LIFE&STYLE

Οδηγός επιβίωσης για τους καλοφαγάδες της Τσικνοπέμπτης!

  • NewsRoom


Επιτέλους έφτασε η Τσικνοπέμπτη, ή αλλιώς η μέρα του Έλληνα καλοφαγά!

Φέτος μάλιστα που ο καιρός μας κάνει την χάρη να είναι ανοιξιάτικος, είναι η ιδανική ευκαιρία για να βγάλετε την ψησταριά στην αυλή ή ακόμη και στη βεράντα, να καλέσετε φίλους και να το τσικνίσετε όπως πρέπει!

tsiknopempti1

Ωστόσο, επειδή το σοκ για τον οργανισμό θα είναι μεγάλο προσπαθήστε να γιορτάσετε με σύνεση.

Αν δεν ξέρετε πώς, η παρακάτω λίστα ίσως βοηθήσει:

  • Αν το βράδυ γνωρίζετε ότι θα ψήσετε ή ότι θα βρεθείτε σε μεγάλο τραπέζι προτιμήστε την ίδια μέρα το μεσημέρι την κατανάλωση ζυμαρικών ή ρυζιού. Επίσης, μπορείτε να προτιμήσετε την κατανάλωση βραστών ή ωμών λαχανικών
.
  • Προτιμήστε άπαχα κομμάτια κρέατος (πουλερικά, ψαρονέφρι, «μάτι» της χοιρινής μπριζόλας). Αν θελήσετε παϊδάκια μη χορτάσετε με αυτά, 1-2 είναι αρκετά!
  • Συνδυάστε τα εύγευστα ψητά κρέατα με φρέσκες σαλάτες και βραστά λαχανικά εποχής.

politiki_salata

  • Αποφύγετε τα ντρέσιγκ που έχουν λίπος, τα οποία δεν αναδεικνύουν την πλούσια γεύση των «ψητών».
  • Προσοχή και στο επιδόρπιο.Προτιμήστε αυτό που έχει τα λιγότερα λιπαρά (ήδη μπορεί να έχετε καταναλώσει αρκετό λίπος μέσω του κρέατος), όπως είναι το γιαούρτι ή τα φρούτα ή το γλυκό κουταλιού ή συνδυασμό τους.

giaourti

  • Για κανέναν λόγο μην προτιμήσετε λιπαρές τούρτες και πάστες, είπαμε είναι πιθανό να έχετε πάρει αρκετή ποσότητα λίπους (και μάλιστα κορεσμένου) από το κρέας.
  • Γενικά να είστε επιφυλακτικοί στην κατανάλωση κρέατος και αλκοόλ, καθώς το έθιμο της Τσικνοπέμπτης «τιμάται» συνήθως τις βραδινές ώρες.

alkoool

  • Μη φοράτε πολύ στενά ρούχα, χαλαρώστε το πρώτο κουμπί αφού φάτε για να μη νιώθετε δυσφορία καθήμενοι αρκετή ώρα με την οικογένεια και τους φίλους στο «γιορτινό» τραπέζι.
  • Ναι στο αλκοόλ, αλλά με μέτρο! Ένα τρίκ για να αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ είναι να καταναλώνετε συγχρόνως νερό. Έτσι θα μετριάσετε την πρόσληψη και συγχρόνως θα αποφύγετε την αφυδάτωση που επιφέρει το οινόπνευμα.

Κι επειδή ένα απολαυστικό γεύμα μπορεί να έχει άσχημη κατάληξη με φούσκωμα, δυσπεψία και καούρα, έχουμε έναν σημαντικό λόγο για να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί κάθε φορά που θα γεμίσουμε το πιάτο μας.

Ο βασικός λόγος που μετά από ένα γεύμα καταλήγουμε με τα παραπάνω δυσάρεστα συμπτώματα είναι διότι το στομάχι μας δέχεται παραπάνω τροφή από την συνηθισμένη ποσότητα που έχουμε στο καθημερινό μας διαιτολόγιο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να παράγει μεγαλύτερες ποσότητες γαστρικών οξέων για να χωνέψει την τροφή, τα οποία όταν βρίσκουν διέξοδο προς τα πάνω, προκαλούν το δυσάρεστο αίσθημα της καούρα, του πρηξίματος και των εντερικών αερίων.

Αν θέλετε να γλιτώσετε από τα συμπτώματα αυτά, τότε:

  • Πίνετε άφθονο νερό.
  • Αποφύγετε την υπερκατανάλωση ροφημάτων με ανθρακικό.
  • Μασάτε αργά.
  • Συμπεριλάβετε στα γεύματα σας πράσινες σαλάτες. Προτιμήστε να τις καταναλώνετε πριν από τα άλλα φαγητά, ώστε να περιορίζετε το αίσθημα της πείνας.
  • Αποφύγετε να ξαπλώνετε ή να ασχολείστε με κοπιώδεις δραστηριότητες μετά το φαγητό. Εάν θέλετε να διευκολύνετε την πέψη, να κάνετε έναν ήρεμο περίπατο, με αργό βήμα.
  • Μην καπνίσετε αμέσως μετά το φαγητό.