• First Top Stories

    Όλα έτοιμα για τον Άνθιμο Θωμόπουλο και την Credit Com

    • The Wiseman
    the wise man

    the wise man


    Άνθιμος Θωμόπουλος
    Άνθιμος Θωμόπουλος

    Έτοιμος ο Άνθιμος Θωμόπουλος: Όλα έτοιμα φαίνεται να είναι με την Creditcom καθώς η Τράπεζα της Ελλάδος δίνει το αργότερο έως την άλλη εβδομάδα το πράσινο φως στο τραπεζίτη Άνθιμο Θωμόπουλο να ξεκινήσουν οι όλες διαδικασίες για την επέκταση της τράπεζας. Είναι γεγονός πάντως ότι οι διαδικασίες καθυστέρησαν αρκετά.

    Ο Πιτσιόρλας στη γραμμή Στουρνάρα 

    Πήγε ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας στην Κοζάνη να δει το Σύστημα Διαχείρισης Απορριμμάτων με ΣΔΙΤ και έπλεξε εγκώμιο για τα ΣΔΙΤ – που κάποτε κατηγορούσε  ο ΣΥΡΙΖΑ – και υιοθέτησε τη γραμμή Στουρνάρα για “κλείσιμο τώρα της αξιολόγησης, για να μπει η χώρα στην ποσοτική χαλάρωση της ΕΚΤ δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα θετική για την οικονομία μας ούτως ώστε να μπούμε στον δρόμο της ανάπτυξης.”

    Κι επειδή μιλάμε για εταιρείες και τον Πιτσιόρλα να πούμε ότι η εταιρεία στην οποία ήταν ο υφυπουργός πριν πάει στο ΤΑΙΠΕΔ, αυτή που δραστηριοποιείται στο κατασκευαστικό κομματι και έκανε το ξενοδοχείο στη Χαλκιδική (Stroi Center Real Estate και Miragio Med Sea ), σήμερα χρωστάει και της Μιχαλούς.

    Μπλόκο στα κόλπα αλά Λούα-Λούα στην πρώην Βιομηχανία φωσφορικών Λιπασμάτων 

    Λαυρέντης Λαυρεντιάδης
    Λαυρέντης Λαυρεντιάδης

    Αντέδρασε το υπουργείο Οικονομίας σε όσα μαγικά γίνονται στην πρώην Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων. Το financial Engineering με πολλές εταιρείες και διαφορετικά ΑΦΜ, όπως συνέβη κατά το παρελθόν με άλλες εταιρείες του ομίλου Λαυρεντιάδη δεν πέρασε απαρατήρητο.

    Το υπουργείο Οικονομίας απεφάνθη ότι η ELFE SA δεν μπορεί πλέον να μεταβιβάσει την άδειά της στην εταιρεία Νέα Καρβάλη ΑΕ διότι η άδεια της έχει λήξει από τη στιγμή που τη μεταβίβασε σε μία άλλη εταιρεία στην ΕΛΛΑΓΡΟΛΙΠ.

    Η στήλη είχε ενημερώσει από τη Δευτέρα για το νέο κόλπο γκρόσο που επιχειρούνταν με τη μητρική ELFE SA ώστε να μεταβιβαστεί η άδεια και να δημιουργηθεί ένα ζήτημα διαδοχικότητας ώστε οι εργαζόμενοι να μην μπορούν να διεκδικήσουν τίποτα.

    Οι φωνές όμως φαίνεται ότι ξύπνησαν και το υπουργείο Οικονομίας το οποίο θα πρέπει να σημειωθεί ότι από πέρυσι ήταν ενημερωμένο για όσα συνέβαιναν στην Καβάλα επενέβη. Με καθυστέρηση μεν, αλλά επενέβη.

    Τώρα να δούμε τι θα κάνουν οι πιστωτές ΔΕΠΑ, Alpha, Eθνική Τράπεζα κλπ, στους οποίους η πρώην ΒΦΛ χρωστάει άνω των 200 εκατ. ευρώ. Ίσως κάποιοι μέτοχοι των παραπάνω εταιρειών – ειδικά των εισηγμένων – θελήσουν να ερευνήσουν τις ενέργειες των πιστωτών κι αν χάθηκαν χρήματα από παραλείψεις των τραπεζιτών.

    Σε κάθε περίπτωση είχαμε δίκιο όταν η στήλη σας ενημέρωνε εδώ και βδομάδες για όσα συμβαίνουν επάνω στην Καβάλα.

    Θα τινάξει στον αέρα το deal Μαρινόπουλου-Σκλαβενίτη; 

    Δεν το βάζουν κάτω οι πιστωτές του Μαρινόπουλου καθώς κατέθεσαν τριτανακοπή κατά της απόφασης του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών που επικύρωσε τη συμφωνία μεταξύ Σκλαβενίτη και Μαρινόπουλου.

    Η τριτανακοπή κατετέθη από την δικηγορική εταιρεία Κωνσταντίνου & Βρέττας” και προσδιορίστηκε να συζητηθεί στις 3 Μαΐου 2017. Σήμερα μάλιστα Τετάρτη το δικηγορικό γραφείο θα καταθέσει και νέα αίτηση για τους υπόλοιπους πιστωτές που εκπροσωπεί.

    Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο κείμενο της τριτανακοπής οι απαιτήσεις των πιστωτών της Μαρινόπουλος ΑΕ αγγίζουν τα 30 εκατ. ευρώ.

    Η ΔΕΗ και το πρόβλημα οικονομικής ρευστότητας

    Μ. Παναγιωτάκης. Επικεφαλής ΔΕΗ
    Μ. Παναγιωτάκης. Επικεφαλής ΔΕΗ

    Δυσκολίες σε ότι αφορά την οικονομική της ρευστότητα αντιμετωπίζει η ΔΕΗ όπως άλλωστε παραδέχτηκε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της επιχειρήσεις Διονύσης Παναγιωτάκης.

    Δύο είναι τα μεγάλα προβλήματα για τη ΔΕΗ. Από τη μια οι οφειλές των ανεξόφλητων λογαριασμών οι οποίοι ανέρχονται σε πάνω από 2 δις. ευρώ μαζί με αυτούς που έχουν προβεί σε διακανονισμό. Ο κόσμος δυσκολεύεται να πληρώσει σε μια περίοδο που όλοι αναζητούν τρόπους να ζεσταθούν μέσω ηλεκτρισμού, καθώς το πετρέλαιο έχει ανέβει στα ύψη, με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται να αποπληρώσουν.

    Το άλλο το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ΔΕΗ είναι οι υποχρεώσεις που αντιμετωπίζει ύψους 500 εκατ. ευρώ οι οποίες θα πρέπει να τακτοποιηθούν μέχρι τον Απρίλιο και αφορούν την δανείων από δόσεις κοινοπρακτικού ομολόγου. Η αλήθεια είναι ότι η κατάσταση δεν είναι εύκολη και όλα δείχνουν ότι οι επόμενες εβδομάδες ή μήνες είναι κρίσιμοι για τη ΔΕΗ.

    Μέχρι τον Απρίλιο τα αποτελέσματα των ελέγχων των τεχνικών κλιμακίων

    Και μια και αναφέραμε τον κ. Παναγιωτάκη να αναφερθούμε και στο project της κατασκευής δεύτερης λιγνιτικής μονάδας στην περιοχή της Φλώρινας για το οποίο από το Σεπτέμμβριο έχει υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της ΔΕΗ και της κινεζικής CMEC.

    Σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης τα τεχνικά κλιμάκια έχουν ήδη πραγματοποιήσει επίσκεψη και έλεγχο στην περιοχή προκειμένου να διαπιστώσουν τις δυνατότητες του συγκεκριμένου project.

    Ο κ. Παναγιωτάκης φαίνεται να θέλει πάρα πολύ να προχωρήσει καθώς έτσι θα δώσει και τα διαπιστευτήριά του στην κυβέρνηση ωστόσο το κατά πόσο θα προχωρήσει ή όχι θα εξαρτηθεί καθαρά από τους κινέζους. Μέχρι και τον Απρίλιο αναμένεται να βγουν οι εκθέσεις των τεχνικών κλιμακίων και εκεί θα κριθούν όλα.

    Και με τον Κουρουμπλή τα βάζουν τώρα οι συνδικαλιστές της ναυτιλίας

    Ενώ ακόμη η κόντρα μεταξύ εφοπλιστών και συνδικαλιστών της ναυτιλίας δεν έχει κοπάσει, οι συνδικαλιστές τα έβαλαν και με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και συγκεκριμένα με τον Παναγιώτη Κουρουμπλή. Αιτία;

    Η ραδιοφωνική παρέμβαση του υπουργού στον Alpha 9,89 όπου ο κ. Κουρουμπλής τάχθηκε υπέρ της σύγκλισης των απόψεων μεταξύ ναυτεργατών και εφοπλιστών στο θέμα των συλλογικών συμβάσεων και έφερε ως παράδειγμα το γερμανικό μοντέλο όπου οι Γερμανοί έβαλαν στις ΣΣΕ ένα επιπλέον 20% από αυτό που ισχύει στις διεθνείς συμβάσεις εργασίας.

    Ως γνωστόν από το 2010 δεν έχει υπογραφεί νέα συλλογική σύμβαση μεταξύ των δύο πλευρών για την ποντοπόρο ναυτιλία με αποτέλεσμα να μην παίρνουν οι εταιρείες Έλληνες ναυτικούς στα καράβια επειδή δεν μπορούν να υπογράψουν μεταξύ τους ατομικές συμβάσεις εργασίας. Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών πρότεινε υπάρξει λύση με μινίμουμ αποδοχές αυτές που προβλέπει η σύμβαση της Διεθνής Οργάνωσης Μεταφορών (ITF), τα οποία για τα δεδομένα της εποχής δεν είναι και λίγα.

    Η ΠΕΝΕΝ ωστόσο αντιδρά και μάλιστα επιτέθηκε στον κ. Κουρουμπλή ότι θέλει να καταργήσει τις ΣΣΕ. Η αλήθεια είναι βέβαια ότι εν έτει 2017 όταν τα πάντα στη χώρα μας έχουν καταρρεύσει και τίποτα δεν θυμίζει την περίοδο των παχιών αγελάδων, το να ζητούν κάποιες συλλογικές συμβάσεις στα επίπεδα του 2010 ακούγεται λίγο κάπως.

    Όταν η ανεργία έχει φτάσει εκεί που είναι. Και εδώ που τα λέμε η σύμβαση της ITF δεν προτείνει και τίποτα μισθολόγια πείνας για τους ναυτικούς. Τι να πούνε δηλαδή και κάποιες άλλες κατηγορίες εργαζομένων που δουλεύουν με 460 ευρώ καθαρά φουλ τάιμ σύμβαση;



    ΣΧΟΛΙΑ