array(0) {
}
        
    
Menu
-0.08%
Τζίρος: 135.16 εκατ.

Φλωρίδης: Η μεταρρύθμιση στην Δικαιοσύνη έχει δώσει ήδη εντυπωσιακούς ρυθμούς επιτάχυνσης

Media

Δημήτρης Μάρης (ΕΝΕΔ): Παράγουμε ειδήσεις με υψηλό κόστος

Δημήτρης Μάρης. Πρόεδρος Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου. Μέτοχος 24 Μedia
Comments

Tην ανάγκη να υπάρχουν ενιαίοι κανόνες στη λειτουργία των μέσων ώστε να υπάρχει ανταγωνισμός από κοινή αφετηρία επεσήμανε ο ιδρυτής και πρόεδρος της 24MEDIA και πρόεδρος της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝΕΔ), Δημήτρης Μάρης σε συζήτηση για το μέλλον των ΜΜΕ στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών. Ο ιδρυτής και πρόεδρος της 24MEDIA και πρόεδρος της ΕΝΕΔ, Δημήτρης Μάρης συζήτησε μαζί με τον Dr Yasher Bishr, Αντιπρόεδρο του διαδικτυακού Aljazeera, τον κ. Veit Dengler, CEO του ομίλου NZZ και τον Nik Newman, του Ινστιτούτου Reuters σχετικά με την επόμενη μέρα των ΜΜΕ. Ο κ. Μάρης, τόνισε πως οι νέοι παίκτες που εμφανίστηκαν τις τελευταίες δεκαετίες στον χώρο των μέσων, χρησιμοποιώντας όλα τα εργαλεία που τους έδωσε το Αμερικάνικο σύστημα όπως η χαμηλή φορολογία, τα κίνητρα, το καλύτερο ανθρώπινο δυναμικό, και η πρόσβαση σε ατελείωτα κεφάλια, δημιούργησαν κολοσσούς που κατάπιαν τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, τα σκουπίδια και οι ψεύτικες ειδήσεις, να αποκτήσουν την ίδια αξία με την πρωτογενή δημοσιογραφικά παραγόμενη εμπεριστατωμένη διασταυρωμένη είδηση. «Μόνο που η μια παράγεται δωρεάν ενώ η άλλη απαιτεί υψηλό κόστος» υπογράμμισε.

Εξηγώντας το παραπάνω, παρουσίασε τα στοιχεία στο digital spending για το 2017, το οποίο στις ελληνικές επιχειρήσεις ΜΜΕ ανήλθε στα 65 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας πτώση κατά 15%. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αντίθετα αυξήθηκε κατά 20% ξεπερνώντας τα 100 εκ. ευρώ.

«Μια μέση ελληνική επιχείρηση στο διαδίκτυο έχει 50% κόστη που αφορούν φορολογικά, ΦΠΑ και εργοδοτικές εισφορές. Ενώ ο βασικός της ανταγωνιστής, δηλαδή το Facebook και η Google έχουν μηδενικό κόστος. Συνεχώς γκρινιάζουμε ότι δεν πληρώνουν φόρους αλλά είναι μια πραγματικότητα. Οποιαδήποτε επιχείρηση σε οποιοδήποτε χώρο δεν θα μπορούσε να είναι ανταγωνισική με τις διαφορές που υπάρχουν» σημείωσε ο κ. Δημήτρης Μάρης.

Σημείωσε παράλληλα πως στην Ελλάδα μειώθηκε ο φόρος της τηλεόρασης στα κανάλια εθνικής εμβέλειας από 20% στο 5%. «Κρίθηκε προφανώς ότι αυτό ήταν προτιμότερο – η επιδότηση του επαγγέλματος του καναλάρχη από αυτό του εκδότη του τύπου, το ραδιόφωνο και το internet. Ταυτόχρονα επιβλήθηκε 2% φόρος στον τζίρο των επιχειρήσεων διαδικτύου για να χρηματοδοτηθεί το ταμείο των δημοσιογράφων».

Ο ιδρυτής και πρόεδρος της 24MEDIA, συνοψίζοντας ξεκαθάρισε: «Πρέπει οι κολοσσοί όπως το Facebook και η Google, να πληρώνουν φόρους στην Ελλάδα όπως όλοι οι πολίτες. Δεν θα αλλάξει αυτό το παιχνίδι, αλλά θα δώσει ένα κοινό σημείο εκκίνησης. Το έσοδά τους προέρχονται από τον ίδιο κορβανά με των ανταγωνιστών τους. Από την ίδια πίτα. Άρα η ενιαία φορολόγηση όλων θα δώσει τη δυνατότητα για ανταγωνισμό με κοινό σημείο εκκίνησης. Αν εγώ φορολογούμαι με πάνω από 50% δεν μπορεί αυτό να είναι υγιής ανταγωνισμός».

Δημήτρης Μάρης-Πρόεδρος Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου (δεξια) και Παύλος Τσίμας -Δημοσιογράφος (αριστερά)
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κικίλιας: Επενδύσεις σε λιμάνια και ναυτιλία ύψους 1,5 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια
Εντείνεται ο ανταγωνισμός στα Ναυπηγεία και ποιοι ερίζουν για τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ελευσίνας
Νίκος Μάντζαρης (Green Tank): Αποκλίνουμε πλήρως από την τροχιά του ΕΣΕΚ – Στα 15 εκατ. τόνοι οι εκπομπές ηλεκτροπαραγωγής
Το νέο, αμερικανικό κεφάλαιο στη Serie A: Ποιοι είναι οι Φιόρι και Γκούπτα που επένδυσαν στην Κάλιαρι
Citi για Jumbo και ΤΙΤΑΝ: Οι τιμές στόχοι και οι συστάσεις για το 2026
Αυτές είναι οι Top-10 startups με την υψηλότερη χρηματοδότηση το 2025
Που το πάει ο Τέλης Μυστακίδης με τον ΠΑΟΚ: EuroLeague, μεταγραφές και το αντίπαλον δέος του Σαββίδη
ΑΒΑΞ: Το turnaround story και το σχέδιο έως το 2030
O Γιάννης Μώραλης στο Χριστουγεννιάτικο bazaar του Χατζηκυριάκειου Ιδρύματος Παιδικής Προστασία
Navios Maritime Partners (Αγγελική Φράγκου): Αναδιάρθρωση της ηγετικής ομάδας με έντονο άρωμα γυναίκας – Η Άννα Καλαθάκη πρόεδρος της εταιρείας