• Οικονομία & Επιχειρήσεις

    Γιατί οι Clarksons μείωσαν τις εκτιμήσεις τους για τα ναύλα των τάνκερ


    Στην προς τα κάτω αναθεώρηση των προβλέψεων τους για τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ αργού πετρελαίου, προχώρησαν οι αναλυτές του Clarksons Platou Securities, μετά το “αιματοβαμμένο” τρίτο τρίμηνο. Οι διορθωτικές εκτιμήσεις για τον αριθμό των VLCC, suezmax και aframax, οφείλονται στην αύξηση του στόλου και την αλλαγή αναφορικά με τη ζήτηση, μετά τις περικοπές του OPEC.

    Οι επόμενοι 12-18 μήνες θα είναι μια πρόκληση για τους πλοιοκτήτες με την αύξηση του στόλου κοντά στο 5%, ενώ τα υψηλά αποθέματα πετρελαίου αποτρέπουν την ανάπτυξη του εμπορίου” αναφέρουν οι αναλυτές Herman Hildan και FrodeMokedal στη τελευταία αναφορά τους.

    Η ανακοίνωση του OPEC την περασμένη εβδομάδα για μείωση της παραγωγής πετρελαίου αυξάνει το ρίσκο για χαμηλότερες τιμές το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους.

    Οι αναλυτές επισημαίνουν επίσης ότι η παραγωγή από χώρες εκτός καρτέλ θα κρατήσει τη χρήση πάνω από τα επίπεδα που βρίσκονταν από το 2011 μέχρι το 2013.

    Σύμφωνα με τους ίδιους, οι τιμές που αποτυπώνουν σήμερα είναι στα VLCC $30,000 την ημέρα για το 2017 από τα $45,000 όπως είχε προβλεφθεί προηγουμένως, ενώ οι προβλέψεις για τα suezmaxes την επομένη χρονιά διαμορφώθηκαν από $32,000 στα $23,000 την ημέρα και τα aframaxes στα $18,000 την ημέρα για το 2017.

    Όσον αφορά στην κατάσταση της αγοράς στο μέλλον, οι αναλυτές δείχνουν αισιόδοξοι για ανάκαμψη από το 2018 και έπειτα.

    Αναμένουν, λένε, η αύξηση του στόλου γρήγορα να επανέλθει κάτω από τα τρέχοντα επίπεδα, με τα περιορισμένα κεφάλαια για αγορές να κρατούν σε χαμηλά επίπεδα τις νέες παραγγελίες και παράλληλα τις διαλύσεις πλοίων να αυξάνονται.

    Οι αναλυτές του Clarksons πιστεύουν ότι οι σχετικά χαμηλές τιμές του πετρελαίου θα έχουν θετική επίπτωση στην ζήτηση πλοίων μακροπρόθεσμα.

    Οι αναλυτές προβλέπουν ότι το 2018 οι τιμές στα VLCC θα παραμείνουν στα $ 40,000 την ημέρα και στα suezmaxes στα $ 28,000 .

    Σε σχέση με τις εποχιακές μεταβολές της αγοράς, οι αναλυτές Hildan και Morkedal αναμένουν μια ανοδική πορεία μέσα σε αυτή τη χρονιά αλλά προειδοποιούν ότι το φαινόμενο που είχε παρατηρηθεί στα τέλη του 2014 με 2015 δεν πρόκειται να συμβεί ξανά.

    Εξηγούν δε ότι η μεγαλύτερη μετατόπιση στην αγορά κατά τη διάρκεια του περασμένου χρόνου είχε να κάνει με την άφιξη νεότευκτων πλοίων η οποία μέχρι και τον Αύγουστο είχε αυξηθεί μέχρι και 60% με αποτέλεσμα την διόγκωση του στόλου κατά 4% την γρηγορότερη που έχουν δει από το 2012.

    Κατά την άποψη τους η ανάπτυξη του στόλου θα συνεχιστεί και θα είναι πρόκληση για την αγορά τον ερχόμενο χρόνο.

    Προσθέτουν δε ότι για το 2016 οι παραγγελίες έχουν ήδη αγγίξει το ιλιγγιώδες 45mdwt(για τα πετρελαιοφόρα μόνο) που αποτελεί επίπεδο ρεκόρ σε απόλυτους όρους αν και το μέγεθος του υφιστάμενου στόλου δείχνει λιγότερο αποθαρρυντικό σε αναλογική βάση.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Η Tullow Oil επικαλείται ανωτέρα βία, αλλά ο John Fredriksen δεν πείθεται

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Χατζηιωάννου: Γιατί ο εφοπλιστής αγόρασε δύο πλοία από την εταιρεία του (Safe Bulkers)

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:

    http://www.mononews.gr/katakrimnizonte-parangelies-neon-plion-arithmi-milane-apo-moni-tous/79319

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ