• Ροή Ειδήσεων

    Τα «έξυπνα» αυτοκίνητα… διαβάζουν τη σκέψη

    • Bloomberg
    nissan


    Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες τεχνολογίας παγκοσμίως ξοδεύουν δισεκατομμύρια δολάρια για να τελειοποιήσουν τη δυνατότητα των οδηγών να οδηγούν χωρίς να σκέφτονται. Η Nissan Motor ακολουθεί μία διαφορετική κατεύθυνση, προσπαθώντας να “αποκωδικοποιήσει” τη σκέψη του οδηγού, κάνοντας την οδήγηση με τα χέρια πιο διασκεδαστική.

    Ειδικότερα, η ιαπωνική εταιρεία θα αποκαλύψει και θα τεστάρει την τεχνολογία “από τον εγκέφαλο στο όχημα” (brain-to-vehicle) στο Consumer Electronics Show που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα στο Λας Βέγκας. Το σύστημα “B2V” απαιτεί από τον οδηγό να φορέσει ένα σκούφο, ο οποίος μετρά τη δραστηριότητα του εγκεφαλικού κύματος και μεταδίδει τις ενδείξεις στα συστήματα διεύθυνσης, επιτάχυνσης και πέδησης, τα οποία αρχίζουν να ανταποκρίνονται πριν ο οδηγός ξεκινήσει.

    Ο οδηγός γυρίζει μόνος του το τιμόνι ή πατά το πεντάλ του γκαζιού, ωστόσο, το αυτοκίνητο αναμένει αυτές τις κινήσεις και αρχίζει να τις πραγματοποιεί από 0,2 έως 0,5 δευτερόλεπτα νωρίτερα, δήλωσε ο Lucian Gheorghe, ανώτερος ερευνητής της Nissan που επιβλέπει το project.

    “Οραματιζόμαστε ένα μέλλον στο οποίο η χειροκίνητη οδήγηση εξακολουθεί να έχει αξία για την κοινωνία” δήλωσε ο Gheorghe. “Η ευχαρίστηση της οδήγησης είναι κάτι εμείς οι άνθρωποι δεν πρέπει να χάσουμε”.

    Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν τρόπους για να διατηρήσουν την οδήγηση, ενώ οι νέες εταιρίες που εισέρχονται στον κλάδο, όπως η Alphabet Inc., η Waymo και η Apple Inc. προσπαθούν να διαφοροποιήσουν τη βιομηχανία με την δημιουργία πλήρως αυτόνομων τεχνολογιών. Η IHS Markit αναμένει ότι από θα πωλούνται 21 εκατομμύρια αυτόνομα οχήματα ετησίως έως το 2035 – που ισοδυναμεί με περίπου το ένα τέταρτο του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων που πραγματοποιούνται σήμερα.

    Ενσύρματος σκούφος

    Πολλοί κατασκευαστές, όπως η Toyota Motor Corp. και η BMW AG, δηλώνουν ότι δεν θα δώσουν πλήρη έλεγχο στους υπολογιστές και σχεδιάζουν να συνεχίσουν να κατασκευάζουν αυτοκίνητα με ξεχωριστά χαρακτηριστικά οδήγησης.

    Η Nissan, κατασκευαστής του ηλεκτρικού οχήματος Leaf, σχεδιάζει να εισαγάγει πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα το 2022. Εκτός από την πρόβλεψη των κινήσεων των οδηγών, ο ενσύρματος σκούφος θα μπορούσε επίσης να εντοπίσει τις προτιμήσεις και τις δυσκολίες τους όταν το όχημα βρίσκεται σε αυτόνομη λειτουργία, ζητώντας από τα συστήματα να προσαρμοστούν αναλόγως.

    Ωστόσο, οι οδηγοί των αυτόνομων οχημάτων θα έχουν τη δυνατότητα να γυρίσουν ένα διακόπτη και να πάρουν οι ίδιοι τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Σε αυτό το σημείο αναμένεται να παίξει ρόλο το νέο brain-to-vehicle σύστημα της Nissan.

    “Αισθάνεσαι είτε ότι είσαι καλύτερος οδηγός είτε ότι το αυτοκίνητο είναι πιο ευέλικτο”, δήλωσε ο Gheorghe, ο οποίος χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο σύστημα για 15 λεπτά την ημέρα ενώ οδηγεί προς την εργασία του.

    Η τεχνολογία, η οποία η Nissan είπε ότι είναι αποκλειστική, θα συμπεριληφθεί σε πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα και θα πρέπει να είναι έτοιμη σε 5 με 10 χρόνια, ανέφερε η εταιρία. Το πρωτότυπο μοιάζει με ένα καπελάκι που θα φορούσε κάποιος κατά τη διάρκεια τυχερών παιχνιδιών ή όταν κάνει ιατρική εξέταση, με καλώδια που βγαίνουν από την κορυφή του.

    Fairlady Z

    Οι οθόνες κύματος εγκεφάλου χρησιμοποιούνται επίσης από την BHP Billiton Ltd., τη μεγαλύτερη εταιρία εξόρυξης στον κόσμο, για να ελέγξουν εάν οι οδηγοί φορτηγών της είναι κουρασμένοι. Η αυστραλιανή εταιρία χρησιμοποιεί μια ταινία έξι ιντσών τοποθετημένη μέσα σε σκούφους και κράνη.

    Το κίνητρο του Gheorghe προέρχεται από την απόλαυση που βίωσε στην ηλικία των 18 ετών, όταν ο πατέρας του, του αγόρασε ένα Nissan Fairlady Z.

    “Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορεί κάποιος να συμβάλει στην κοινωνία – εγώ επέλεξα αυτό το”, δήλωσε ο Gheorghe, ο οποίος εργάστηκε στη Nissan για 12 χρόνια.

    Έκανε σαφές ότι το skullcap δεν διαβάζει το μυαλό του οδηγού. Αντίθετα, ανιχνεύει και στη συνέχεια αποκωδικοποιεί την εγκεφαλική δραστηριότητα, η οποία μπορεί να συμβεί περίπου δύο δευτερόλεπτα πριν από μια εθελοντική κίνηση.

    “Δεν πρόκειται για την ανάγνωση σκέψεων”, τόνισε. “Αλλά πριν μετακινήσετε το σώμα σας, ξέρουμε ότι θα κινηθείτε”.

    Toyota, Daimler

    Η Nissan θα παρουσιάσει την τεχνολογία στο Consumer Electronics Show χρησιμοποιώντας το ηλεκτρικό αυτοκίνητό της IMx, το οποίο ο Gheorghe είπε ότι είναι έτοιμο για “σύνδεση με τον εγκέφαλο”. Οι άνθρωποι από το ακροατήριο θα προσομοιώσουν την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο για λίγα λεπτά και το αυτοκίνητο θα πρέπει να κάνει προσαρμογές σε πραγματικό χρόνο.

    Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συρρέουν στη συγκεκριμένη έκθεση τα τελευταία χρόνια για να επιδείξουν τις πιο προηγμένες τεχνολογίες τους σε θέματα τεχνητής νοημοσύνης και έξυπνων αυτοκινήτων. Πέρυσι, η Toyota παρουσίασε μια ιδέα σύμφωνα με την οποία μπορεί το αυτοκίνητο να καταλαβαίνει το συναίσθημά σας και η Daimler AG παρουσίασε ένα ηλεκτρικό φορτηγό που έχει στην κορυφή του ένα drone, το οποίο αυτόματα πιάνει και παραδίδει τα πακέτα.

    Η Nissan, η οποία κατά το 2016 δαπάνησε περίπου 490 δισ. γεν (4,4 δισ. δολ.) ή 4,2% των εσόδων της για έρευνα και ανάπτυξη εφαρμόζει πιο επιθετική πολιτική από την Toyota και την Honda Motor Co.

    Παράλληλα, στα επόμενα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι να επιτρέψει στα αυτοκίνητα να αλλάζουν αυτόματα λωρίδες στους αυτοκινητόδρομους φέτος και να περιηγούνται στους αστικούς δρόμους και τις διασταυρώσεις χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση γύρω στο 2020.

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ