• LIFE&STYLE

    Πώς άλλαξε η μόδα των εφήβων μέσα σε μία δεκαετία (δείτε φωτογραφίες)


    Τα γούστα των εφήβων σε ό,τι αφορά το ντύσιμό τους έχουν αλλάξει πολύ τα τελευταία δέκα χρόνια.

    Το 2006 οι έφηβοι λάτρευαν μάρκες όπως οι Abercrombie & Fitch, American Eagle και Aeropostale. Υπήρχε τότε ένα χαρακτηριστικό εφηβικό look, με έμφαση στα λογότυπα και τα γνωστά brands. Σήμερα, αντίθετα, οι έφηβοι προτιμούν ένα πιο απλό look – ή έστω, ένα look που να μπορούν να μοιραστούν με τους ακολούθους τους στο Instagram.

    Ας δούμε πώς άλλαξαν τα νεανικά ρούχα τα τελευταία δέκα χρόνια, μέσα από τη ματιά του Business Insider:

    Πάμε πρώτα στη δεκαετία του 2000. Ποιος μπορεί να ξεχάσει τα μοντέλα της Ambercrombie & Fitch χωρίς μπλουζάκια; Παρατηρήστε τη γυναίκα σε μία κάπως εκτεθειμένη στάση, φορώντας χαμηλοκάβαλο τζιν και λευκό τιραντάκι – μία μόδα χωρίς πρόσωπο.

    First, let's go back to the 2000s. Who could forget Abercrombie & Fitch's shirtless models. Note the woman in a semi-compromised position wearing low-rise jeans and a white camisole — a faceless trend.

    Ήταν 2006 όταν ο πρώην διευθύνων σύμβουλος Mike Jeffries δήλωσε στο Salon ότι η Abercrombie ήταν προορισμένη για τα «cool» παιδιά. Αυτό, προφανώς, ήταν ένα cool παιδί, φορώντας την απαραίτητη, μοδάτη, σκισμένη τζιν φούστα.

    It was in 2006 that former CEO Mike Jeffries told Salon that Abercrombie was supposed to be for the "cool kids." This, apparently, was a cool kid, wearing the necessary in-style fringed-denim skirt.

    Η Aeropostale ήταν απαραίτητη στα εμπορικά κέντρα, ανακοινώνοντας στον κόσμο πως τα ζευγάρια που ντύνονταν με τον ίδιο τρόπο (με μονόχρωμο ντύσιμο και τζιν) έμεναν μαζί.

    Aeropostale was a mall staple, telling the world that couples who dressed alike (in monochrome outfits completed with denim) stayed together.

    Οι έφηβοι λάτρευαν τα λογότυπα.

    Teens loved logos.

    Μην ξεχνάτε: Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2000 το στυλ καθοριζόταν από συγκεκριμένα look. Η Mandy Moore, που εδώ εμφανίζεται στα Fred Segal στην Καλιφόρνια το 2005, φαίνεται πως βρισκόταν στο επίκεντρο πολλών από αυτά.

    Don't forget: The early to mid-2000s were defined by some particular looks. Mandy Moore — here in Fred Segal in California in 2005 — appears to be in the midst of many of them.

    Εδώ είναι η Taylor Swift το 2006 , φορώντας ένα χαρακτηριστικό φόρεμα του 2006. Ταίριαζε και στην Taylor Swift πριν από δέκα χρόνια.

    Here's Taylor Swift in 2006, wearing a very 2006 dress. It's pretty on brand for Taylor Swift 10 years ago, too.

    Εδώ έχουμε άλλο ένα look του 2006, αυτό της Hillary Duff…

    Here's another very 2006 look, courtesy of Hilary Duff ...

    …και μην ξεχνάτε κάτι που ελπίζουμε πως είναι πια μία ξεχασμένη ανάμνηση: Παντελόνια cargo (τα φοράει στη φωτογραφία η Ciara).

    ... and don't forget something that's hopefully a bygone memory now: cargo pants (courtesy of Ciara).

    Η American Eagle διαφήμιζε την αισιοδοξία πριν από δέκα χρόνια…

    American Eagle displayed optimism 10 years ago ...

    …και τα χαρακτηριστικά t-shirts.

    ... and graphic tees.

    Η Wet Seal ήταν ακόμη δημοφιλής (όπως και οι μεγάλες ζώνες και οι λευκές δαντελωτές φούστες – απαραίτητες τότε).

    Wet Seal was still popular (as were chunky accessory belts and white lace skirts — a must).

    Τώρα οι έφηβοι λατρεύουν την Brandy Melville και την απλή της αισθητική.

    Η διαβόητη τακτική «ένα μέγεθος για τους περισσότερους» δε φαίνεται να έχει καλή ανταπόκριση στο κίνημα της θετικής εικόνας για το σώμα μας, όμως το μάρκετινγκ της εταιρείας φαίνεται να κάνει «γκελ» στους νέους.

    Και έτσι είναι σήμερα η Abercrombie & Fitch – οπωσδήποτε πιο συντηρητική.

     And this is what Abercrombie & Fitch looks like today — certainly more conservative.

    Μία υπενθύμιση: Ήταν το 2006. Εδώ είναι η Karlie Kloss που ποζάρει για την Abercrombie πριν από δέκα χρόνια. Παρατηρήστε το λογότυπο – ήταν κάτι σαν σύμβολο κύρους τότε.

     As a reminder: This was 2006. Here's Karlie Kloss posing for Abercrombie 10 years ago. Notice the logo — it was like a status symbol back then.

    Αν και η Jennifer Lawrence πλάσαρε το look του κοριτσιού της διπλανής πόρτας για την Abercrombie & Fitch το 2006, υποδεικνύοντας μία αναδυόμενη τάση προς την απλότητα.

     Although Jennifer Lawrence showcased the girl-next-door look for Abercrombie & Fitch in 2006, showing an emerging trend of simplicity.

    Ο πραγματικός σημερινός νικητής στους εφήβους; Η Nike που σύμφωνα με την Piper Jaffray, έχει ξεπεράσει κλασικές προτιμήσεις των εφήβων όπως η Abercrombie & Fitch τα τελευταία χρόνια.

    Η Aeropostale προσπαθεί να κερδίσει τους σημερινούς εφήβους με πιο σύγχρονη μόδα, αλλά σύμφωνα με την Piper Jaffray το 28-32% των έφηβων κοριτσιών από οικογένειες με υψηλά εισοδήματα που ερωτήθηκαν τα προηγούμενα δύο χρόνια δε φορούν πια ρούχα αυτής της μάρκας.

    Καθώς η τάση για αθλητικά ρούχα που φοριούνται και εκτός γυμναστηρίου ενισχύεται, τα έφηβα κορίτσια έχουν μία νέα επιλογή: Την Ivivva.

    Οι έφηβοι λατρεύουν την Forever 21. Βρίσκεται στη δεύτερη θέση των προτιμήσεων των εφήβων από οικογένειες με υψηλά εισοδήματα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Piper Jaffray.

    Ένας λόγος που οι έφηβοι λατρεύουν τη γρήγορη μόδα είναι ότι τα ρούχα αυτά είναι φθηνά, και οι έφηβοι μπορούν να μοιραστούν πολλά διαφορετικά ντυσίματα στο Instagram.

    «Όλη τους η ζωή, αν δεν μπορούν να τη μοιραστούν, δε συνέβη», λέει η Marcie Merriman, ειδική στη «Γενιά Ζ» και στέλεχος της Ernst & Young. «Οι εμπειρίες τους καθορίζουν πολύ περισσότερο από τα προϊόντα που αγοράζουν».

    Η American Eagle ήρθε πίσω από τη Forever 21 στην έρευνα μεταξύ εφήβων από οικογένειες με υψηλά εισοδήματα. Η αισθητική της έχει αλλάξει λίγο σε σχέση με πριν από δέκα χρόνια, αν και φαίνεται ακόμα να διατηρεί την αισιοδοξία της.

    Η δημοφιλής και ραγδαία αναπτυσσόμενη μάρκα εσωρούχων της American Eagle, Aerie, γεννήθηκε το 2006. Τώρα έχει γίνει διάσημη για την καμπάνια της #AerieREAL, για φωτογραφίες χωρίς Photoshop.

    Οι έφηβοι λατρεύουν την ασυνήθιστη, κάπως προκλητική Shop Jeen.

    Όμως αν και οι εμφανίσεις των εφήβων έχουν αλλάξει, σίγουρα λατρεύουν τη νοσταλγία…



    ΣΧΟΛΙΑ