ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αισθητή κάμψη σημειώθηκε στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, με τους κατασκευαστές να αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις ενός απαιτητικού διεθνούς οικονομικού περιβάλλοντος. Ενδεικτικά, μόνο για τον Ιούνιο του 2025, καταγράφηκε μείωση της τάξης του 7,3%, γεγονός που αντανακλά τις προκλήσεις της αγοράς.
Την ίδια ώρα, οι καταναλωτές στρέφονται με αυξανόμενο ρυθμό προς τα υβριδικά μοντέλα, τα οποία συνεχίζουν να ενισχύουν τη δημοτικότητά τους, κατακτώντας την πρώτη θέση στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα συγκεντρώνουν πλέον το 34,8% του συνολικού μεριδίου της αγοράς στην ΕΕ.
Στον αντίποδα, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) κατέλαβαν το 15,6% της αγοράς στο πρώτο εξάμηνο του 2025, εμφανίζοντας αύξηση από το 12,5% της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό θεωρείται χαμηλότερο από το επιθυμητό επίπεδο για την πορεία μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στην ΕΕ έφτασαν τις 869.271 μονάδες. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές κατέγραψαν αξιοσημείωτη αύξηση: η Γερμανία με +35,1%, το Βέλγιο με +19,5% και η Ολλανδία με +6,1%. Αντίθετα, η Γαλλία παρουσίασε μείωση 6,4%.
Τα υβριδικά-ηλεκτρικά μοντέλα ενίσχυσαν περαιτέρω τη θέση τους στην αγορά, με τις νέες ταξινομήσεις να ανέρχονται σε 1.942.762 μονάδες στο εξάμηνο. Η ανάπτυξη ήταν εμφανής στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+34,1%), Ισπανία (+32,8%), Ιταλία (+10%) και Γερμανία (+9,9%).
Σημαντική δυναμική καταγράφεται και στην κατηγορία των plug-in υβριδικών (PHEV), με τις ταξινομήσεις να φτάνουν τις 469.410 μονάδες. Η άνοδος οφείλεται κυρίως στις αυξημένες πωλήσεις σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία (+55,1%), η Ισπανία (+82,5%) και η Ιταλία (+56,3%). Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των PHEV ανήλθε στο 8,4%, από 6,9% που ήταν τον Ιούνιο του 2024.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι, σε ετήσια βάση, τον Ιούνιο του 2025 οι ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 7,8%, ενώ τα υβριδικά-ηλεκτρικά σημείωσαν αύξηση 6,1%. Τα plug-in υβριδικά κατέγραψαν εντυπωσιακή άνοδο 41,6%, συνεχίζοντας για τέταρτο διαδοχικό μήνα τη θετική τους πορεία.
Αντιθέτως, τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης συνεχίζουν να υποχωρούν. Οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 21,2%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν αρνητική πορεία: Γαλλία (-33,7%), Γερμανία (-27,8%), Ιταλία (-17,2%) και Ισπανία (-13,4%). Το μερίδιο της βενζίνης περιορίστηκε στο 28,4% (από 35,4%).
Παρόμοια εικόνα και για τα πετρελαιοκίνητα, των οποίων οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 28,1%. Το μερίδιό τους ανέρχεται πλέον σε μόλις 9,4%, με τη μηνιαία μεταβολή του Ιουνίου να δείχνει πτώση 34,1%.
Το τοπίο στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει ραγδαία, με τις προτιμήσεις των καταναλωτών να μετατοπίζονται προς τις φιλικότερες προς το περιβάλλον λύσεις. Ωστόσο, η μετάβαση προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προκλήσεις, καθώς οι ρυθμοί υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία παραμένουν πιο αργοί απ’ ό,τι θα απαιτούσε η κλιματική και βιομηχανική στρατηγική της ΕΕ.
Διαβάστε επίσης
Ευρωζώνη: Η οικονομία ανακτά σταδιακά τη δυναμική της – Άλμα PMI στις 51 μονάδες τον Ιούλιο
Επιτροπή Ανταγωνισμού: Πράσινο φως στην εξαγορά της Globalsat από τη Diorama Investments
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γεωργιάδης: Τα μέτρα της κυβέρνησης έριξαν το clawback κατά 25 μονάδες στα διαγνωστικά κέντρα
- Πύρινα μέτωπα σε Μακεδονία, Ήπειρο, Πελοπόννησο και Στερεά Ελλάδα – Μεγάλος κίνδυνος για πυρκαγιές το Σάββατο
- ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Ο χάρτης πληρωμών για την περίοδο 28 Ιουλίου έως 1 Αυγούστου
- Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε έσοδα 5,64 εκατομμύρια δολάρια
