• Mononews TV

    Σούπερ μάρκετ: Πόσα παραπάνω έβαλαν στα ταμεία τους λόγω ανατιμήσεων – mononewsTV

    • NewsRoom

    Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Δεκέμβριος ένας μήνας που παραδοσιακά αποτελεί μια από τις καλύτερες περιόδους για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων καταγράφεται αξιοσημείωτη πτώση στην κατανάλωση εκτός από την εβδομάδα των Χριστουγέννων.

    Σε επίπεδο εντεκαμήνου οι πωλήσεις προϊόντων σταθερού barcode αναπτύχθηκαν κατά 5% και οι πωλήσεις των χύμα προϊόντων, που αντιπροσωπεύουν το 23,6% του συνόλου των πωλήσεων, κατέγραψαν αύξηση κατά 6,7%.

    Μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ τζίρου και όγκου πωλήσεων

    Αυτό που φαίνεται από τα στοιχεία της IRI στις συγκρίσεις ανά μήνα είναι ότι μεγαλώνει το χάσμα μεταξύ του ρυθμού αύξησης της αξίας πωλήσεων και του όγκου πωλήσεων.

    Από την αρχή του χρόνου μέχρι και τον Νοέμβριο οι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν σε αξία κατά 5,8% αλλά υποχώρησαν σε όγκο κατά 0,6%, οι πωλήσεις στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας αυξήθηκαν κατά 3,6% και σε όγκο υποχώρησαν κατά 4,4% ενώ και στα προϊόντα σπιτιού ενώ παρουσιάζεται αύξηση τζίρου κατά 1,8% οι πωλήσεις σε όγκο εμφανίζονται μειωμένες κατά 5,7%.

    Σε επίπεδο πωλήσεων τεμαχίων στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων θετικό πρόσημο έχουν μόνο τρεις και συγκεκριμένα τα συσκευασμένα τρόφιμα, τα σνακς και τα μη αλκοολούχα ποτά.

    «Τρέχουν» δυνατά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

    Την ίδια στιγμή το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανεβάζει ρυθμούς, ωθούμενο τόσο από τις ανατιμήσεις που στρέφουν τους καταναλωτές σε φθηνότερες επιλογές όσο και από το «καλάθι του νοικοκυριού» που μονοπωλείται από τα PL.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου αυξήθηκαν κατά 15% και το μερίδιό τους διαμορφώθηκε στο 16,2%, από 16,1% που ήταν στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου.

    Αναφορικά με την εξέλιξη των τιμών, η τιμή ανά μονάδα προϊόντος έχει αυξηθεί, κατά 6,4% στους ταχυκίνητους κωδικούς, 6,4% στα τρόφιμα, 8,4% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και 8% στα προϊόντα για το σπίτι.

    Ανά κατηγορία οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (+11,8%), στα υλικά μαγειρικής (+11,7%) και στα γαλακτοκομικά (+11%).

    Μην ξεχάσεις να κάνεις subscribe στο επίσημο κανάλι μας στο YouTube!👉 https://bit.ly/3de5Kl9



    ΣΧΟΛΙΑ