• First Top Stories

    O μεγάλος πόλεμος των κερδών: Πως τα μεγάλα σούπερ μάρκετ πιέζουν τους προμηθευτές για μειώσεις τιμών

    rio

    Δραματική σκηνή από αγώνα ξιφασκίας.


    Τη θέσπιση ενός συγκεκριμένου χρονικού ορίου, υπό προϋποθέσεις, για την εξόφληση των οφειλών, ζητούν εκπρόσωποι της αγοράς τροφίμων, στον απόηχο και της κατάρρευσης Μαρινόπουλου, εκφράζοντας έτσι την επιθυμία τους για μείωση των επισφαλειών. Ενδεικτικό είναι το γαλλικό μοντέλο, το οποίο είναι θεσμικά κατοχυρωμένο και ορίζει ότι τα ευπαθή προϊόντα, όπως τα γαλακτοκομικά, πρέπει να εξοφλούνται υποχρεωτικά μέσα σε διάστημα 30 ημερών. Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες κατηγορίες τροφίμων, ο χρόνος πίστωσης εξαντλείται στις 60 ημέρες. Οι επισημάνσεις αυτές έγιναν στο πλαίσιο του 3ου Συνεδρίου Food For Success 2016, με θεματική, “Λιανεμπόριο, Πελάτες και Επισφάλειες”, που διοργάνωσε η Palladian Conferences, σε συνεργασία με το FnB Daily.

    Υφιστάμεθα πιέσεις 

    «Υφιστάμεθα μεγάλη πίεση από τους λιανεμπόρους. Μας ζητούν συνεχώς να κατεβάσουμε τις τιμές». Με αυτά τα λόγια ο δρ Ι. Βογιατζής, γενικός διευθυντής της Μπουτάρης Οινοποιητική, περιέγραψε τη σχέση προμηθευτών – λιανεμπόρων, η οποία στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται, μετά την «υπόθεση Μαρινόπουλος», αποκτά καινούργια χαρακτηριστικά.

    Μιλώντας χθες στο συνέδριο ο κ. Βογιατζής στην ουσία αποκάλυψε αυτό που αποτελούσε μέχρι τώρα κοινό μυστικό στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων: μετά το «κούρεμα» κατά 50% των απαιτήσεών τους από τον Μαρινόπουλο, οι έτεροι λιανέμποροι ασκούν πιέσεις για μικρότερες ή ακόμη και ανάλογες μειώσεις στις τιμές. Στην ουσία ο κ. Βογιατζής επιβεβαίωσε ρεπορτάζ του mononew.gr προ ολίγων ημερων 

    «Η πραγματικότητα είναι ότι διαπραγματευόμαστε και όχι ότι πιέζουμε», απάντησε ο κ. Δ. Παπαχρυσάνθου, υψηλόβαθμο διοικητικό στέλεχος της ΑΒ Βασιλόπουλος, προσθέτοντας: «Η συνάρτηση είναι περίπλοκη. Η αγορά είναι πιεσμένη και το 2016. Κάποια κομμάτια της έχουν φύγει εντελώς από την κατανάλωση, ενώ υπάρχει και απομείωση αξιών. Ενα μεγάλο μέρος από τον τζίρο του Μαρινόπουλου ανακατανεμήθηκε, όχι όμως όλο

    ΒΕΝΙΕΡΗΣ: ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ

    Επί του θέματος, χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση του συνιδρυτή της Green Cola Hellas, Περικλή Βενιέρη, σχετικά με το θέμα, καθώς έκανε λόγο για την ύπαρξη πιέσεων στην αγορά, με στόχο να επαναπροσδιοριστούν οι συνεργασίες.

    “ΣΕ 4 RETAILERS TO 80% ΤΟΥ ΤΖΙΡΟΥ”

    Σχολιάζοντας το τοπίο στην αγορά των αναψυκτικών, ο Περικλής Βενιέρης σημείωσε ότι αυτή τη στιγμή παρατηρείται η μείωση του ποσοστού της κρύας αγοράς, καθώς κερδίζει διαρκώς έδαφος το retail, για να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι, σε 2 με 3 χρόνια από σήμερα, μόνο 4 τέσσερις αλυσίδες supermarket θα ελέγχουν το 80% του τζίρου.

    super market theres-only-one-buyer-of-stocks-this-year

    ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ: ΝΑ ΘΕΣΠΙΣΟΥΜΕ ΧΡΟΝΙΚΟ ΟΡΙΟ ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗΣ ΟΦΕΙΛΩΝ

    Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής της Μπουτάρη Οινοποιητική, Γιάννης Βογιατζής, έκανε λόγο για θέσπιση ενός χρονικού ορίου αποπληρωμής οφειλών  για την πληρωμή τυχόν παραγγελιών, σημειώνοντας ότι η εταιρεία του έχει φτάσει στο σημείο να εξοφλει σε διάστημα 80-85 ημερών.

    Ο Γιάννης Βογιατζής τόνισε σχετικά ότι ο χώρος του κρασιού υφίσταται πιέσεις να μειώσει τις τιμές των προϊόντων, αναφερόμενος ωστόσο στο γεγονός ότι το λιανεμπόριο καθίσταται ως ο προνομιακότερος χώρος για τον τομέα του κρασιού, έχοντας αυξήσει κατά το τελευταίο χρονικό διάσημα το ποσοστό των πωλήσεών του.

    ΠΑΠΑΧΡΥΣΑΝΘΟΥ: “ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΟΥΝ RETAILERS ΚΑΙ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ”

    Ο Δημήτρης Παπαχρυσάνθου, Wholesale & Affiliate Retail Director της ΑΒ Βασιλόπουλος, στάθηκε στην ανάγκη να υπάρξει συνεργασία των retailers με τους προμηθευτές σε αυτό το επίπεδο, λαμβάνοντας ωστόσο υπόψη τις συνθήκες της ήδη πιεσμένης ελληνικής αγοράς. “Η αγορά αναζητεί νέα ισορροπία , καθώς ένα μέρος του business (σημ: του Μαρινόπουλου) ανακαταναμήθηκε, ένα άλλο χάθηκε. Είναι δεδομένο ότι οι όποιες διαδικασίες προκύψουν τελικά, θα φέρουν την αγορά σε κάποιο νέο στάδιο”.

    ΠΙΕΣΗ ΤΙΜΩΝ: “ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΗΜΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΗΣ”

    Όταν η συζήτηση ήρθε στο ζήτημα πίεσης τιμών από πλευράς των supermarket, ο κύριος Παπαχρυσάνθου ανέφερε χαρακτηριστικά πως όλα είναι θέμα προσέγγισης και ότι, εν κατακλείδι, η ουσία εντοπίζεται στη διαπραγμάτευση μεταξύ των αντισυμβαλλόμενων, η οποία καταλήγει σε συνεργασία.

    Σημειώνεται πως οι συγκεκριμένες τοποθετήσεις πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του 3ου Συνεδρίου Food For Success 2016, με θεματική, “Λιανεμπόριο, Πελάτες και Επισφάλειες”, που διοργάνωσε η Palladian Conferences, σε συνεργασία με το FnB Daily.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Η μεγάλη αγωνία του ΑB. Οι τακτικές του Λεωνίδα Βρεττάκου για να κρατήσει τα μερίδια αγοράς που απέκτησε

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η μεγάλη μάχη των σούπερ μάρκετ: Ο Σκλαβενίτης χτυπά Lidl – ΑΒ Βασιλόπουλος

    ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ: Ανατροπή στο λιανεμπόριo: ΑΒ Βασιλόπουλος και Παντελιάδης ζητούν έκπτωση 5% από τους προμηθευτές λόγω της Μαρινόπουλος



    ΣΧΟΛΙΑ