του ΕΣΑ


    Πτώση είδαν να σημειώνει ο τζίρος τους οι έμποροι, κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής εκπτωτικής περιόδου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της εξαμηνιαίας έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών. 

    Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας, συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία που συνυπολογίστηκαν, σχετίζονται με πτώση τζίρου, χαμηλή συμμετοχή των πωλήσεων σε τουρίστες και έλλειψη διαθέσιμου εισοδήματος. Ωστόσο, το πρόβλημα που αναδείχθηκε ως κυρίαρχο, σύμφωνα πάντα με την ίδια έρευνα, είναι το ζήτημα της ασφάλειας της πρωτεύουσας.

    Αναφορικά με τα αποτελέσματα που προέκυψαν σχετικά με το τζίρο τον οποίο έκαναν τα καταστήματα κατά τη διάρκεια της θερινής εκπτωτικής περιόδου, μεγάλο μέρος των καταστηματαρχών και συγκεκριμένα το 57,9% δήλωσε πως ο τζίρος που σημειώθηκε ήταν χειρότερος από τον αντίστοιχο του 2018.

    Αντίθετα, 1 στις 4 επιχειρήσεις δήλωσε ότι έκανε καλύτερο τζίρο την φετινή περίοδο των θερινών εκπτώσεων, ενώ παράλληλα το 16,7% δήλωσε ότι τα επίπεδα εμπορικής κίνησης παρέμειναν τα ίδια φέτος σε σχέση με πέρυσι.

    Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, μετά τη δημοσιοποίηση της έρευνας, απαιτείται ακόμη να γίνουν πολλά, έως ότου να μπορούμε να μιλάμε με ασφάλεια για ανάκαμψη του εμπορικού κλάδου. Παρ’ όλα αυτά, υπογραμμίζεται ότι η σύγκριση με τους αντίστοιχους δείκτες της έρευνας του ΕΣΑ για τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο του 2019 δείχνουν μικρή βελτίωση και μάλιστα κυρίως στο ποσοστό των επιχειρηματιών, που δήλωσαν καλύτερο τζίρο.

    Πιο αναλυτικά, τα στοιχεία που παρατίθενται στην έρευνα αποκαλύπτουν τα εξής:

    Αποτελέσματα Χειμερινών Εκπτώσεων 2019: καλύτερο τζίρο δήλωσε το 11,0%, ίδιο τζίρο δήλωσε το 24,1%, χειρότερο τζίρο δήλωσε το 63,5% δεν ξέρω-δεν απαντώ το 1,4%

    Αποτελέσματα Θερινών Εκπτώσεων 2019: καλύτερο τζίρο δήλωσε το 24,9%, ίδιο τζίρο δήλωσε το 16,7%, χειρότερο τζίρο δήλωσε το 57,9% δεν ξέρω-δεν απαντώ το 0,5%.

    Λειτουργία καταστημάτων την Κυριακή

    Περίπου 1 στα 5 καταστήματα (18,1%) δεν άνοιξαν την Κυριακή, 14 Ιουλίου και το φαινόμενο δείχνει να είναι εντονότερο στις μικρές περιφερειακές αγορές. Καλύτερο τζίρο, σε σύγκριση με την αντίστοιχη Κυριακή του 2018, δήλωσε το 10,8%, ίδιο τζίρο το 22,1% και περίπου 1 στα 2 καταστήματα (47%) κατέγραψαν χειρότερο τζίρο.

    Σύμφωνα με την έρευνα, ο επιχειρηματικός κόσμος θεωρεί πως το διαθέσιμο εισόδημα του Έλληνα καταναλωτή είναι υπεύθυνο για το χαμηλό επίπεδο τζίρου των τελευταίων ετών και πως ελάχιστα καταστήματα εκτός τουριστικής περιοχής επωφελούνται από τον τουρισμό.

    Εμπόριο και τουρισμός

    -Το 2,4% των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται εκτός της τουριστικής περιοχής της Αθήνας, δήλωσαν ότι το ποσοστό του τζίρου τους που οφείλεται στον τουρισμό, είναι από 21% και άνω.

    – Το 5,4% των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται εκτός της Τουριστικής περιοχής της Αθήνας, δήλωσαν ότι το ποσοστό του τζίρου τους που οφείλεται στον τουρισμό, είναι από 11% έως 20%.

    – Το 25% των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται εκτός της τουριστικής περιοχής της Αθήνας, δήλωσαν ότι το ποσοστό του τζίρου τους που οφείλεται στον τουρισμό, είναι έως 10%.

    – Το 67,2% των καταστημάτων που δραστηριοποιούνται εκτός της τουριστικής περιοχής της Αθήνας, δήλωσαν ότι δεν επηρεάζει καθόλου τον τζίρο τους ο τουρισμός.

    Ασφάλεια

    Στην σχετική ανακοίνωση του συλλόγου σημειώνονται τα εξής: «Είναι αναγκαίος ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης πολιτικής για το «Shopping» στην Αθήνα και χρειάζονται συντονισμένες ενέργειες της τοπικής αυτοδιοίκησης και του Ε.Σ.Α για τη δημιουργία ταυτότητας της αγοράς (Market Branding), με σκοπό την αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης των επισκεπτών της χώρας μας, που σήμερα βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

    Για μία ακόμα φορά είναι ολοφάνερο πως η ασφάλεια και η αντιμετώπιση της παραβατικότητας, παραμένουν σταθερά οι πρώτοι παράγοντες που χρειάζονται σημαντική βελτίωση για την αναβάθμιση της λειτουργίας της αγοράς και κατ’ επέκταση της πρωτεύουσας.

    Σε περιοχές που τα θέματα της ασφάλειας είναι περιορισμένα, όπως στο Κολωνάκι και στις περιφερειακές αγορές, το πρόβλημα εστιάζεται στη διαχείριση του δημόσιου χώρου».

    Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της έρευνας, αναδεικνύεται η ασφάλεια και η παραβατικότητα ως το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι έμποροι. Αυτή την απάντηση έδωσε το 52,9% των ερωτηθέντων, ενώ για το 21,6% το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η διαχείριση του δημόσιου χώρου (π.χ. καθαριότητα) και για το 21,1% η προσβασιμότητα (ΜΜΜ, θέσεις πάρκινγκ).

    Αναφορικά με τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας, ο πρόεδρος του ΕΣΑ, Σταύρος Καφούνης σχολίασε:

    «Οι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες πληροφορίες που μας έδωσε η σχετική έρευνα πρέπει να κινητοποιήσουν όλους μας άμεσα γιατί τα προβλήματα που κατεγράφησαν είναι και οι μεγάλες ευκαιρίες που έχουμε μπροστά μας. Ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης πολιτικής για το «Shopping» στην Αθήνα που θα διπλασιάσει το ποσό που οι τουρίστες δαπανούν για αγορές από τα καταστήματα, σε συνδυασμό με τη σταδιακή ελάφρυνση των φορολογικών υποχρεώσεων των Ελλήνων πολιτών, μπορούν σε σύντομη περίοδο να διαμορφώσουν ένα αναπτυξιακό σοκ στην αγορά της Αθήνας και γι’ αυτό με την ευκαιρία της ανάληψης των καθηκόντων από τους νέους άρχοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών θα αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες προς αυτήν την κατεύθυνση».



    ΣΧΟΛΙΑ