• ΥΓΕΙΑ

    ΗΔΙΚΑ: Νέα, ενοποιημένη database των ασθενών στα νοσοκομεία

    • NewsRoom


     

    Ένα νέο, ενοποιημένο πληροφοριακό σύστημα, στο οποίο θα αναφέρονται όλα τα νοσοκομεία, με στόχο την άμεση πρόσβαση στα στοιχεία των ασθενών και κατ’ επέκταση την βελτίωση της περίθαλψης, αναπτύσσεται στην ΗΔΙΚΑ.

    Όπως ανέφερε η κ. Αθηνά Τριανταφυλλίδη, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Λειτουργίας και Υποστήριξης Εφαρμογών ΗΔΙΚΑ Α.Ε., στο πλαίσιο της ομιλίας της στο συνέδριο «Νοσοκομείο και Νοσοκομειακό Φάρμακο», το νέο πληροφοριακό σύστημα θα έχει κεντρικοποιημένη αρχιτεκτονική, που σημαίνει ότι όλα τα νοσοκομεία θα αναφέρονται σ’ αυτό το ενοποιημένο σύστημα. Έτσι, όταν ένας ασθενής έχει επισκεφθεί πολλά νοσοκομεία, το κάθε νοσοκομείο πλέον θα έχει πρόσβαση στα στοιχεία του. Στο σύστημα εντάχθηκαν και τα νοσοκομεία τα οποία δεν είχαν λάβει μέχρι σήμερα Ευρωπαϊκούς πόρους από το Γ’ ΚΠΣ.

    «Αύριο ξεκινά το σύστημα αυτό για τον Ευαγγελισμό και το Λαϊκό και αυτό θα είναι το μεγαλύτερο crash test του συστήματος» ανέφερε η κυρία Τριανταφυλλίδη.

    Σύμφωνα με την ίδια, όλα τα πληροφοριακά συστήματα της ΗΔΙΚΑ (e-prescription, συστήματα για τους ΤΟΜΥ, Εθνικό Μητρώο Χρονίως Πασχόντων Ασθενών, Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Κλεισίματος Ιατρικών Ραντεβού κ.α.) θα αποτελέσουν τον κορμό του πληροφοριακού προγράμματος για την πρωτοβάθμια φροντίδα των ασθενών. Έτσι θα υπάρχει γρηγορότερη και καλύτερη λήψη αποφάσεων, ποιοτικότερη παροχή υπηρεσιών υγείας και μεγαλύτερη ενημέρωση και διαφάνεια των διαδικτυακών υπηρεσιών, για την βελτίωση της περίθαλψης.

    Η κ. Ελένη Γιακουμάκη, Υποδιοικήτρια 7ης Υγειονομικής Περιφέρειας Κρήτης, απ΄ την πλευρά της αναφέρθηκε στα γραφεία προστασίας δικαιωμάτων ληπτών/τριών υπηρεσιών υγείας αλλά και στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών για θέματα Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΚΕΠΥΚΑ) το οποίο ασχολείται με φλέγοντα θέματα, όπως το «φακελάκι». «Στα πλαίσια της ηθικοποίησης του συστήματος υγείας δημιουργήθηκαν τα συγκεκριμένα γραφεία, τα οποία βοηθούν στην εμπέδωση της κουλτούρας σεβασμού των δικαιωμάτων των ασθενών. Ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες όπως κρατούμενοι, παιδιά, ψυχικά πάσχοντες προστατεύονται καλύτερα και υπάρχει πλέον μεγαλύτερη μέριμνα γι’ αυτές τις ομάδες ασθενών.

    Τα γραφεία προστασίας δικαιωμάτων λειτουργούν μέσα στα νοσοκομεία. Στην 7η ΥΠΕ λειτουργεί και το γραφείο ΚΕΠΥΚΑ υπαγόμενο κατευθείαν στο γραφείο Διοικητή, το οποίο ασχολείται με φλέγοντα θέματα όπως το λεγόμενο «φακελάκι».

    Επίσης η 7η ΥΠΕ έχει εκπονήσει έρευνα με το ΑΤΕΙ Κρήτης με δείγμα 1003 νοσηλευθέντες ασθενείς μέσα στο 2016, με ερωτήσεις πάνω στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Τα ευρήματα αξιολόγησαν ότι ένα ποσοστό ιατρών έκανε τους ασθενείς να νιώσουν άσχημα και ένα ποσοστό ασθενών δέχθηκε παθητική δωροδοκία, δηλ. τους ζητήθηκε “φακελάκι”.

    Τα γραφεία και η οργάνωση των γραφείων είναι μία πρόκληση που αφορά όλους τους διοικητές νοσοκομείων και πρέπει να έχουν στο επίκεντρο τους ασθενείς», τόνισε η κ. Γιακουμάκη.



    ΣΧΟΛΙΑ