• LIFE&STYLE

    Ένα αυξανόμενο διαδικτυακό οικοσύστημα, δημιουργεί μία νέα γενιά προοδευτικής μόδας ανδρών


    Μόλις πριν από μία δεκαετία, θα ήταν δύσκολο να φανταστεί κανείς κάμποσα 16χρονα αγόρια να ξυπνούν το πρωί για να ασχοληθούν παθιασμένα με τα νέα των επωνύμων σχεδιαστών μόδας. Αλλά σήμερα, είναι ένα αυξανόμενο – και επικερδές – φαινόμενο.

    «Υπάρχει μια ολόκληρη νέα γενιά, μια ομάδα από μικρότερα παιδιά, που ανακάλυψε τα ανδρικά ρούχα και τη μόδα αποκλειστικά ψηφιακά», λέει ο Lawrence Schlossman, ο νέος διευθυντής της εμπορικής εταιρείας «Grailed», μια ηλεκτρονική αγορά όπου τα αγόρια αγοράζουν και πωλούν ρούχα. Η εταιρεία «Grailed» είναι η αρχική τους σελίδα, το πρώτο πράγμα που ελέγχουν όταν ξυπνούν. Είναι ένας τρόπος ζωής».

    Η εταιρεία «Grailed» εξακολουθεί να είναι σχετικά μικρή, αλλά μεγαλώνει γρήγορα. Από την έναρξή του το Δεκέμβριο του 2013, το site έχει τώρα 150.000 ενεργούς χρήστες από όλο τον κόσμο, ενώνοντας ένα συχνά αγνοημένο, διαδικτυακό οικοσύστημα των social media, τα online φόρουμ και τις ιστοσελίδες αγορών για άνδρες. Επίσης αντιπροσωπεύει ένα νέο τρόπο, που πολλοί νέοι άνδρες ανακαλύπτουν και επικοινωνούν με τα ρούχα .

    Το ενδιαφέρον για τα ανδρικά ενδύματα έχει απογειωθεί κατά την τελευταία δεκαετία. Οι Rappers δίνουν τακτικά το όνομά τους σε φίρμες Ευρωπαϊκών σχεδιαστών και όλοι, από τον Kanye West μέχρι τον Antonio Banderas θέλουν να μπουν στη βιομηχανία. «Αυτά τα παιδιά βλέπουν τα είδωλα, τους rappers και τους καλλιτέχνες της μουσικής, που είναι μοντέρνοι και ακολουθούν τη μόδα», λέει ο Jake Metzger, Διευθυντής Μarketing της «Grailed», στο Quartz. «Αυτά τα παιδιά θέλουν να μπουν στο παιχνίδι».

    grailed

    Οι περισσότεροι από τους χρήστες της «Grailed» είναι 16 με 35 χρονών, αλλά υπάρχει τάση σε μεγάλο βαθμό στην ομάδα 16 με 24. Πολλοί – ίσως οι περισσότεροι – ανακάλυψαν τη μόδα όχι μέσω έντυπων περιοδικών, αλλά μέσω κοινωνικών δικτύων, style blogs, φόρουμ με είδη ένδυσης και υπόδησης, όπως τα «Styleforum» και «Superfuture». Διακινούμενα από ορισμένους επαγγελματίες της μόδας και πολλούς ερασιτέχνες από όλο τον κόσμο, που αγαπούν να μιλούν για παπούτσια και ρούχα, αυτά τα φόρουμ έχουν πολύ μεγάλη επιρροή. Όπως ο Eugene Rabkin, ιδρυτής του φόρουμ «Stylezeitgest», παρατήρησε σε ένα άρθρο του «Business of Fashion», «προσελκύουν σημαντική κίνηση στο διαδίκτυο, διαβάζονται συνήθως από γνώστες του κλάδου και μπορούν να ασκήσουν ισχυρή επιρροή στην αγοραστική συμπεριφορά».

    Επίσης, έδωσαν ώθηση στο «Grailed», λέει ο Arun Gupta, ο 27χρονος ιδρυτής της «Grailed», ο οποίος βρήκε την επιτυχία, δημιουργώντας μια μεμονωμένη αγορά με μια καλύτερη διασύνδεση από τις αγορές φόρουμ. (Επίσης έστειλε μήνυμα στα μέλη του φόρουμ απ’ ευθείας, το οποίο παραδόξως τον απέκλεισε από το «Styleforum», επειδή παραβίασε την πολιτική της διαφήμισης του). Το κοινωνικό σύνολο του διαδικτύου των ανδρικών ενδυμάτων δημιούργησε γρήγορα μια αναπτυσσόμενη αγορά γεμάτη στοιχεία από ακριβές μάρκες, όπως η «Saint Laurent» και η «Rick Owens», δημιουργίες streetwear από τις μάρκες «Supreme» και «A Bathing Ape» (που συχνά αποκαλείται «Bape»), και πολλά αθλητικά παπούτσια από την «Nike» και την «Adidas».

    Οι αγορές  της «Grailed», οι οποίες έχουν το πλεονέκτημα ότι είναι δωρεάν, ενώ το «eBay» χρεώνει ένα ποσοστό 10% επί των πωλήσεων, έχουν γίνει ένα μέρος για τα αγόρια να αγοράζουν και να πωλούν όλα τα είδη των ανδρικών ενδυμάτων, από προηγούμενες σεζόν μέχρι τις τωρινές και κυμαίνονται από τις πιο πρωτοποριακές φίρμες μέχρι τις πιο άγνωστες. Επίσης έχουν γίνει ένα μέρος για τα αγόρια να ασχολούνται με τα ρούχα των σχεδιαστών και να τα αγοράζουν με έκπτωση.

     



    ΣΧΟΛΙΑ