«Η αγάπη πεθαίνει μέσα στον άνθρωπο, όπως πεθαίνει ένα δέντρο που το ρίζωσε η ξηρασία. Δεν πέφτει με θόρυβο, αλλά απλά, μια μέρα γυρίζεις και βλέπεις πως δεν είναι πια εκεί», έγραφε κάπως έτσι ο Αντόν Τσέχωφ, προσπαθώντας κι αυτός, όπως άλλοι, ή καλύτερα όπως όλοι μας κάποια στιγμή, να βρει που πάνε οι αγάπες όταν πεθαίνουν.

Και που πάνε εκείνοι οι γάμοι, με τα ζευγάρια στη καλύτερη τους εκδοχή, τη λάμψη του μυστηρίου και της γαμήλιας δεξίωσης, τις αστραπές των όρκων και τη βεβαιότητα του αόριστου «για πάντα». Και εκείνες οι καθημερινές συγκρούσεις, οι ματαιώσεις, οι λοξές ματιές, οι γρατζουνισμένες ψυχές, οι οριστικές συναισθηματικές αποσύρσεις, όλα πιο επώδυνα από κάθε άγρια διαδικασία ενός διαζυγίου κατ’ αντιδικία.

1

Μπορεί να ναι σκηνές από το τέλος ενός γάμου φίλων, ίσως του δικού μας, μια κινηματογραφική υπερπαραγωγή σαν το Ο πόλεμος των Ρόουζ, ή ένα διαζύγιο λαμπερών, πασίγνωστων ανθρώπων, απ’ αυτούς που ανήκουν στην κοινωνική ελίτ και που ο δικός τους χωρισμός μας κάνει σα σειρά ή λαϊκό ανάγνωσμα σε συνέχειες. Όπως, αυτός της Υπουργού Τουρισμού της Όλγας Κεφαλογιάννη και του συνθέτη, στιχουργού και παραγωγού Μίνωα Μάτσα. Σα τρίπρακτο δράμα χωρίς συναίνεση για θεατές των πρωταγωνιστών.

Όταν εκείνος τη ρώτησε τι δουλειά κάνει

Πάντα υπάρχει εκείνη η έξαψη της αρχής. Όλα συμβαίνουν για πρώτη φορά. Η γνωριμία, τα βλέμματα, η προσοχή, ο νυχτερινός συνήθως ενθουσιασμός. Εκείνο το βραδινό κάλεσμα, πριν έξι χρόνια, προσεγμένο, πολυτελώς ήσυχο ήταν της Χρυσής Βαρδινογιάννη, πρώτης ξαδέρφης με την Όλγα Κεφαλογιάννη. Εκεί βρίσκονταν και ο Μίνως Μάτσας, ο γιος του θρυλικού μουσικού παραγωγού Μάκη Μάτσα, που ανέδειξε τους σπουδαιότερους Έλληνες καλλιτέχνες και σημάδεψαν την δισκογραφία μας.

Μίνως Μάτσας
Μίνως Μάτσας

Ο ίδιος ο Μίνως Μάτσας, με την παράδοση τριών γενεών στην ελληνική μουσική, έχει δημιουργήσει εξαιρετικές μουσικές συνθέσεις. Για αυτές, εκείνο το βράδυ, θα τον συγχαρεί η Όλγα Κεφαλογιάννη. Μα, εκείνος, την ευχαρίστησε, βέβαια, αλλά, να, δεν την γνώριζε για να είναι επί ίσοις όροις η επικοινωνία τους. Η βουλευτής τότε και πρώην υπουργός Τουρισμού της κυβέρνησης Σαμαρά, ξαφνιάστηκε, μετά την ερώτησή του «με τι ασχολείστε;». Κάνανε 8 μήνες να μιλήσουν ξανά.

«Δέσαμε μαγικά μετά μουσικής» θα θυμηθεί εκείνος, «δεν έκανε κανείς το πρώτο βήμα. Έγινε χωρίς να το καταλάβουμε, σαν αυτοματισμός, σαν να το ξέραμε, δεν προσπάθησε κανείς από τους δύο. Ήταν σαν να έπρεπε να συμβεί. Βρεθήκαμε σε μία συναυλία, να καθόμαστε δίπλα δίπλα». Εκεί, λοιπόν σε κάποια συναυλία, η Υπουργός, μια γυναίκα σαν όλες, που θέλουν να αγαπηθούν, βρήκε ανακουφιστική την άγνοια του για πρόσωπα και πράγματα, έξω από τη μουσική και τη δημιουργικότητα του. Της μιλούσε και την ξεχώριζε για την ίδια, την αίσθηση της, την αύρα γύρω της και δεν φαινόταν να πολύ – νοιάζεται για την πολιτική και όχι μόνο σημαντικότητά της. Συναντήθηκαν ξανά. Και αγαπήθηκαν.

Έτσι δε συμβαίνει πάντα στους ανθρώπους, που τη πρώτη φορά δεν κοιτάχτηκαν απλά, αλλά αναγνωρίστηκαν; Έτσι δε γίνεται ανάμεσα σe εκείνους που χαμογελούν χωρίς λόγο όταν βρίσκονται μαζί; Αυτό το ζευγάρι, αποφάσισε να περάσει μαζί την καραντίνα του κορωνοϊού, που τίναζε στον αέρα βεβαιότητες σε όλο τον πλανήτη. Συγκατοικούν. Έχουν πίσω τους και οι δυο από έναν γάμο, τελειωμένο, σαν σπίτι που δεν κατοικείται πια. Εκείνη με τον Μάνο Πενθερουδάκη και αυτός με την εξαίρετη ηθοποιό αποχρώσεων Μαρία Κίτσιου. Είναι οι δυο τους ένα καταφύγιο, σε έναν απομονωμένο, έντρομο κόσμο, που βογκάει με μάσκες, απολυμαντικά, πυρετούς και απομόνωση.

Σκηνές από έναν γάμο

Στις 2 Μαΐου του 2021 στις Σπέτσες, στο συγκρότημα αρχοντικών κατοικιών στον όρμο της Ξυλοκέριζας στις Σπέτσες, όπου κάθε μέλος της οικογένειας Μάτσα, ο μπαμπάς Μάκης, ο γιός Μίνωας και η κόρη Μαργαρίτα, έχουν τη δική του έπαυλη, το ζευγάρι παντρεύεται. Λίγες φωτογραφίες στον τύπο, δείχνουν φωτεινές, ευτυχισμένες στιγμές του γαμπρού και της νύφης, ανάμεσα σε ροζ παιώνιες, με φόντο τον όλο πεύκα, καταπράσινο γιαλό και με τη παρουσία μόνο των δυο οικογενειών τους.

Κουμπάρα είναι η Χρυσή Βαρδινογιάννη. Εκείνη, είναι ήδη έγκυος. Στις 6 Σεπτεμβρίου, ανήμερα των γενεθλίων του Μίνωα, έρχονται στη ζωή τα δίδυμα παιδιά τους, ένα αγόρι και ένα κορίτσι. Ο Σαμουήλ και η Ελένη. «Είναι κάτι που έκανα συνειδητά και επιθυμούσα πολύ. Ξέρετε; Σε έναν βαθμό το είχα ξεγράψει» λέει εκείνο το καιρό σε συνέντευξη της στο ΟΚ, η Όλγα Κεφαλογιάννη, «και τώρα που το σκέφτομαι, αισθάνομαι πως είναι σαν να μου δόθηκε μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή μου».

Όλα δείχνουν πως αυτή η οικογένεια θα ζει μια υπέροχη, γυαλιστερή, μεταξωτή, όλο λιακάδες ζωή. Κάθε τους εμφάνιση, ή ανάρτηση στα social media, μοιάζει σαν αριστοτεχνική καλλιτεχνική φωτογραφία που ξεπηδά από σελίδες ενός Vanity Fair, του Tatler ή του Town & Country, από εκείνα τα περιοδικά που αφηγούνται τη ζωή των προνομιούχων, των εστεμμένων και των εκ γενετής εκλεκτών. Εκείνος στις συναυλίες του της αφιερώνει διακριτικά μελωδίες του, πιστεύοντας πάντα στον στίχο του του Τάσου Λειβαδίτη, που μάλιστα σε ένα κονσέρτο του στη Ρωμαϊκή Αγορά είχε βάλει τίτλο, πως «ο κόσμος μόνο όταν τον μοιράζεσαι υπάρχει».

Και «όταν έχεις βρει τον άνθρωπό σου πρέπει να τον κρατήσεις για πάντα» λέει πριν παίξει στο πιάνο του κάποια από τις βαθιά συναισθηματικές όλο εικόνες σύνθεση του, με ένα βλέμμα μόνο για αυτή ανάμεσα στο πλήθος. Και εκείνη, όπως παραδέχονται φίλοι και εχθροί, τον κάνει πιο εξωστρεφή, περισσότερο ανοιχτό στον κόσμο και την καλοσύνη του, κοινωνικότερο και επικοινωνιακό. «Ο Μίνως γράφει μια μουσική που εμένα με συγκινεί αφόρητα» δηλώνει εκείνη, λατρεύοντας τις συνθέσεις του, τις βασισμένες στην ευρωπαϊκή συμφωνική παράδοση, που έχουν δράση με αρχή, κορύφωση και λύση.

Μίνως Μάτσας και Όλγα Κεφαλογιάννη

«Θέλουμε να είμαστε μαζί για τα επόμενα πενήντα χρόνια» λέει και όταν η ενεργή πολιτική της δράση, οι φωνές, οι επιθέσεις, οι μεγάλες αποφάσεις, οι κομματικές ισορροπίες, τα μικρά ή μεγάλα, πάντα εξουθενωτικά επιτεύγματα της, βουίζουν γύρω της, βρίσκει στην αδιαφορία του για τη πολιτική της ιδιότητα και το νιάσιμο του, μόνο για τη γυναίκα που είναι, ως έκφραση ενός «γνήσιου καλλιτέχνη» με «απλότητά που έχει γοητεία». Τον περασμένο Σεπτέμβρη, στα γενέθλιά των παιδιών της, η Όλγα Κεφαλογιάννη, σημειώνει στο Ιnstagram της, πως η αγάπη της για αυτά είναι ανεξάντλητη και πως παλεύει να τα μεγαλώσει με όσα έχουν αξία. Δηλαδή, με αγάπη, σεβασμό, αλήθεια και «αυτά που αξίζει να υπερασπίζεσαι. Αυτά για τα οποία αξίζει να αγωνίζεσαι». Και ο γάμος της, δεν είναι, εδώ και καιρό, ένα απ’ αυτά…

Ο χωρισμός ήρθε απ’ το Τόκιο

Οι όμορφοι άνθρωποι, άσχημα χωρίζουν λέει ο κανόνας της κανονικής ζωής. Τη μια δημόσια στιγμή, το καλοκαίρι του 2024, το λαμπερό ζευγάρι έμοιαζε λαμπερά και άψογα ευτυχισμένο µαζί στην μεγάλη συναυλία του Μίνωα Μάτσα στο Ηρώδειο, τη Τα Ρεµπέτικα + Fado, Tango & Blues. Την άλλη μόλις στιγμή, τον Σεπτέμβρη της ίδιας χρονιά, η υπουργός, -ξανά- Τουρισμού και ενώ βρισκόταν σε τετραήμερη κυβερνητική αποστολή στην Ιαπωνία, αιφνιδιάζει με μια απρόβλεπτη ανακοίνωσή της, που κανείς δεν είχε δει να έρχεται.

Όλγα Κεφαλογιάννη - Μίνως Μάτσας
Μίνως Μάτσας και Όλγα Κεφαλογιάννη/Φωτογραφία: tlife.gr Πέτρος Χόντος

«Στην πολιτική µου διαδρομή υπήρξα πάντα ειλικρινής και δεν κρύφτηκα ποτέ, ακόμα και για θέματα που δεν αφορούν αμιγώς την πολιτική, αλλά άπτονται της προσωπικής ή της οικογενειακής µου ζωής» γράφει από το Τόκιο, «τις τελευταίες ημέρες αντιμετωπίζω κρίση στον γάµο µου. Πρωταρχικό µέληµά µου είναι το συµφέρον των δύο παιδιών µου. Απευθύνω έκκληση να γίνει σεβαστή η ιδιωτικότητά τους και η προσωπική τους ζωή. Σε αυτήν τη δύσκολη στιγµή που βιώνω, παραµένω αφοσιωµένη στα παιδιά µου και στα υπηρεσιακά µου καθήκοντα».

Εμβρόντητοι συγγενείς και φίλοι και γνωστοί και ένα κοινό που παρακολουθεί με μικροσκόπιο τις ζωές των επιφανών της εποχής και ψάχνει για ρωγμές βαθιές ακόμη και πιο κρυστάλλινα διαυγείς επιφάνειες. Δικαστήρια και αγωγές και μάρτυρες και από τις δυο πλευρές και κουβέντες σκληρές και ούτε ένα βλέμμα μεταξύ εκείνων που αγαπήθηκαν ένα βελούδινο καλοκαιρινό βράδυ.

Το τρίτο πρόσωπο και τα δάκρια στο κατώφλι των δικαστηρίων

Η υπουργός στο δικόγραφο της αγωγής διαζυγίου της, αναφέρει ότι ήδη, από εκείνο το μουσικά ειδυλλιακό βράδυ στη Ρωμαϊκή Αγορά, μετά την συναυλία του, ο σύζυγός της «περίφερε και σύστηνε» την 22χρονη -τότε- βοηθό του, επιδεικνύοντας µια υπερβολική οικειότητα µαζί της, πράγμα που δεν πέρασε απαρατήρητο από κανέναν.

Ακόμη, σημειώνει πως ο γνωστός συνθέτης ήταν γενικά απών από την οικογένειά τους και κάποτε χάνονταν όλη τη µέρα, χωρίς επικοινωνία και ειδοποίηση και κάποτε επέστρεφε αργά, μετά τα μεσάνυχτα. Λέει ακόμα, πως στις 17 Σεπτεμβρίου 2024, η ίδια έμαθε από τρίτο πρόσωπο ότι ο σύζυγος της είχε παρευρεθεί το προηγούμενο βράδυ στην πρεμιέρα µιας ταινίας µε τη νεαρή βοηθό και όταν κατά πρόσωπο του είπε πως γνωρίζει ότι διατηρεί εξωσυζυγική σχέση µαζί της, εκείνος δεν το αρνήθηκε.

Ολγα Κεφαλογιάννη και Μίνωας Μάτσας σε παλιές ευτυχισμένες στιγμές

Η νεαρή γυναίκα, που δείχνοντας ως τρίτο πρόσωπο σε έναν γάμο, είχε μόλις αναλάβει τα καθήκοντα του προσωπικού βοηθού εκείνου, έχοντας ολοκληρώσει σπουδές σε Μουσική και Παραστατικές Τέχνες στο American College of Greece, το Deree, δηλαδή και μετά την δημόσια διάσταση που πήρε το θέμα απενεργοποίησε όλα της τα social media. Στις πόρτες του δικαστηρίου η Όλγα Κεφαλογιάννη, σπάει μπροστά σε υψωμένες κάμερες και μικρόφωνα και αναλύεται σε λυγμούς. «Σας παρακαλώ! Ακούστε, εγώ είμαι εδώ μόνο για τα παιδιά μου, σας παρακαλώ πολύ. Σας παρακαλώ πολύ σεβαστείτε την ιδιωτικότητα και την οικογένειά μου, έχω δύο παιδιά και είμαι εδώ μόνο γι’ αυτά», λυγίζει.

Ο Μίνως Μάτσας θα αρνηθεί πως υπάρχει τρίτο πρόσωπο και θα κάνει λόγο για την αδυναμία της πως αιτία του χωρισμού στάθηκε η αδυναμία της υπουργού να ελέγξει τον θυμό της και τον βίαιο χαρακτήρα της. Ο καιρό περνά, όπως και οι δυο τους, συχνά τα κατώφλια των δικαστικών αιθουσών. Η Όλγα Κεφαλογιάννη ζητά την οριστική επιμέλεια των παιδιών τους και ο Μίνωας Μάτσας συνεπιμέλεια και ρύθμιση της επικοινωνίας μαζί τους.

Καταπίεση, καταδυνάστευση, το «απόλυτο σκυλάκι» και πως αίμα μυρίζει το φιλί

Στην Τρίτη πράξη του δράματος, όλα τα πρόσωπα παρατάσσονται σε δικαστικές αίθουσες πια και όχι κομψά σαλόνια, ούτε αρχαία μαρμάρινα θέατρα. Οι αδελφές τους, η Μαργαρίτα Μάτσα και η Χριστίνα Κεφαλογιάννη ορκίζονται στην αλήθεια. Τον «καταπίεζε» και τον «δυνάστευε» λέει η πρώτη και ακόμα περιγράφει τον αδελφό της ως «τρυφερό πατέρα» που διέθετε περισσότερο χρόνο για τα παιδιά από τη μητέρα τους.

Μίνως Μάτσας και Όλγα Κεφαλογιάννη

Μα, «τα τελευταία δύο χρόνια ο αδελφός της είχε αλλάξει» είπε τηρώντας τον όρκο της και ότι είχε γίνει «το απόλυτο σκυλάκι της» και αν δεν της έκανε τα χατίρια, θα γινόταν καβγάς. Και ακόμα η όποια σχέση είναι στη φαντασία της κυρίας Κεφαλογιάννη και τα τελευταία δύο χρόνια φαίνονταν «ότι κάτι δεν πάει καλά» και πως όλα «άρχισαν όταν γεννήθηκαν τα παιδιά» και πως ο αδελφός της πριν από ένα χρόνο «κλαίγοντας» της είχε πει πως «πρέπει να χωρίσει αλλά φοβάται». Η Χριστίνα Κεφαλογιάννη, δεύτερη σε ηλικία μετα την Όλγα αδελφή της και πριν την Δανάη, τη μακρότερη, είχε άλλες μαρτυρίες για αυτόν τον γάμο.

Ο Μίνωας Μάτσας στην αρχή έδειχνε σαν να είναι όλος του ο κόσμος η αδελφή της, είπε και πως, ξαφνικά αλλάξαν όλα, είχε επιθετικές συμπεριφορές στην Όλγα και ναι, η εξωσυζυγική σχέση του υπήρχε και ήταν γνωστή. Και τα παιδιά δεν θέλουν να μένουν στον πατέρα τους και μια «κυρία που τα προσέχει τους φωνάζει πολύ». Και οι δικηγόροι απλώνουν τα χαρτιά τους και οι δικαστικοί βάζουν σφραγίδες και πρωτοκολλούν έγγραφα και οι δημοσιογράφοι ξεχωρίζουν τα καυτά σημεία των δικών και όλοι παρατηρούμε σκηνές από το τέλος ενός γάμου, που θα μπορούσε να είναι και ο δικός μας.

Αν είμασταν επιφανείς, διάσημοι, πολιτικοί ή ταλαντούχοι καλλιτέχνες βέβαια. Μα τα αισθήματα ίδια για όλους μας, πάντα και παντού, έχουν μουσική υπόκριση εκείνο το τραγούδι του Μίνωα Μάτσα Β, που τραγουδά ο Βασίλης Σκουλάς και λένε οι στίχοι του πως «ο χωρισμός του έρωτα η μοίρα, άκου πώς άρπαξε φωτιά η λύρα, έλα και κόψε το νερό στα δύο, δυο ίδια δάκρυα να ’χουµε γι’ αντίο. Αίμα μυρίζει το φιλί, με ποιον να ήσουν, όπως σ’ αγάπησα εγώ μη σ’ αγαπήσουν»…

Διαβάστε επίσης:

Κατερίνα Καινούργιου: Άλλαξε ξανά παπούτσια εν μέσω εκπομπής – «Τέλος…!» (video)

Απόστολος Γκλέτσος για Ιζαμπέλα Αρβανίτη: Ζήλεψα και διεκδίκησα (video)

Απόστολος Γκλέτσος για Ιζαμπέλα Αρβανίτη: Ζήλεψα και διεκδίκησα (video)