• LIFE&STYLE

    Από πότε η υψηλή ωρολογοποιία δημιουργεί λίστες αναμονής;

    Από πότε η υψηλή ωρολογοποιία δημιουργεί λίστες αναμονής;

    Rolex


    Το κουβεντιάζουμε μεταξύ μας. Φίλοι και γνωστοί, άνδρες και γυναίκες, λάτρεις της πολυτέλειας (και των επενδύσεων), αναζητούν λύσεις για να αποκτήσουν ένα συλλεκτικό ρολόι, ένα αξεσουάρ συναισθηματικής αξίας, που δεν χάνει τη δύναμη του, περνάει από γενιά σε γενιά, κουρδίζεται σαν τον χτύπο της καρδιάς, διατηρεί τον μηχανισμό του μέσα στην πανδημία, πιο εκκωφαντικά από ποτέ.

    Ίσως γι΄αυτό και να είναι τόσο δύσκολο πλέον να επενδύσει κανείς και να αποκτήσει το ρολόι των ονείρων του.

    Ας πάρουμε για παράδειγμα την Rolex, εταιρία που παράγει τα δημοφιλέστερα, τα πιο περιζήτητα ρολόγια στον πλανήτη, σπορ, πολυτελή, ρολόγια εργαλεία, χρυσά, με διαμάντια ή χωρίς, αδιάβροχα, ακριβείας, αναγνωρίσιμα από μέτρα μακριά.

    Αν θελήσει κανείς να αγοράσει το μοντέλο της επιλογής του, θα δυσκολευτεί όσο δεν το είχε φανταστεί πριν από χρόνια, και είναι κάτι που αποτελεί παγκόσμιο και όχι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Κανείς δεν ξέρει πόσα ρολόγια με την χαρακτηριστική κορώνα παράγονται ετησίως, ούτε πόσα Rolex θα βγουν στο εμπόριο για κάθε μοντέλο. Ξέρεις πως δεν είναι πολλά και θα είναι δύσκολο να τα αποκτήσεις…

    Και οι αναλυτές, μαζί με τους δημοσιογράφους διεθνώς θα αρχίσουν να μιλούν για «είδος προς εξαφάνιση», σε μια προσπάθεια να ανανεώσουν το σασπένς στον κόσμο των ακριβών ρολογιών. Μαζί με την αύξηση στο ενδιαφέρον και στις τιμές των ρολογιών, ανεβαίνουν και οι αποδόσεις στη συγκεκριμένη αγορά.

    «Δεν είναι θέμα στρατηγικής της εταιρίας», δήλωσαν υπεύθυνοι της Rolex στο Υahoo Finance. «Η παραγωγή δεν μπορεί να συμβαδίσει με τη ζήτηση της εποχής. Είναι κάτι που αρνούμαστε να κάνουμε καθώς δεν θέλουμε να συμβιβαστούμε στο θέμα της ποιότητας των προϊόντων που βγαίνουν στην παραγωγή.»

    Η αλήθεια είναι πως από την έναρξη της πανδημίας παρατηρήσαμε αύξηση στο ενδιαφέρον για τα είδη πολυτελείας, από κλασικά αυτοκίνητα μέχρι ακίνητα σε απρόσμενους προορισμούς αλλά ακόμη και συλλεκτικά κρασιά και έργα τέχνης. Οι αγοραστές σπεύδουν να «τοποθετήσουν» τα χρήματα τους σε «ασφαλή καταφύγια» για να τα «σώσουν».

    Ben Ainslie

    Τι μπορεί να θεωρηθεί «ασφαλές καταφύγιο» για το 2022 που έρχεται; Επικοινωνήσαμε με τον Νίκο Πατσέα, για να μάθουμε τι συμβαίνει σήμερα στην αγορά της υψηλής ωρολογοποιίας από έναν επίσημο διανομέα. «Δεν θα πρέπει να μπερδεύουμε την ελληνική με την παγκόσμια αγορά. Είναι μία η αγορά. Δεν έχει σημασία αν μιλάμε για το εξωτερικό ή την Ελλάδα. Η αγορά είναι μία, και ό,τι συμβαίνει σε διεθνές επίπεδο, ισχύει και για εμάς εδώ», εξηγεί στο Mononews.

    Αυτό σημαίνει πως η πανδημία δεν θα μπορούσε παρά να δημιουργήσει φαινόμενα που κανείς δεν θα είχε προβλέψει, δεν θα μπορούσε να έχει φανταστεί ούτε σαν το πιο τρελό σενάριο. «Η κατάσταση είναι η ίδια παντού», λέει ο Νίκος Πατσέας.

    Στέφανος Τσιτσιπάς

    «Το παγκόσμιο με το ελληνικό φαινόμενο είναι ένα. Όταν έρχεται ο Ολλανδός και σου αγοράζει το ρολόι στην Ελλάδα, καταλαβαίνεις ότι μία είναι η αγορά. Ένα ρολόι που μπορεί να πουλάς 50.000 ευρώ και σε λίγο 55.000 ευρώ. Οι πελάτες θα αναζητήσουν το μοντέλο που θέλουν και …όπου το βρούνε. Είναι απλό. Όταν παράγονται 1 εκατομμύριο ρολόγια και υπάρχει ζήτηση για 10 εκατομμύρια, πώς θα γίνει;»

    Και πώς δικαιολογείται άραγε το αυξημένο ενδιαφέρον αυτή την εποχή για πολυτελή ρολόγια; Ο Νίκος Πατσέας έχει την απάντηση: «Φαίνεται ότι υπάρχουν πολλά λεφτά στην αγορά. Επόμενο είναι να θέλεις να τα επενδύσεις σε κάτι που θα το δεις να αυξάνεται…»

    Ana Ivanović

    Δεν υπάρχει λογική όταν μιλάμε για επενδύσεις, μόνο ένστικτο, παρορμητισμός, ίσως και λίγη ευαισθησία. Τhe Datejust, The Lady Datejust, Τhe GMT-Master II, The 1969 Submariner Date… Αν θέλει κανείς να μάθει ποια είναι τα πιο περιζήτητα μοντέλα κι εκείνα που δημιουργούν λίστες αναμονής, η απάντηση είναι συγκεκριμένη, και φειδωλή.

    Roger Federer

    «Τα πάντα όλα. Όλα τα μοντέλα έχουν ζήτηση». Κι αν παραγγείλω σήμερα το ρολόι της επιλογής μου, πότε θα μπορώ να το παραλάβω; «Ποτέ… Υπολογίστε σε δέκα χρόνια παράδοση», λέει ο αντιπρόσωπος ισχυρών εμπορικών σημάτων στην Ελλάδα.

    Αν πιστεύει ότι μπορεί να αλλάξει ο ρυθμός παραγωγής, ζήτησης και προσφοράς; «Όχι, δεν υπάρχει κανένας λόγος. Θα χαθεί η μαγεία…»

    Διαβάστε επίσης:



    ΣΧΟΛΙΑ