• LIFE&STYLE

    Black Friday ala Greca : Το φιάσκο με τις… δήθεν εκπτώσεις

    Black Friday


    Είναι κάποια πράγματα σε αυτή τη ζωή, που αποτελούν θεσμούς σε συγκεκριμένες χώρες. Όταν μεταφέρονται αλλού, τότε κάτι χάνεται συνήθως στο δρόμο. Ειδικά όταν έρχονται στην Ελλάδα. Αυτό συνέβη και με την Black Friday.  H – αμερικάνικης προέλευσης – Μαύρη Παρασκευή, που αφορά στην παροχή σημαντικής έκπτωσης, 50% με 70%, στα καταστήματα, εμφανίστηκε και στη χώρα μας.

    Για περισσότερο από δύο εβδομάδες, εμπορικά κέντρα και καταστήματα διατυμπάνιζαν ότι συμμετέχουν στην ελληνική Black Friday. Με τις εικόνες του συνωστισμού και της πολύωρης αναμονής πελατών στη Νέα Υόρκη και στο Λονδίνο να είναι έντονα ζωγραφισμένες στο μυαλό τους, οι Έλληνες καταναλωτές περίμεναν ότι σήμερα το πρωί, στα εμπορικά καταστήματα, θα δουν πραγματικό ξεπούλημα.

    Ο θησαυρός, όμως, ήταν άνθρακες.

    Στις περισσότερες των περιπτώσεων, οι εκπτώσεις ήταν το πολύ έως 20%, και όχι σε όλα τα είδη, ενώ δεν έλειψαν και τα καταστήματα, που – αν και outlet – ανακοίνωσαν ότι συμμετέχουν στην Black Friday, προσφέροντας το φοβερό ποσό της έκπτωσης… 5%.

    Ασφαλώς και είναι δικαίωμα κάθε επιχειρηματία να συμμετέχει ή όχι σε τέτοιες ημέρες, και να καθορίζει ο ίδιος το ποσοστό της έκπτωσης, που θέλει να δώσει, όταν όμως πρόκειται για περιπτώσεις, όπως η σημερινή, τότε εκπτώσεις της τάξης του 5%, 10%, και 20%  είναι μειώσεις τιμών, που ο καταναλωτής μπορεί να εξασφαλίσει οποιαδήποτε μέρα, παζαρεύοντας την τιμή (και δεν αναφερόμαστε στις εταιρείες παροχής υπηρεσιών, που μπήκαν στο σημερινό παιχνίδι και έδωσαν ακόμα και 30%, αλλά στην πώληση εμπορευμάτων, όπως ρούχα, παπούτσια, κλπ.).

    Και, σε τελική ανάλυση, αυτά τα ποσοστά σίγουρα δεν αποτελούν επίπεδα, που είναι άξια αναφοράς για τη σκόνη, που σήκωσαν τις προηγούμενες ημέρες όλες αυτές οι επιχειρήσεις. Τέτοιες πρακτικές εκθέτουν σε μεγάλο βαθμό τον υγιή εμπορικό κόσμο της χώρας, σε μια δύσκολη περίοδο για την αγορά.



    ΣΧΟΛΙΑ