Πίσω από το όνομα Adidas κρύβεται μια από τις πιο εμβληματικές φιγούρες του παγκόσμιου αθλητισμού: ο Άντολφ Άντι Ντάσλερ (Adolf “Adi” Dassler).

Ξεκινώντας μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο μέσα από το οικογενειακό εργαστήριο παπουτσιών, ο Ντάσλερ κατάφερε να βάλει την υπογραφή του στην παγκόσμια ιστορία όταν ο Τζέσε Όουενς φόρεσε παπούτσια Adidas στους Ολυμπιακούς του Βερολίνου το 1936 και κέρδισε τέσσερα χρυσά μετάλλια.
Το brand θα γινόταν γρήγορα συνώνυμο της αθλητικής υπεροχής, με τα τρία χαρακτηριστικά λευκά stripes να λειτουργούν όχι μόνο ως σήμα αλλά και ως δήλωση ταυτότητας. Από την έδρα της στο Herzogenaurach της Γερμανίας, η Adidas εξελίχθηκε στον μεγαλύτερο αθλητικό παραγωγό της Ευρώπης και δεύτερο παγκοσμίως μετά τη Nike.
Από το ποδόσφαιρο στις πασαρέλες
Η δεκαετία του ’50 ήταν το turning point. Οι ελαφριές μπότες ποδοσφαίρου με αποσπώμενα καρφιά έγιναν θρύλος στο Μουντιάλ του 1954, όταν η Δυτική Γερμανία κατέκτησε τον τίτλο. Η Adidas επεκτάθηκε στη δημιουργία ρούχων, μπαλών και αξεσουάρ, και σταδιακά ενίσχυσε τη θέση της απέναντι σε ανερχόμενους ανταγωνιστές όπως η Nike.
Το brand έκανε την τομή στον πολιτισμό των 80s με την iconic συνεργασία με τους Run-D.M.C. και το τραγούδι “My Adidas”, ενώ αργότερα ένωσε τις δυνάμεις του με προσωπικότητες όπως ο Ντέιβιντ Μπέκαμ, ο Φαρέλ Γουίλιαμς και ο Κάνιε Γουέστ. Αυτές οι συνεργασίες δεν ήταν απλώς εμπορικές – ήταν δηλώσεις ταυτότητας.
Μάρκετινγκ: η τέχνη του να αφηγείσαι όνειρα

Η επιτυχία της Adidas δεν μπορεί να αποκοπεί από τη στρατηγική της στο marketing. Με κορύφωση τα 3,04 δισ. δολάρια το 2019, η εταιρεία έχει επενδύσει τεράστια ποσά σε διαφημίσεις, συνεργασίες, χορηγίες και εμπειρικές καμπάνιες.
Από την καμπάνια “Impossible is Nothing” με τον Μοχάμεντ Άλι και τη Λάιλα Άλι, μέχρι τη συγκινητική “All In or Nothing” με πρωταγωνιστή τον Λιονέλ Μέσι και soundtrack από τον Κάνιε Γουέστ, η Adidas έχει αποδείξει ότι ξέρει να πουλάει όχι μόνο προϊόντα αλλά συναισθήματα και έμπνευση.
Οι σκιές πίσω από τα φώτα
Καμία αυτοκρατορία δεν είναι άτρωτη. Το 2012, η Adidas υπέστη σφοδρές επικρίσεις όταν παρουσίασε τα “JS Roundhouse Mid” – παπούτσια με… πλαστικές χειροπέδες. Η σύνδεση με την ιστορία της δουλείας στις ΗΠΑ ήταν αναπόφευκτη και η εταιρεία αναγκάστηκε να αποσύρει το προϊόν και να απολογηθεί δημόσια.
Αντίστοιχα, η επιλογή της να λανσάρει προϊόντα εμπνευσμένα από τη Σοβιετική Ένωση ενόψει του Μουντιάλ του 2018 στη Ρωσία προκάλεσε σάλο σε χώρες όπως η Λιθουανία και η Ουκρανία, αποδεικνύοντας ότι ακόμη και οι μεγαλύτερες φίρμες κάνουν κρίσιμα επικοινωνιακά λάθη.
Ανταγωνισμοί: Η μάχη για την κορυφή δεν σταματά ποτέ
Nike, Puma, New Balance, FILA και Under Armour. Οι αντίπαλοι πολλοί και απαιτητικοί. Με τη Nike να διατηρεί ηγετική θέση, και την Puma να αποτελεί την πιο «προσωπική» πρόκληση – αφού δημιουργήθηκε από τον αδερφό του ιδρυτή της Adidas, Ρούντολφ Ντάσλερ – ο ανταγωνισμός για την Adidas είναι συνεχής και απαιτεί διαρκή καινοτομία.
View this post on Instagram
Οι συνεργασίες που άφησαν εποχή
Η συνεργασία με τη Manchester United, ύψους 1,29 δισ. δολαρίων, είναι η πιο ακριβή συμφωνία αθλητικής ένδυσης στην ιστορία. Παράλληλα, το «Adidas x Yeezy» με τον Kanye West εκτόξευσε την αισθητική της εταιρείας στη street fashion κουλτούρα, ενώ σχεδιαστές όπως η Στέλλα ΜακΚάρτνεϊ και ο Γιοτζί Γιαμαμότο έφεραν το brand στις πασαρέλες υψηλής ραπτικής.
Η νέα εποχή: Συμπερίληψη, γυναικεία ενδυνάμωση και data-driven καινοτομία
Η Adidas έχει στραφεί μεθοδικά στην ενίσχυση της γυναικείας παρουσίας στον αθλητισμό. Η συλλογή “Stay in Play”, με εσώρουχα περιόδου και αθλητικά σουτιέν σε 72 μεγέθη, αποδεικνύει ότι η καινοτομία δεν περιορίζεται στο design αλλά διευρύνεται στην κοινωνική ευαισθησία.
Η καμπάνια “Impossible is Nothing” επανέρχεται δυναμικά με νέα αφήγηση: γυναίκες, LGBTQ+ άτομα, διαφορετικές εθνότητες και ταυτότητες αποκτούν ρόλο πρωταγωνιστή.
View this post on Instagram
Το brand που έγινε σύμβολο
Η Adidas δεν είναι απλώς ένας κατασκευαστής αθλητικών ειδών. Είναι μια αφήγηση που διαρκώς εξελίσσεται. Ένας παλμός που χτυπά στους δρόμους, στα στάδια, στις πασαρέλες, στις καρδιές όσων πιστεύουν πως “το αδύνατο δεν είναι τίποτα”.
Και όσο στον κόσμο υπάρχουν παιδιά που φοράνε “Adibas” πιστεύοντας ότι είναι Adidas, το brand δεν θα πάψει ποτέ να γεννά όνειρα.
View this post on Instagram
Διαβάστε επίσης :
Ορατότης μηδέν στην Ακρόπολη (λόγω διαφημίσεων)
Adidas για show με drones: Δεν χρησιμοποιήσαμε καμία εικόνα της Ακρόπολης για διαφημιστικούς σκοπούς
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γιατί αγοράζει Alpha Bank το Helikon, οι ισχυροί στον Κόκκαλη, η ώρα της Aegean, τα calls αγωνίας Κοντόπουλου στο ΜΜ, τα κέρδη του Βαφιά και ένα hot quiz για αρμόδιους
- Πότε παραγράφονται οι οφειλές στους Δήμους – To κόλπο των δημάρχων και η «εισβολή» σε τραπεζικούς λογαριασμούς
- Τι γυρεύουν δύο Τουρκοκύπριοι στα Χανιά, το σφακιανό γιαχνί της Ντόρας, ποιος μαυροσκούφης κινδυνεύει με απόταξη, τι συμβαίνει με τις εκλογές στον Άρειο Πάγο, και ο παντρεμένος πολιτικός με τη μελαχρινή ύπαρξη
- Ελλάδα – Τουρκία: Τι σημαίνει άρση του casus belli και ποιες είναι οι άλλες απειλές της Άγκυρας
