• Οικονομία & Επιχειρήσεις

    Γιατί η Louis Vuitton μετά από 15 χρόνια πουλάει τη Donna Karan;


    Επικαλούμενη ανώνυμες πηγές, η εφημερίδα New York Post μετέδωσε ότι ο γαλλικός γίγαντας της πολυτέλειας, LVMH, επεξεργάζεται το ενδεχόμενο της πώλησης της “Donna Karan”, έναν μόλις χρόνο μετά την αποχώρηση της διάσημης σχεδιάστριας από το τιμόνι του οίκου που φέρει το όνομά της. Ο όμιλος Louis Vuitton (LVMH) – που έχει στην ιδιοκτησία του τη Donna Karan από το 2001 – ανακοίνωσε ότι ψάχνει για “κάποιον, συγκεκριμένο Αμερικανό αγοραστή” να αποκτήσει τόσο τη DKNY όσο και τη Donna Karan International, μετά από μήνες “απογοητευτικής απόδοσης” υπό την καθοδήγηση των νέων σχεδιαστών Dao-Yi Chow και Maxwell Osbourne.

    Οι διαπραγματεύσεις για την πώληση “έχουν δρομολογηθεί, όμως το τίμημα δεν έχει καθοριστεί”, όπως αναφέρει το άρθρο της New York Post. Από την άλλη, η πλευρά του LVMH αρνήθηκε να σχολιάσει ενώ εκπρόσωπος των δημοσίων σχέσεων της DKNY δήλωσε ότι δεν υπάρχει επίσημη απάντηση από τον οίκο.

    Πίσω στον Απρίλιο, ο LVMH απέδιδε εν μέρει τα απογοητευτικά νούμερα του τμήματος μόδας και δερμάτινων ειδών του πρώτου τριμήνου του έτους στη διακοπή κάποιων γραμμών της DKNY και στα μειωμένα έσοδα από τους τουρίστες. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σταμάτησε τις γραμμές “DKNY Jeans” και “DKNY C”, καθώς αυτές αντιστοιχούσαν σε απώλειες της τάξεως των 200 εκ. δολαρίων και το κόστος θα παρέμενε σε όλη τη διάρκεια του έτους. Σε επίσημη δήλωση η DKNY είχε πει ότι συνέχιζε να εργάζεται για τη βελτίωση των προϊόντων της.

    RE15-DKNY-3

    Η γαλλική αυτοκρατορία της πολυτέλειας φημολογείται ότι είχε δώσει το ποσό των 700 εκ. δολαρίων για την εξαγορά τόσο της DKNY όσο και της Donna Karan International το μακρινό 2001, όμως είναι ξεκάθαρο ότι η εν λόγω φίρμα αποτέλεσε την πηγή του κακού για τον όμιλο, τόσο που πέρυσι είχε ανακοινώσει ότι θα πάγωνε επ’ αόριστον τις δραστηριότητες της Donna Karan International, συμπεριλαμβανομένων και των επιδείξεών της και ότι θα επικεντρωνόταν στην προώθηση του νεανικότερου και οικονομικότερου brand DKNY.

    Η απόφαση αυτή συνέπεσε με την αποχώρηση της Karan από το τιμόνι του οίκου που η ίδια ίδρυσε. Η Karan πλέον έχει αφοσιωθεί στο Urban Zen, ένα αυτόνομο project που ξεκίνησε να δουλεύει το 2007 και αφορά ρούχα, αξεσουάρ, κοσμήματα και είδη σπιτιού.

    Η 67χρονη Donna Karan ξεκίνησε το ομώνυμο brand της το 1984 μαζί με τον σύζυγό της, Stephan Weiss, ο οποίος έφυγε από τη ζωή το 2001. Η εταιρεία έκανε το χρηματιστηριακό της ντεμπούτο στη Wall Street τον Ιούνιο του 1996.

    Παρόλα αυτά, τα προβλήματα του διάσημου αμερικάνικου οίκου είχαν ξεκινήσει πολύ πριν τον εξαγοράσει ο όμιλος LVMH. Ήταν η περίοδος των 90’s που η σχεδιάστρια είχε αποφασίσει να υιοθετήσει ένα πιο πειραματικό σχεδιαστικό στυλ το οποίο τελικά οδήγησε στην αποξένωση της φίρμας από το μέχρι τότε αφοσιωμένο κοινό της – κυρίως πετυχημένες γυναίκες καριέρας που είχαν βρει στον οίκο αυτό που πραγματικά αναζητούσαν.

    dkny-nyfw-5

    Η ταχεία εξάπλωση της παγκόσμιας παρουσίας του οίκου μέσα από άπειρες συμφωνίες αδειοδότησης (licensing deals: ειδικές άδειες με εργοστάσια που κατασκευάζουν τα προϊόντα του εκάστοτε οίκου), το κάθε άλλο παρά βοήθησε την καθιέρωσή του. Παράλληλα, το brand DKNY γρήγορα ξεθώριασε και έχασε την λάμψη που είχε όταν ιδρύθηκε εξαιτίας της υπερβολικής του διάθεσης και της έντονης παρουσίας του στα outlets.

    Τέλος, ο ίδιος ο οίκος Donna Karan ποτέ δε βρήκε το στίγμα του στο χώρο των αξεσουάρ, ένα κομμάτι που έχει ζωτική σημασία πλέον για κάθε πολυτελές brand που θέλει να είναι πετυχημένο.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/i-apisteuti-zoi-tis-margarita-louis-dreyfus-34504-2/34504

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/dite-tin-apistefti-vila-tou-50-cent-pou-vgike-sto-sfiri-gia-6-ek-dolaria/63070



    ΣΧΟΛΙΑ