• LIFE&STYLE

    Η Adidas θέλει να κάνει αθλητικά παπούτσια με περισσότερα ρομπότ και λιγότερα κινεζικά εργοστάσια


    Οι μεγαλύτερες μάρκες των αθλητικών παπουτσιών στον κόσμο επανεξετάζουν τον τρόπο που φτιάχνουν τα προϊόντα τους. Καθώς η τεχνολογία όπως η εκτύπωση 3D εξελίσσεται, η Κίνα γίνεται πιο ακριβή, και οι εμπορικές μάρκες ψάχνουν για ολοένα και γρηγορότερους τρόπους να φέρουν στους πελάτες ό,τι θέλουν, οι παλαιοί κανόνες της κατασκευής ανατρέπονται.

    Ένα πολύ καλό παράδειγμα για το πώς το πεδίο αλλάζει είναι το νέο ρομπότ της Adidas με τίτλο «Speedfactory», με το οποίο η γερμανική εταιρεία ελπίζει ότι κάποια μέρα θα φέρει επανάσταση στον κλάδο.

    Στις 9 Δεκεμβρίου κυκλοφόρησε μια πρώτη γεύση από το νέο υψηλής απόδοσης – και ελαφρώς απειλητικό οπτικά – πιλοτικό εργοστάσιο υποδημάτων στο Ansbach της Γερμανίας, το οποίο θα χρησιμοποιήσει «ευφυή, ρομποτική τεχνολογία» για την παραγωγή παπουτσιών της Adidas πιο γρήγορα από ποτέ.

    Τα πρώτα 500 ζεύγη ενός σχεδίου για παπούτσια τρεξίματος κατασκευασμένα στην «Speedfactory» θα βγουν στα καταστήματα στις αρχές του 2016. Η Adidas σχεδιάζει να ξεκινήσει εμπορική παραγωγή μεγάλης κλίμακας το 2017, φέρνοντας τελικά τα «speedfactories» στις ΗΠΑ.

    article17626.w_l

    Επίσης, η Adidas έχει αποκαλύψει σχέδια για να ξεκινήσει η μετατόπιση της παραγωγής μακριά από την Κίνα μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Ο John McNamara, επικεφαλής προμηθειών της Adidas παγκοσμίως, δήλωσε σε ημερίδα ενός επενδυτή πρόσφατα, ότι όσο οι μισθοί των εργαζομένων στην Κίνα ανεβαίνουν και το κόστος των υλικών αυξάνεται, θα ψάξουν σε άλλες ασιατικές χώρες, όπως το Βιετνάμ, την Καμπότζη, τη Μιανμάρ και την Ινδονησία για φθηνότερη κατασκευή.

    Και τα δύο προγράμματα φανερώνουν μια μεγαλύτερη αλλαγή στον τρόπο που οι εταιρείες υποδημάτων και ενδυμάτων φτιάχνουν τα προϊόντα τους.

    Καθώς αυτό αναπτύσσεται, η Κίνα χάνει την πρωτοκαθεδρία της εγγυημένης πηγής της φθηνής και αποδοτικής παραγωγής. Το κόστος εργασίας της αυξάνεται, ενώ η ηλικία του εργαζομένου πληθυσμού έχει αρχίσει να συρρικνώνεται, προμηνύοντας λιγότερο φθηνό εργατικό δυναμικό στα χρόνια που έρχονται. Εν τω μεταξύ, οι εξελίξεις στην αυτοματοποίηση έχουν καταστήσει πιο ελκυστική την χρήση ρομπότ, όπου η πτώση των τιμών συμβάλει στην αντιστάθμιση της αύξησης του κόστους και στην προστασία των περιθωρίων κέρδους. Όπως δήλωσε ο Andrew Lo, επικεφαλής ενός από τους σημαντικότερους προμηθευτές της «Levi’s» στην Κίνα, στην εφημερίδα Wall Street Journal, «το εργατικό γίνεται όλο και πιο ακριβό και η τεχνολογία γίνεται όλο και φθηνότερη».

    Για μια εταιρεία όπως η Adidas, η οποία φτιάχνει περίπου 600 εκατομμύρια ζεύγη υποδημάτων και ειδών ένδυσης κάθε χρόνο, κάθε ώθηση στην αποδοτικότητα και μείωση του κόστους μπορεί να σημαίνει μια πραγματική ώθηση στα κέρδη.

    Η Adidas λέει ότι το «Speedfactory» δεν είναι μια απάντηση στο αυξανόμενο κόστος εργασίας, και ότι έχει ως στόχο να συμπληρώσει τις υφιστάμενες εργασίες, όχι να τις αντικαταστήσει. Αλλά ένα από τα βασικά συστατικά της μεταστροφής στη στρατηγική της Adidas είναι να ανταποκριθεί στη ζήτηση των πελατών σε διαφορετικές αγορές πιο γρήγορα. Σύμφωνα με την εταιρεία, ένας παγκόσμιος ιστός από ρομποτικά εργοστάσια, όπως το «Speedfactory» θα το καταφέρει.

    «Η κίνηση μας προς την αυτοματοποίηση πραγματικά καθοδηγείται από την επιθυμία μας να δώσουμε στους καταναλωτές μας αυτό που θέλουν, όταν το θέλουν, και όπου το θέλουν» λέει ένας εκπρόσωπος της Adidas στο «Quartz».

    «Η αυτοματοποίηση μας δίνει πρωτοφανή ευελιξία στην κατασκευή, έτσι ώστε να μπορούμε να παράγουμε το προϊόν πιο κοντά στους καταναλωτές μας και να μένει μπροστά από τις τάσεις της μόδας. Θα ανοίξει το δρόμο για ατελείωτες δυνατότητες προσαρμογής για τους καταναλωτές μας».

    Σε αυτό το τελευταίο σημείο, η Adidas ξεκίνησε πρόσφατα την παραγγελία εκτύπωσης ενδιάμεσης σόλας 3D για καλύτερη εφαρμογή .



    ΣΧΟΛΙΑ