• Οικονομία

    Σωτ. Αναγνωστόπουλος (Γ.Γ. Εμπορίου): Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για την επάρκεια σε σιτηρά

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

    Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος


    Καθησυχαστικός για την επάρκεια σε σιτηρά στην ελληνική αγορά εμφανίζεται ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, ο οποίος μιλώντας στο mononews τονίζει ότι δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας για τους καταναλωτές.

    Οι δραματικές εξελίξεις με τον πόλεμο στην Ουκρανία και παράλληλα οι αυστηρές κυρώσεις της Δύσης στη Ρωσία, εύλογα δημιουργούν προβληματισμό στους καταναλωτές σχετικά με την κατάσταση που θα διαμορφωθεί στην αγορά τους επόμενους μήνες. Με δεδομένο μάλιστα ότι οι χώρες αυτές αποτελούν τους μεγάλους σιτοβολώνες της Ευρώπης.

    Ωστόσο, ο κ. Αναγνωστόπουλος τονίζει πως στη χώρα μας δεν υπάρχει κανένα ζήτημα ελλείψεων σε σιτηρά καθώς η Ελλάδα από τις συγκεκριμένες χώρες, προμηθεύεται μόνο το 20% και ως εκ τούτου δεν αναμένεται να αντιμετωπίσει πρόβλημα επάρκειας.

    Από την εικόνα πάντως που περιγράφουν στελέχη των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, βάσει των πωλήσεων του τελευταίου 15ημέρου, δεν φαίνεται ότι οι καταναλωτές προχωρούν – τουλάχιστον μέχρι τώρα- σε μαζικότατες αγορές, αντίστοιχες με εκείνες που έκαναν, για παράδειγμα, κατά την πρώτη καραντίνα της πανδημίας.

    Εκείνο ωστόσο που φαίνεται να ανησυχεί περισσότερο τους καταναλωτές, με κάποιους ενδεχομένως να αγοράζουν μεγαλύτερες ποσότητες, είναι το επερχόμενο σφοδρό κύμα ανατιμήσεων που φέρνει η νέα κρίση.

    Ήδη οι τιμές  σε πολλά προϊόντα έχουν αυξηθεί περαιτέρω τον Μάρτιο, με παράγοντες της αγοράς να διευκρινίζουν ωστόσο,  ότι τις επιπτώσεις από την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία,  δεν τις βλέπουμε ακόμα στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

    Οι σημερινές ανατιμήσεις στα προϊόντα, σημειώνουν, έχουν διαμορφωθεί βάσει των συνθηκών που επικρατούσαν στην αγορά (ενεργειακό κόστος και πρώτες ύλες) τους προηγούμενους μήνες. «Τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία θα τις δούμε στα ράφια το επόμενο δίμηνο», τόνιζαν χαρακτηριστικά.

    Το ζήτημα με το αλεύρι

    Όσον αφορά στο αλεύρι το οποίο βρίσκεται στο «επίκεντρο» λόγω των σιτηρών, κύκλοι της αγοράς που έχουν γνώση της κατάστασης που επικρατεί στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, τονίζουν ότι για τα επώνυμα προϊόντα,  δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή ζήτημα επάρκειας και αποθεμάτων.

    Αντίθετα, όσον αφορά στα αλεύρια ιδιωτικής ετικέτας, επικρατεί «αναβρασμός» καθώς σε αυτές τις περιπτώσεις, τα σιτηρά που αποτελούν την πρώτη ύλη, έρχονται από το εξωτερικό. Όπως εξηγούν, πολλές χώρες της Ευρώπης έχουν ήδη προχωρήσει σε ακυρώσεις των παραδόσεων, έχοντας πλέον ως προτεραιότητα να «εξασφαλίσουν» τη δική τους επάρκεια. Οι ίδιες μάλιστα πληροφορίες αναφέρουν, πως το τελευταίο διάστημα, τρία καράβια με σιτηρά που έρχονταν από την Ουκρανία, δεν έφτασαν στο τελικό τους προορισμό που ήταν η χώρα μας.

    Οι μαζικές αγορές από χονδρεμπόρους και επιχειρήσεις

    Από την άλλη πλευρά, δυσλειτουργίες φαίνεται ότι δημιουργούν στην αγορά, οι κινήσεις στις οποίες προχωρούν για τον εφοδιασμό τους με πρώτες ύλες, μικροί χονδρέμποροι και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο της εστίασης.

    Καθώς, στην προσπάθειά τους  να αγοράσουν σε χαμηλότερες τιμές από αυτές που επικρατούν τώρα στην αγορά, κάνουν μαζικές αγορές προϊόντων– όπως ζάχαρη και αλεύρι- από τα σούπερ μάρκετ, εξηγεί στέλεχος βορειοελλαδίτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στο mononews. 

    «Εμείς στις αποθήκες μας έχουμε σημαντικά αποθέματα των συγκεκριμένων προϊόντων, αγορασμένα σε χαμηλότερες τιμές τους προηγούμενους μήνες, ώστε να μπορέσουμε να τα διαθέσουμε στους καταναλωτές χωρίς μεγάλες ανατιμήσεις» προσθέτει.

    Αυτός μάλιστα είναι και ο λόγος που η συγκεκριμένη αλυσίδα, όπως σημειώνει το ίδιο στέλεχος στο mononews, αποφάσισε να βάλει «όριο» στις ποσότητες αγοράς, σε συγκεκριμένο προϊόν ιδιωτικής ετικέτας το οποίο βρισκόταν μάλιστα σε προσφορά φυλλαδίου. Προσπαθώντας να συνεχίσει να διατηρεί αποθέματα και να τα διαθέτει στους καταναλωτές σε χαμηλότερη τιμή, όσο περισσότερο διάστημα είναι δυνατό.

    Διαβάστε επίσης:

    Έρχεται νέο σφοδρό κύμα ανατιμήσεων στα ράφια

     



    ΣΧΟΛΙΑ